Show simple item record

dc.contributor.advisorTural, Nejla
dc.contributor.authorGülseren, Haci Ömer
dc.date.accessioned2020-12-04T13:01:26Z
dc.date.available2020-12-04T13:01:26Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86564
dc.description.abstractVIÖZETBu araştırma, Ankara ili ilköğretim ikinci kademedeki öğrencilerinaileleri tarafından hangi istismar ve ihmal olaylarına, ne sıklıkla maruzkaldığını ve istismar ile ihmal olaylarını önlemek için alınması gerekenönlemleri ortaya koymak amacıyla yapılmıştır.Araştırmada gerekli verileri toplamak üzere, Etimesgut ilçesindenZekiye Güdüllüoğlu İlköğretim Okulu, Yenimahalle ilçesinden Mehmet Ulucanİlköğretim Okulu ve Mamak ilçesinden Fatih Sultan Mehmet İlköğretimOkulu'nun ikinci kademesinde okuyan toplam 335 öğrenci, tezin örnekleminioluşturmuştur.Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilmiş olananket kullanılmıştır. Beş bölümden oluşan anketin ilk üç bölümü, öğrencilerinkarşılaştıkları fiziksel, duygusal ve cinsel istismar ve ihmal davranışlarınıbelirlemeye yönelik sorular içermektedir. Son iki bölümde ise, istismar veihmalin nedenleri ve nasıl önlenebileceğine ilişkin açık uçlu sorular yeralmaktadır. Veri toplama aracı araştırmacının kendisi tarafından uygulanmıştır.Verilerin çözümlenmesinde, ilk üç bölümdeki nicel veriler için SPSSWindows 10.0 paket programından yararlanılmış, gerekli analizler kay-karetekniği ve Fisher'in Tam Olasılık Testi kullanılarak yapılmıştır. Son ikibölümdeki veriler için ise, bir nitel araştırma yöntemi olan içerik analiziyöntemi kullanılmıştır.Elde edilen bulgular incelendiğinde, kız ve erkek öğrencilerin oranıbirbirine çok yakındır ve katılımcıların çoğunluğunu (%84.10) orta sosyo-ekonomik düzeyden gelen öğrenciler oluşturmaktadır. Öğrencilerinebeveynleri çoğunlukla (%73) ilkokul mezunudur. Anneler çoğunlukla (%81.70)ev hanımı iken, babaların meslek sahibi oldukları görülmektedir. Öğrencilerinfiziksel, duygusal, cinsel istismar ve ihmalle ilgili görüşleri, okula harçlıksızgönderildikleri (%20), eğitimle ilgili gereksinimlerinin karşılanmadığı (%36),hastalandıklarında ilgi görmedikleri (%9), sevgi ve şefkatten uzak oldukları(%7), eleştirildikleri (%16) ve aşağılandıkları (%18), kendilerine özgüvenlerinigeliştirecek şekilde yaklaşılmadığı (%18) ve cinsellikle ilgili hiç eğitici bilgialmadıkları (%81) yönündedir. Öğrenciler bu tür davranışların hem nedeni, hemde önleme yolu olarak eğitimi göstermektedirler.
dc.description.abstractVIISUMMARYThis research has been done to bring up that which exploiting andnegligence events the secondary school students in Ankara are exposed toand how often they are exposed that the precautions to be taken in order toprevent such kinds of events.To collect the necessary data for research, from Zekiye GüdüllüoğluPrimary School in Etimesgut, from Fatih Sultan Mehmet Primary School inMamak, from Mehmet Ulucan Primary School in Yenimahalle overall 335primary school students have constıtuted the sampling of this thesis.As a means of collecting data, the questionnaire improved by theresearcher had been used. This questionnaire consist of five parts. First threeparts are about the questions aimed at fixing the physical, sexual andemotional exploiting and negligence behaviours they come face to face. In thelast two parts, questions about the reasons of exploiting and negligence andalso how to be prevented them have taken part.In the analysis of data, SPSS Windows 10.0 package program forquantitatıve data, Chi-quare technique and Exact Test for necessary analysisin the first three parts and also content analysis method which is a qualitativeresearch method for the data in the last two parts had been used.When examined the researchs, the rate of boy and girl students is veryclose, besides most of participants of the middle class students. Student?sparents mostly gratuated from primary school (%73). Mothers are generallyhousewives (%81.70) and fathers also have certain jobs. The student?sopinions about physical, sexual and emotional exploiting and negligence areaimed at their coming to school without any pocket money (%20), not coveringtheir necessities about education by their parents (%36), not being showedany care when they are ill (%9), being very far away from love and kındness(%7), always criticizing (%16) and reducing (%18), not being treated them toimprove their self confidence (%18) and also not see any instructiveknowledge about sexuality (%81). The students have showed the education asboth reason and the preventing way of such behaviours.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMilli Eğitim Bakanlığı`nda toplam kalite yönetimi uygulamalarının örgüt kültürüne etkileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid179621
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid205174
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess