Ergen sporcuların kaygı ve kendine güven düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi, sporcu eğitim merkezleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, ergen sporcuların kaygı ve kendine güven düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada sporcu eğitim merkezlerindeki ergen sporcuların sahip oldukları kaygı ve kendine güven düzeylerinin cinsiyet, yaş, sporcu eğitim merkezi ve branş değişkenleri açısından farklılaşıp farklılaşmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Bolu, Mersin ve Adana illerinde faaliyet gösteren sporcu eğitim merkezlerindeki atletizm, güreş ve jimnastik branşlarında spor yapan 119 ergen sporcu oluşturmaktadır. Verilerin toplanması aşamasında, sporcu bilgi formu ve Durumluk Kaygı Envanteri (Competitive State Anxiety Inventory; C.S.A.I.-2) kullanılmıştır. Araştırmadaki değişkenlerin parametrik testlere uygunluğu, basıklık ve çarpıklık değerleri ile Shapiro-Wilk testine göre değerlendirilmiş, sürekli değişkenler ise hücrelerdeki sporcu sayılarının 50'den düşük olması sebebi ile Shapiro-Wilk testine göre değerlendirilmiştir. Demografik değişkenlerle kaygı düzeyleri ve özgüven arasındaki ilişki incelenirken Kruskal-Wallis, kaygı düzeyleri ile kendine güven puanları arasındaki ilişki incelenirken ise tek yönlü varyans analizi (ANOVA) istatistiksel analiz yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, yaş değişkeni göz önüne alındığında bilişsel kaygı düzeyleri açısından fark bulunmuştur. Bilişsel kaygı, bedensel kaygı ve kendine güven değişkenleri arasında yapılan analizlerde ise anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Sporcuların bilişsel kaygı, bedensel kaygı ve kendine güven değişkenleri arasında yüksek düzeyde bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda bazı öneriler geliştirilmiştir.Anahtar sözcükler: Ergen sporcu, Performans, Bilişsel kaygı, Kendine Güven, Bedensel kaygı In this study, it is aimed to search the level of the anxiety and the self confidence levels of adolescent athletes from the perspective of some predefined variables. With this research, it is tried to specify the diversity of the of the anxiety and the self confidence levels of adolescent athletes from the perspective of gender, age, training center and branch. A number of 119 adolescent athletes, who are training on athletics, wrestle and gym from Bolu, Mersin and Adana training centers, formed the sample of the study. In data collection phase, Competitive State Anxiety Inventory (C.S.A.I.-2) and a demographic questionnaire were used. Appropriateness of the variables for parametric tests has been evaluated by Shapiro-Wilk test. Since the number of the athletes in every cell is less then 50, the variables have been evaluated by Shapiro-Wilk test. The Kruskal-Wallis test has been used while researching the correlation between demographic variables and self confidence levels. On the other hand, analysis of variance (ANOVA) has been used while searching the correlation between levels of anxiety and the self confidence. A statistical difference between the cognitive anxiety levels was found from the age perspective as a conclusion of the study. Also some statsistically meaningful differences were found among cognitive anxiety, somatic anxiety and self confidence levels. The result of the high correlation among cognitive anxiety, somatic anxiety and self confidence levels has been found. Some suggestions have been introduced paralel to the reults.Keywords: Adolescent Athlete, Performance, Cognitive Anxiety, Self-Confidence, Somatic Anxiety
Collections