Hemşirelik Öğrencilerinin Psikomotor Beceri Eğitiminde Sanal Gerçeklik Teknolojisinin Etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma, hemşirelik öğrencilerinin psikomotor beceri eğitiminde sanal gerçeklik teknolojisinin intravenöz kateter uygulama ve sıvı verme becerisini kazanma düzeylerine etkisinin incelenmesi amacıyla deneysel olarak yapılmıştır. Araştırma, Eylül 2018 – Ocak 2019 tarihleri arasında yürütülmüştür. Araştırma evrenini; 2018-2019 öğretim yılında Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü ikinci sınıfta öğrenim gören 197 öğrenci oluşturmuştur. Örneklem seçiminde Power analiz sonucu belirlenen 52 öğrenci; araştırmayı kabul eden öğrencilerden 29'u deney, 27'si kontrol grubunu oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak; `Öğrenci Tanıtım Formu`, `İntravenöz Kateter Uygulama ve Sıvı Verme Beceri Kontrol Listesi` ve `Bondy Değerlendirme Skalası` kullanılmıştır. Deney grubundaki öğrencilere sanal gerçeklik teknolojisi, kontrol grubundaki öğrencilere ise intravenöz enjeksiyon kol maketi ile intravenöz kateter uygulama ve sıvı verme beceri uygulaması yaptırılmıştır. Araştırma kapsamındaki öğrencilerin yaş ortalaması 19.50±0.76; %71.4'ü kadın, %28.6'sı erkek; %57si mesleği isteyerek, %43'ü öneri üzerine hemşirelik mesleğini seçtikleri saptanmıştır. Deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin intravenöz kateter uygulama ve sıvı verme beceri kontrol listesi puanı ile yaş ortalamaları arasında ilişki bulunmuştur (p=0.017). Deney ve kontrol grubunda yer alan öğrencilerin İntravenöz Katater Uygulama ve Sıvı Verme Beceri Kontrol Listesi puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark saptanmıştır (p=0.001). Bondy Değerlendirme Skalası'na göre deney ve kontrol grubundaki `Denetimli` uygulayan öğrenciler arasında istatistiksel olarak anlamlı fark saptanmıştır (p=0.011). İntravenöz kateter uygulama ve sıvı verme becerisinin geliştirilmesinde öğretim yöntemi olarak sanal gerçeklik teknolojisinin etkili olduğu saptanmıştır. Hemşirelik uygulamalarında beceri eğitimlerinde sanal gerçeklik teknoloji kullanımının arttırılması ve klinik ortamdaki beceriler üzerine etkisinin araştırıldığı çalışmaların yapılması önerilmektedir. This study is experimental research that aims to examine the effectiveness of virtual reality technology in the psychomotor skill training of nursing students on the issue of upskilling them at intravenous injection and infusion. The study is conducted between September 2018 and January 2019. The population of the study consists of the 197 second grade nursing students who are studying at Duzce University, Faculty of Health Sciences, Department of Nursing. At the sampling, 52 students were determined through Power Analysis, and 29 of them constitute the experimental group while 27 of them constitute the control group. `Student Information Form`, `Intravenous Injection and Infusion Skill Control List`, `Bondy Evaluation Scala` was used as the data collecting tool. The students in the experimental group used virtual reality technology to Intravenous Injection and Infusion Skill, yet, the students in the control group used a conventional arm model. It has been detected that the average age among the students in study 19.50±0.76; and %71.4 of them are women, %28.6 of them are men. Also, %57 of them has chosen their jobs intentionally while %43 of them has chosen nursing profession by suggestion. There is a relation found between the scores of the students in the experimental and control group for intravenous injection and infusion skill control list and the average age (p=0.017). Statistically significant difference was found between the intravenous injeciton and infusion skill control list scores of the students in the experimental and control groups (p = 0.001). Also, there is a statistically meaningful difference (p=0.011) detected according to the Bondy evaluation scale among the students in the experimental and control groups who applied `Controlled` It is determined that virtual reality technology is effective for education method in skill training at intravenous injection and infusion skills. It is suggested that the use of virtual reality technologies at skill training in nursing skills should be increased, and new researches that explore the effect of the technologies on clinical skills should be done.
Collections