Türkiye-Hollanda polis eğitimi ve eğitimde yeni teknolojilerin kullanılması açısından karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Keser, Hafize | |
dc.contributor.author | Günay, Muhammet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:01:56Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:01:56Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86579 | |
dc.description.abstract | ÖZET TÜRK VE HOLLANDA POLİS EĞİTİMLERİNİN EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLERİN KULLANILMASI AÇISINDAN KARŞILAŞTIRMALI OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ Günay, Muhammet Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Teknolojisi Programı Tez Danışmanı: Doç. Dr. Hafıze Keser Haziran 2002, 145 Sayfa Araştırma; Türk polis eğitiminde mevcut geleneksel öğretmen merkezli yapıdan sıyrılarak, çağdaş eğitim anlayışının benimsendiği, süreçte yeni teknolojilerin kullanıldığı ve öğrencilerin aktif olarak rol aldıkları eğitim anlayışının getirilmesi ve bu yeni anlayışın öğrenci başarılarını önemli ölçüde artırıp artıramayacağı sorusuna cevap bulunabilmesi amacıyla, Türkiye ve Hollanda polis eğitim sistemlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesine yönelik gerçekleştirilen deneysel çalışmaları kapsamaktadır. Araştırmada, iki ülke polis eğitim sistemleri karşılaştırmalı olarak betimleneceğinden genel tarama modeli kullanılmıştır. Genel tarama modeli çerçevesinde iki ülke eğitim sistemlerinin eğitimde yeni teknolojilerinin kullanılması açısından karşılaştırılması amacıyla alandaki literatüre ulaşmak için literatür tarama ve anket tekniği kullanılmıştır. Türkiye ve Hollanda polis eğitimlerinin değerlendirilmesine ilişkin hazırlanan anketlerin uygulanması amacıyla araştırmada evreni; iki ülke polis eğitim kurumlarında görevli yönetici ve eğitici personel oluşturmuştur. Araştırmada örneklemi, Türk polis eğitiminde görevli 625 yönetici-eğ itici personel ile Hollanda polis eğitiminde görevli 130 yönetici-eğitici personel oluşturmuştur. Anket formları Türkiye ve Hollanda'daki tüm polis eğitim kurumlarına uygulanmış olup, denekler random yolla tespit edilmiştir. Anket formlarının Hollanda'daki uygulanma aşamasında, bu ülkede elçilik misyon koruma görevinde bulunan polisler ile Hollanda polis eğitiminde bizzat görev alan Türk soylu Hollanda vatandaşı olan polislerin yardımına başvurulmuştur. Anket formlarının Hollanda dilineuyarlanması da yine bu kişiler tarafından gerçekleştirilmiştir. Alandaki kuramsal verilere ulaşmak için öncelikle literatür taranmış ve araştırmanın kuramsal temeli oluşturulmuştur. Ayrıca literatür tarama yoluyla elde edilen veriler anketin oluşturulmasında kullanılmıştır. Araştırmanın; Türk ve Hollanda polis eğitim kurumlarında var olan yeni teknolojiler, Türk ve Hollanda polis eğitiminde yeni teknolojilerden yararlanma durumları, Türk ve Hollanda polis eğitimleri arasında, yeni teknolojilerin kullanımı açısından farklılık olup olmadığı ve Türk ve Hollanda polis eğitiminde görev alan yönetici ve eğitici personelin, öğrenme-öğretme süreçlerinde yeni teknolojilerden daha iyi yararlanılmasına ilişkin görüşlerinin neler olduğu ve bu görüşler arasında anlamlı bir fark olup olmadığı sorularına cevap bulmak için oluşturulan anket formlarında, görüş geçerliliği açısından ölçme ve değerlendirme uzmanları ile dil uzmanlarına, kapsam geçerliliği için ise alan uzmanlarının görüş ve önerileri alınarak gerekli kontrol ve düzeltmeler yapılmıştır. Anket güvenilirliği eğitici anketi için; 0.85 ve yönetici anketi için; 0.88 olarak bulunmuştur. Anketlerin tamamlanmasından sonra uygulama aşaması için ilgili okullara posta yoluyla ve resmi yazı ile gönderilmiştir. Anket formlarının eksiksiz olarak geri dönmesinde, formaların resmi kanaldan polis eğitim kurumlarına gönderilmesinin büyük etkisi olmuştur. Araştırmada literatürden elde edilen veriler, amaçlar doğrultusunda gruplandırılarak araştırmacı tarafından yorumlanmıştır. Araştırma çerçevesinde elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS Windows 10.0 paket programı kullanılmıştır. Araştırmada anket verilerinin çözümlenmesinde, bağımsız iki gurubun karşılaştırılmasında normal dağılımın olmadığı durumlarda kullanılan; Mann Whitney U Testi kullanılmıştır. Anketin eğiticilere uygulanan bölümü ile yöneticilere uygulanan, (a) ve (b) bölümlerinden elde edilen veriler ise, yüzde (%) ve frekans (f) alınarak araştırmacı tarafından yorumlanmıştır. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT THE COMPARISON OF TURKISH AND HOLLAND POLICE TRAININGS THROUGH THE USAGE OF NEW TECHNOLOGIES Gunay, Muhammet Master Thesis, Program of Education Techonology Thesis Assistant : Associate Proffessor. Hafize Keser June 2002, 145 Pages This research covers the experimental works to examine mutually the training systems of Turkish National Police and the Netherlands Police to find the answer for the question of whether the usage of new technologies and the new upgraded modern understanding of Turkish police training system, thanks to which police students participate actively in the trainings, will be able to increase the success of the students. In this research, since the police departments of the two countries will be compared, general scanning method is used. To compare the training systems of the two countries within this method literature scanning and poll techniques are used. People taking the polls for evaluating the two police training systems are the randomly selected trainers and administrators working at the police training centers: 625 administrators & trainers from Turkish national police and 130 administrators & trainers from the Netherlands. At the stage of the implementation of the research, Turkish police officers working at Turkish Embassy in Holland and- Turkish originated Holland citizens helped us much. The translation of questions from Turkish into Dutch language is also done by them. To reach the conceptual data in this field initially the literature is scanned and the foundational basis is established. In this research the current new technologies in use in the police training centers of Turkish and The Netherlands police departments, their usage, whether the VIIIway these technologies used are different, the thoughts of the trainers & administrators on how to benefit best from these new technologies and if there is any difference in these thoughts are checked. To test the view validity we received help from testing and evaluating experts and linguistics, for scope validity we benefited from the field exerts' opinions and suggestions. The necessary changes and corrections are done according to these results. The reliability of the poll for trainers is found 0.85 and for administrators it is 0.88. After finishing the poll, which was sent to related school with mail and official writing, for application stage. Because of by way of official, poll forms turned back free of defects. In survey, datas which were gotten from literature, were seperated into groups with aim direction and were interpreted by researcher. Datas gotten by limit of research used SPSS programme for analyze in research was used Man Whitney U Test using comparison between independent two groups in condition without normal disintegration. Research's part superimposed to trainers and form's (a) and (b) parts superimposed to managers gotten datas were interpreted by researcher by way of getting percent (%) and frequency (f). IX | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Kamu Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Public Administration | en_US |
dc.title | Türkiye-Hollanda polis eğitimi ve eğitimde yeni teknolojilerin kullanılması açısından karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | The Comparison of Turkish and Holland police trainings through the usage of new technologies | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Safety forces | |
dc.subject.ytm | Netherlands | |
dc.subject.ytm | New technologies | |
dc.subject.ytm | Police | |
dc.subject.ytm | Turkey | |
dc.subject.ytm | Technology | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.identifier.yokid | 119501 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 111179 | |
dc.description.pages | 145 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |