Bilgi teknolojisi sınıflarının kullanımı ve etkilerinin değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Şimşek, Nurettin | |
dc.contributor.author | Yüzgeç, Abidin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:01:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:01:34Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86568 | |
dc.description.abstract | ÖZET BİLGİ TEKNOLOJİSİ SINIFLARININ KULLANIMI VE ETKİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Yüzgeç, Abidin Yüksek Lisans, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı Eğitim Teknolojisi Programı Tez Danışmanı: Yrd.Doç.Dr.Nurettin Şimşek Mart 2003, 82 Sayfa Bu çalışmada Ankara ili merkez ilçelerinde bulunan 34 ilköğretim okulunda kurulan bilgi teknolojisi sınıflarının öğretmenler ve öğrenciler üzerindeki etkileri ile bunların kullanım düzeyinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Genel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilen bu araştırmanın çalışma evrenini, Ankara ili merkez ilçelerinde bilgi teknolojisi sınıfı kurulan 34 ilköğretim okulunda görev yapan 1.647 yönetici ve öğretmen ile bu okullarda öğrenim gören 47.624 öğrenci oluşturmaktadır. Yönetici ve öğretmenlerin tamamı ve her okuldan tesadüfi olarak seçilen 1 şube olmak üzere 1.500 sekizinci sınıf öğrencisi araştırmanın örneklemine alınmıştır. Her bir örneklem grubuna ayrı ayrı olmak üzere, araştırmanın amacına uygun olarak geliştirilen anketler uygulanmıştır. SPSS programında çözümlenen veriler özelliklerine göre gruplandırılarak frekansları, yüzdeleri, aritmetik ortalamaları ve standart sapmaları hesaplanmıştır. Yönetici ve öğretmenlerin değerlendirmelerinin aritmetik ortalamaları arasındaki farkın manidarlığını belirlemek için `t testi` yapılmıştır. Manidarlık testinde.05 manidarlık düzeyi temel alınmıştır. Bu araştırma ile elde edilen bulgular, yönetici, öğretmen ve öğrencilerin, öğretmenlerin okullarında bulunan yeni teknolojilerden yeterince haberdar olmadıklarına, bu teknolojileri yeterince kullanmadıklarına ve BT sınıflarında bulunan teknolojilerin kullanımı konusunda yeterli olmadıklarına, BT sınıflarının öğrenciler ve öğretmenler üzerinde olumlu etki yaptığına ve BT sınıflarında kullanılmak amacıyla Milli Eğitim Bakanlığı tarafından sağlanan yardımcı materyallerin öğretme-öğrenme etkinlikleri için yararlı olduğuna inandıklarını göstermiştir. IV | |
dc.description.abstract | SUMMARY EVALUATION OF USAGE AND EFFECTS OF INFORMATION TECHNOLOGY CLASSROOMS Yüzgeç, Abidin MS Degree, Department of Curriculum and Instruction Division of Educational Technology Supervisor: Assistant Professor Dr.Nurettin Şimşek March 2003, 82 pages In this study, the aim is to evaluate the effect of information technology classes in the 34 central Ankara provincial primary education schools on teachers and students and to determine the utilisation levels of these classes. This research is carried out by using general survey model. The population of this research is made up of 1647 administrators and teachers who are working and 47624 students who are studying in these 34 primary schools which have information technology classes. The sampling group is composed of all the administrators and teachers as well as randomly selected students from one division of 8th grade classes of each school. The surveys which are developed in accordance with the purpose of the research have been carried out separately to each sampling group. The data which is analysed by using SPSS program has been classified according to characteristics. The frequencies, percentages, means and standard deviations have been calculated. In order to show the significance level for the difference between the calculated arithmetic means of the evaluations made by administrators and teachers, a `t test` has been performed..05 significance level was used as a base-value in the significance test. Findings of this research have shown that administrators, teachers and students do not have sufficient knowledge about the new technologies in their schools, they do not utilise these technologies and they are not qualified to use the technologies in IT classes. In addition, the IT classes have a positive effect on teachers and students and the supplementary materials provided by Ministry of National Education to be used in IT classes are useful for teaching and learning activities. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bilgi teknolojisi sınıflarının kullanımı ve etkilerinin değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of usage and effects of information technology classrooms | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Educational tools | |
dc.subject.ytm | Education technology | |
dc.subject.ytm | Information usage | |
dc.subject.ytm | Information technology classrooms | |
dc.subject.ytm | Information technology | |
dc.subject.ytm | Technology utilization | |
dc.subject.ytm | Teaching aids | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.identifier.yokid | 141379 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 137490 | |
dc.description.pages | 82 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |