Show simple item record

dc.contributor.advisorBüyüköztürk, Şener
dc.contributor.authorBingöl, Hikmet N.
dc.date.accessioned2020-12-04T13:02:08Z
dc.date.available2020-12-04T13:02:08Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86606
dc.description.abstractÖZET BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLI İLKÖĞRETİM OKULLARINDA MÜDÜR YETKİLİ ÖĞRETMENLERİN KARŞILAŞTIKLARI YÖNETİM SORUNLARI (Çorum İli-Sungurlu ilçesi Örneği) BİNGÖL, Hikmet Noyan Yüksek Lisans, Eğitim Yönetimi ve Teftişi Bölümü Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Şener BÜYÜKÖZTÜRK Ocak 2002, 90 sayfa Ülkemizde birleştirilmiş sınıf uygulaması, köylerdeki nüfusun az olması, öğretmen ve öğrenci azlığı, hemen her köyde bir okul binasının bulunması, fiziki şartlar, göç gibi nedenlerle, yapılmaktadır. Bu uygulamanın doğrudan içinde bulunan müdür yetkili öğretmenlerin yönetim işlevleri rol alanlarına ilişkin (personel hizmetleri, öğrenci hizmetleri, öğretim hizmetleri, eğitim hizmetleri ve okul işletmesi) karşılaştıkları birçok sorun bulunmaktadır. Bu sorunların belirlenmesi ve çözüm önerilerinin getirilmesi gerekliliği vardır. Bu araştırmanın amacı birleştirilmiş sınıflı ilköğretim okullarında görev yapan müdür yetkili öğretmenlerin karşılaştıkları yönetim sorunlarının belirlenmesidir. Araştırmanın evrenini, Çorum ili, Sungurlu ilçesinde 2000-2001 eğitim-öğretim yılında görev yapmış olan 74 müdür yetkili öğretmen oluşturmaktadır. Ancak çeşitli nedenlerden dolayı bu öğretmenlerden 42'sine ulaşılabilmiştir. Veriler anket yoluyla elde edilmiştir. Ankette kişisel bilgilerin yanı sıra, rol alanlarına ilişkin toplam 57 soru sorulmuş ve beşli derecelendirme ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada toplanan veriler bilgisayara aktarılmış ve SPSS istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Ankette yer alan yöneticinin rol alanlarına ilişkin işlerinin ya da konuların sorun olma derecesine yönelik müdür yetkili öğretmenlerin görüşleri, frekans, yüzde ve ortalama kullanılarak değerlendirilmiştir. Müdür yetkili öğretmenlerin göreli olarak en fazla okul işletmesi alanında sorun yaşadığı, bunu öğretim VIIve öğrenci hizmetlerinin izlediği anlaşılmaktadır. Personel ve eğitim hizmetleri konusunda orta derecede sorun yaşandığı ifade edilebilir. Bulgular ışığında kısaca; müdür yetkili öğretmenlerin yetiştirilmesinde hizmetiçi eğitime yer verilmelidir, müdür yetkili öğretmenlere rehberlik yapılmalıdır, sorunlara ilişkin benzeri araştırmalar yapılmalıdır, eğitim fakültelerinin öğretmen ve eğitim yöneticisi yetiştiren bölümlerinde müdür yetkili öğretmenlerle ilgili dersler yer almalıdır. Bu araştırma ile birleştirilmiş sınıflı ilköğretim okullarında görev yapan müdür yetkili öğretmenlerin çalışmaları sırasında sorunlar yaşadıkları ve bu sorunların çözüm beklediği ilgililerin dikkatine sunulmuştur vııı
dc.description.abstractABSTRACT THE PR0ÖLEMS TEACHERS WITH ADMINISTRATIVE TİESPÖNÖIBIUTIES ARE FACED WITH MULTIGRÂDE CLASHES AT ELEMENTARY EDUCATION (A CASE STUDY İN ÇORUM-SUNGUR^U) BINQ0L, Hikmet Noyan Mr&, Department of Educational Mahagement and Inspection Supervispr: Assistant Prof. Şener BÖYClKÖ^FÜRK January 2002, 01 Pages The applicatjpn of multigrade classes occurs due tpthe low number of inhabitants in villages, the inadequate number of students and teachers- though there is a school building in almost every village-, physical conditions, qnd migration. This application has a direct impact on teachers with administrative responsibilities, öuch as dealing wifh personnel, student, instructional, educational and school affairs. In view of these, there arises a need to assess the problem and pfoposâ solutions. The aim of this study was to define the problems teachers with administrative duties in muitigrade classes encounter. The population of this study Consisted of 74 teachers with administrative responsibilities during the aeademic years 2000-2001 around Sungurlu, Çorum. Due to various reasons only 42 respondents returned the questionnaire which was implemented. Besides background information, there were 57 questjoris related tö their7 field and a 5 scale likert type was used: The data was analyzed by means of SPSS for statistical purpose. The data was analysed usjnğ the degree of the problem the teachers had in their field studies and subjects by means of percentages, frequencies, and means. It can be deirved from the study that the major problem teachers encounter is the management of the school, followed by student and instructional issues. Personnel and educational issues pah be said to be a medium IXproblem, f n view of the analysis, it can be understqod that there is a need fof inservice trainings for teachers who are 1;o have administeriaj duties. Further should there be course® at the faculties of education on administration for future teachers ançf öducationaJ rnanagers, J_ast, mpre research should bş conducted to find out further implication^ of this problem. Through this study the problems of teachers who have administrative responsibilities at multigrade schools have been defined and presented.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBirleştirilmiş sınıflı ilköğretim okullarında müdür yetkili öğretmenlerin karşılaştıkları yönetim sorunları (Çorum ili-Sungurlu ilçesi örneği)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSchool administration
dc.subject.ytmClassroom management
dc.subject.ytmManagement problems
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCombined classes
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid138963
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid128114
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess