dc.contributor.advisor | Duman, Ahmet | |
dc.contributor.author | Sevinç, Ali | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:01:18Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:01:18Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86556 | |
dc.description.abstract | ivÖZETEMNİYET ÖRGÜTÜ YÖNETİCİLERİNİN SÜREKLİ EĞİTİM BAĞLAMINDAYÖNETİCİ YETERLİKLERİNİN BELİRLENMESİSevinç, AliYüksek Lisans Tezi, Halk Eğitimi ProgramıTez Danışmanı: Doç. Dr. Ahmet DUMANNisan, 2003, 108 SayfaBu araştırmanın amacı öncelikle, polis örgütünün kurulu bulunduğuilçelerde görev yapan ilçe emniyet müdürleri/amirlerinin ve kaymakamlarıngörüşlerine dayanarak, ilçe emniyet müdürleri/amirlerinin yöneticiyeterliklerinin ortaya konulmasıdır. İkinci amacı ise, ilçe emniyet müdürü/amirigörevine atanan emniyet örgütü yöneticileri için örnek bir sürekli eğitimprogramı oluşturulmasıdır. Araştırma anketi, yöneticilere yönelik yapılanyeterlik belirleme çalışmaları, yüksek lisans ve doktora tezleri, ilgilimevzuatlar, teftiş rehberleri, yönetimi geliştirme seminer dersi konuları ve ilçeemniyet müdürlüğü/amirliği yapmış kişilerin görüşlerinden yararlanılarakhazırlanmıştır.Araştırmanın evrenini polis örgütünün kurulu bulunduğu tüm ilçelerinemniyet müdürleri/amirleri ve kaymakamları oluşturmaktadır ve ayrıcaaraştırmada örneklem alınmamıştır. Ülke genelinde polis örgütünün kurulubulunduğu 728 ilçe bulunmaktadır. Dolayısıyla bu araştırmanın evreni, toplam728 ilçe emniyet müdürü/amirini ve kaymakamını kapsamaktadır. Araştırmaevreni pilot uygulama yapılan 4 ilçe kapsam dışı bırakıldığında, aynı zamandaaraştırmanın örneklemini ifade etmektedir. Böylece, bilgi toplama aracı olarakkullanılan anket, toplam 724 ilçeye posta yolu ile gönderilmiştir. Toplananveriler, frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, ilişkisiz t-testi vetek yönlü varyans analizi (ANOVA) istatistiksel çözümleme tekniklerikullanılarak çözümlenmiştir.Çalışmanın sonucunda özetle şu bulgulara ulaşılmıştır: (1) ilçe emniyetmüdürleri/amirleri polislik mesleği ve polis örgütü ile ilgili yenilik vevgelişmelerden yeterince haberdar olamamaktadırlar. (2) ilçe emniyetmüdürleri/amirlerinin meslek yaşamları boyunca eğitim faaliyetlerine katılımdüzeyleri yetersizdir. (3) İlçe emniyet müdürleri/amirlerinin ve kaymakamlarınyeterlik algılamalarının ortak değerlendirmesinde en yüksek katılım?EŞGÜDÜM? yeterlik alanında, en düşük katılım ise ?ARAŞTIRMA-GELİŞTİRME? yeterlik alanında görülmüştür. (4) İlçe emniyet birimlerininstatülerine göre ilçe emniyet müdürleri/amirlerinin yeterlik algılamalarıarasında 4 yeterlikte, yine ilçelerin statülerine göre kaymakamların yeterlikalgılamaları arasında, ?EŞGÜDÜM? yeterlik alanı ve 7 yeterlikte anlamlıfarklılık test edilmiştir. (5) Rütbelerine göre ilçe emniyet müdürleri/amirlerininyeterlik algılamaları arasında, yeterlik alanları düzeyinde anlamlı bir farklılıkbulunamamış ancak 6 yeterlikte anlamlı farklılıklar test edilmiştir. (6) Öğrenimdurumlarına göre ilçe emniyet müdürleri/amirlerinin yeterlik algılamalarıarasında, ?İLETİŞİM ve ARAŞTIRMA-GELİŞTİRME? yeterlik alanlarında ve 11yeterlikte anlamlı farklılık test edilmiştir. (7) İlçe emniyet müdürleri/amirlerininve kaymakamların yeterlik algılamaları arasında yapılan karşılaştırmada ise?İLETİŞİM, DENETİM, LİDERLİK, KURUM-ÇEVRE İLİŞKİLERİ, PERSONELYÖNETİMİ, DESTEK HİZMETLERİ? yeterlik alanlarında ve 38 yeterlikteanlamlı farklılık test edilmiştir. | |
dc.description.abstract | viABSRACTTHE DETERMINATION OF THE SECURITY DIRECTOR?SCOMPETENCIES IN THE CONTEXT OF CONTINUING EDUCATION(The Case of District Security Directors in Turkey)Sevinç, AliMaster Thesis, Adult EducationSupervisor: Associate Prof. Dr. Ahmet DUMANApril, 2003, 108 PagesThe purpose of this study is, first, to determine the district securitydirectors' competencies based upon the views of district security directors(İlçe Emniyet Müdürü/Amiri) and district governors (Kaymakam) who areworking at the districts where police organization was established. Thesecond goal of this study is, to explore possible curriculum model ofcontinuing training program for a newly appointed district security directors.The research questionnaire has been developed as based on the studiesabout competencies of the directors, master and PhD degree thesis, relevantlegislations, supervising guides for district managements, the subjects of thedeveloping management seminar programs and views of some experiencedand senior security directors.The district security directors and district governors, who are working atdistricts at which police organization was founded, are the area of this study.And also sample was not taken at this study. There are 728 districts wherepolice organization has been established in Turkey. So, the population of thisstudy consists of all 728 district security directors and district governors. Thepopulation is taken as the sample of the study with the exception of 4 districtswhere pilot study was carried out. So the research questionnaire for collectingdata was mailed to 724 districts. The data was analyzed by using frequencies,percent, mean, standard deviation, independent t-test and ANOVA statisticaltechniques.viiThis study has shown following facts: (1) The district security directorsare not aware of the developments and innovations in related with the policejob and police organization. (2) Participation levels of the district securitydirectors to the educational activities in their vocational life periods are notsufficient. (3) According to perceptions of both district security directors anddistrict governors, while ?COORDINATION? competency area takes thehighest score, ?RESEARCH-DEVELOPMENT? competency area takes theleast score. (4) As the status of the districts security organization, significantdifferences are tested at 4 competencies according to perceptions of districtsecurity directors and also significant differences are tested at 1 competencyarea which is as follow ?SUPERVISION? and 7 competencies according toperceptions of district governors. (5) According to perceptions of districtsecurity directors as their ranks, significant differences are not tested atcompetency areas but 6 competencies. (6) According to perceptions of districtsecurity directors as their graduations, significant differences are tested at 2competency areas which are as follow ?COMMUNICATION, RESEARCH-DEVELOPMENT? and 11 competencies. (7) Significant differences are testedat 6 competency areas which are as follow ?COMMUNICATION,SUPERVISION, LEADERSHIP, COMMUNITY-INSTITUTION RELATIONS,PERSONNEL ADMINISTRATION, SUPORTIVE SERVICES? and 38competencies, by the comparison of the perceptions of the district securitydirectors and district governors. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Kamu Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Public Administration | en_US |
dc.title | Emniyet örgütü yöneticilerinin sürekli eğitim bağlamında yönetici yeterliliklerinin belirlenmesi | |
dc.title.alternative | The Determination of the security director's competencies in the context of continuing education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 179726 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 205182 | |
dc.description.pages | 118 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |