Deniz Harp Okulu yönetici personel kursu programının değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Babadoğan, Mustafa Cem | |
dc.contributor.author | Seki, Abdullah | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:01:38Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:01:38Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86570 | |
dc.description.abstract | ÖZET DENİZ HARP OKULU `YÖNETİCİ PERSONEL KURSU` PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Seki, Abdullah Yüksek Lisans, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı (Program Geliştirme Programı) Tez Danışmanı : Yrd.Doç.Dr.Cem Babadoğan Kasım 2003, 240 sayfa Bu çalışmada, Dz.K.K.lığının ihtiyaçları doğrultusunda Dz.H.O.nda açılan `Yönetici Personel Kursu` programının etkililiği konusunda; kursa katılan Tabur Komutanı, Öğrenci Amiri, Bölük Komutanı, Sınıf amiri, Sınıf Subayı ve Sınıf Astsubayı statüsündeki personelin ve kursta görevli öğretim üyelerinin görüşlerini belirleyerek kurs programının daha sağlıklı ve verimli olmasına yararlı olacak bilgilerin toplanması ve kurs programına yön verilmesi amaçlanmıştır. Betimsel araştırma niteliğinde olan araştırmanın çalışma grubunu 2001-2002 Eğitim-Öğretim Yılı'nın Temmuz ayında Dz.H.O.nda açılan ve altı hafta süren `Yönetici Personel Kursu`na katılan otuz kursiyer ile kursta ders veren dokuz öğretim üyesi oluşturmuştur. Bilgi toplama aracı olarak kursiyerlere, araştırmanın genel amacı ve alt amaçlarına uygun olacak şekilde altı bölümden oluşan anket uygulanmıştır. Öğretim üyeleri ile görüşme formu kullanılarak yüz yüze görüşülmüştür. Verilerin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama gibi betimsel istatistiklerden yararlanılmıştır. Görüşme ile elde edilen veriler içerik analizi ile değerlendirilmiştir. viBu araştırma sonucunda; kurs programında yer alan hedef ve hedef davranışlarla ilgili yeni bir düzenleme yapılması gerektiği, programın kursiyerlerin eğitim gereksinimleri ve kurum amaçları göz önüne alınarak geliştirilmesi gerektiği, programın uygulandığı yer ve ortamın yeterli olmadığı, program geliştirme çalışmalarında eğitim ortamı analizlerinin de yapılması gerektiği, programın üniversite ya da sivil bir ortamda uygulanması gerektiği, katılımcıların alacakları görevler ile ilgili görev analizlerinin yapılması gerektiği, performans değerlendirme ölçütlerinin belirlenmesi ve performans değerlendirme çalışmalarının sürekli olarak yapılması gerektiği, ortaya konmuştur. VII | |
dc.description.abstract | SUMMARY ANALYSIS OF NAVAL ACADEMY'S `STAFF LEADERSHIP COURSE` PROGRAM Seki, Abdullah Masters Degree, Department of Educational Sciences (Program Development Program) Thesis Advisor : Yrd.Doc.Dr.Cem Babadoğan November 2003, 240 pages. The objective of this thesis is to determine the efficiency of the Naval Academy's Staff leadership course through verification of the views of all participants and thus determine and analyze various opportunities to improve the program. The study was conducted based on this views of thirty students and educators who took part in the Naval Academies 2001-2002 educational year the staff leadership course. The method chosen for the obtaining of information from students was a six part questionnaire adapted to the general and specific needs of the study. Lecturers were consulted through direct face to face interviews. Data analysis was conducted through resorting to frequency distrubitions, percentages and proportions, the arithmetical mean and similar descriptive statistical method, information obtained via interview was surveyed through content analysis. Our analysis on the results has led us to the following conclusions: Restructuring of program goals and aims are required advancement of the program taking into consideration attendants educational needs and viiiorganization aims, inadequate study and working conditions in educational premisis, while attempting to better the program on analysis of study conditions must also be conducted, program should be delivered in a university or civilion setting. Participant's job and task description should be provided in accordance to this a modification in curriculum should be attempted, analysis of performance criterion should be dfined end the necessity of doing performance analysis studies continuously should be pointed out. IX | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Deniz Harp Okulu yönetici personel kursu programının değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Analysis of naval academy`s staff leadership course program | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Manager training | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | Administrator candidate | |
dc.subject.ytm | Manager development | |
dc.subject.ytm | Manager training | |
dc.subject.ytm | Naval Academy | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.subject.ytm | Military personnel | |
dc.identifier.yokid | 141401 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 137487 | |
dc.description.pages | 239 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |