dc.contributor.advisor | Keser, Hafize | |
dc.contributor.author | Akgül, Ferda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:02:27Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:02:27Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86615 | |
dc.description.abstract | ÖZET MODÜLER ÖĞRETİM YAKLAŞIMININ KÜÇÜK GRUPLARDA ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ Akgül, Ferda Doktora, Eğitim Teknolojisi Programı Tez danışmanı: Doç. Dr. Hafize KESER Kasım 2002, 469 sayfa Alanla ilgili literatürün incelenmesi sırasında, modüler öğretimi, farklı öğretim düzeylerinde, gerek tek başına bireysel öğretim yaklaşımlarından birisi olarak gerekse diğer öğretim yaklaşımları ve birden çok işlemi kapsayacak, çoklu öğretim materyalleri ile zenginleştirerek deneysel olarak inceleyen araştırmalara rastlanmamıştır. Bu konu ile ilgili olarak yapılan az sayıdaki araştırmaların ise modüler öğretimde söz konusu olan öğretme- öğrenme süreçlerine açıklamalar getirecek verileri deneysel olarak ortaya koyamadıkları görülmektedir. Bu araştırmada, modüler öğretimin kapsamı, öğretme-öğrenme süreçlerinin özellikleri, bu süreçlerde işe koşulabilecek birer öğretim stratejisi olarak bireysel öğretim ve küçük gruplarla öğretim yaklaşımları ile birden fazla işlemi kapsayan öğretim materyali olarak modüler öğrenme paketi üzerinde durulmakta ve söz konusu etkenlerin öğrenci başarısı üzerindeki etkisi bağlamında bu problemin çözümüne katkı sağlayıp sağlayamayacağı araştırılmaktadır. Araştırmada Tek Faktör Üzerinde Tekrarlanmış Ölçümler için iki Faktörlü ANOVA kullanılmıştır. Bu desende birinci faktör modüler öğretimde modülün (öğrenme kılavuzu) ve bireysel öğretim yaklaşımının uygulandığı birinci deney grubu ile modüler öğrenme paketi ve küçük gruplarla modüler öğretim yaklaşımının uygulandığı ikinci deney grubu olmak üzere iki deney grubunu, ikinci faktör ise öntest-sontest işlemlerindeki ölçümleri göstermektedir. Deney grupları random olarak ile saptanmıştır.Böylece Ankara Yenimahalle Yunus Emre Anadolu Meslek Lisesi ve Meslek Lisesi Grafik Bölümü (9F) sınıfı Deney 1 grubu, Ankara Altındağ Atatürk Anadolu Meslek Lisesi ve Meslek Lisesi Grafik Bölümü (9R) sınıfı ise Deney 2 grubu olarak belirlenmiştir. Araştırma kapsamında, araştırmacı tarafından, araştırmanın amaçları doğrultusunda veri toplama araçları olarak, Delfi Paneli Üyelerine yönelik iki aşamalı `anket`, öğrenci başarısının elde edilmesine yönelik olarak `başarı testi` ve gruplarda uygulanan yöntemlere ilişkin öğrenci görüşlerini belirlemeye yönelik olarak `öğrenci görüşleri anketi` geliştirilmiştir. Bunlarla birlikte araştırmanın deneysel boyutunun gerçekleştirilmesi için araştırmacı tarafından bireysel modüler öğretim yaklaşımında kullanılacak modül (öğrenme kılavuzu), küçük gruplarla modüler öğretim yaklaşımında kullanılacak olan modüler öğrenme paketinde bulunan modül (öğrenme kılavuzu), öğretmen kılavuzu, öğrenci kılavuzu ve modül tanımlayıcısı geliştirilmiştir. Araştırma sonucu elde edilen veriler, SPSS 10.0 programı kullanılarak; Tek Faktör Üzerinde Tekrarlanmış ölçümler İçin İki Faktörlü ANOVA analizleri ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, iki deney grubunda da Renk modüler birimine ilişkin sontest başarı puanları öntest başarı puanlarına göre anlamlı olarak daha yüksektir. Yani her iki yöntemde öğrenci başarılarını anlamlı bir şekilde artırmıştır. Bununla birlikte öğrenme elemanı olarak modülün (öğrenme kılavuzu) ve bireysel modüler öğretim yaklaşımının kullanıldığı gruptaki öğrencilerin başarı testi puanları ile öğrenme elemanı olarak modüler öğrenme paketi ve küçük gruplarda modüler öğretim yaklaşımının uygulandığı gruptaki öğrencilerin başarı testi puanları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Yapılan uygulamalar her iki yaklaşımın da modüler öğretimde kullanılabilecek öğretim stratejilerinden, öğrenci başarısı üzerinde olumlu etki yapabilecek, iki verimli yaklaşım olduğunu göstermektedir. VI | |
dc.description.abstract | ABSTRACT Effects of Modular Training Approach at Small Groups on Student Achievement Akgül, Ferda Doktoral Programme in Educational Technology Advisor: Assoc. Prof.Dr. Nafize KESER November 2002. 469 Pages. This experimental study was designed to determine the effects of modular training approach at small groups on student achievement because lacking of researches which searching the modular approach both as one of the individual learning process and as an umbrella approach consist of multi purpose learning approaches. At the same time, the very less current studies on this case are not able to bring up the experimental data which explain the teaching and learning process on modular training. On this study, there have been focused on the content of the modular training as one of the individual learning approaches, the features of its teaching and learning process, small group working as able to use on this process and modular learning packet that consist of tasks more than one. And there has been researched whether all this items have been effected over the student achievement. This study applying Mixed Design. The first factor is Exp/1 Group which was used module (learning guide) and individualised modular approach, Exp 2 Group which was used modular learning package and the modular training with small group and the second factor is measurement into the pre-test and post-test results in this factorial design. Exp Groups has been clarified as random. In this way, Ankara, Yenimahalle, Yunus Emre Anatolian Vocational High School and Vocational High School, Graphic Design Department (9F) class was selected VIIas Exp 1 Group and Ankara, Altındağ, Atatürk Anatolian Vocational High School and Vocational High School, Graphic Design Department (9R) was selected as Exp. 2 Group for this study. In the content of the study, as data collecting tools, there have been developed the questionnaire with two grades for the Delfi group `achievement test` for determining of the students achievement and `questionaire of the students opinion` for clearyfing the thoughts of the students in the groups by researcher. Also, there have been developed module (learning guide) would be used in individual modular teaching method, module (learning guide), teacher guide, student guide and module descriptor would be used in modular teaching method with small groups by researcher. The data collected in research are interpreted by using Two Way ANOVA for Repeated Measures on One Factor in SPSS 10.0. According to findings, both in two groups have significantly increased the student achievement toward 'Colour' modular unit. However, between two groups, there were no indicated statistically significant differences as a results of this study. This mean both two modular approaches that they could be effect over the student achievements, can be used in the modular teaching and learning educational environments. VIII | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Modüler öğretim yaklaşımının küçük gruplarda öğrenci başarısına etkisi | |
dc.title.alternative | Effects of modular training approach at small groups on student achievement | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Modular istruction | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.identifier.yokid | 123562 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 122383 | |
dc.description.pages | 469 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |