Ben İnsanım ilköğretim için insan hakları eğitimi dizisinin Başkent Üniversitesi Kolej Ayseabla okullarında uygulanması
dc.contributor.advisor | Gözütok, D. Dilek | |
dc.contributor.author | Alper, Nurtaç | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:01:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:01:13Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86553 | |
dc.description.abstract | ÖZET `BEN İNSANIM` İLKÖĞRETİM İÇİN İNSAN HAKLARI EĞİTİMİ DİZİSİNİN BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ KOLEJ AYŞEABLA OKULLARI'NDA UYGULANMASI Alper, Nurtaç Yüksek Lisans, Program Geliştirme Bölümü Tez Danışmanı: Prof. Dr. F. Dilek Gözütok Ocak 2004, 184 sayfa Bu çalışmada MEB, Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi ile ingiliz Büyükelçiliği Kültür Müsteşarlığı işbirliğinde geliştirilen bir projenin ürünleri olan `Ben insanım` ilköğretim için insan Hakları Eğitimi Dizisi'nin, Başkent Üniversitesi Kolej Ayşeabla ilköğretim Okulu 1-6. sınıflarında, 2002-2003 Eğitim Öğretim Yılı'nda yapılan uygulamalarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Betimsel nitelik taşıyan araştırmanın çalışma grubunu 649 öğrenci ve 24 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada ölçme aracı olarak ön test ve son test, gözlem formu, demokratik tutum ölçeği ve materyal değerlendirme formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerden excel veri tabanı programı kullanılarak yüzde, aritmetik ortalama ve ortalamalar arası fark hesaplamaları yapılmıştır. Yapılan hesaplamalar sonucunda ön test ve son test puanı ortalamaları materyallerle ulaşılmak istenen hedefler lehine farklı çıkmıştır. Öğretmenlerin büyük çoğunluğunun, öğrencilerle etkileşimlerinde, onların insan haklarına özen gösterdiği ve demokratik tutumlar sergilediği belirlenmiştir. Ayrıca kullanılan materyalle ilgili olarak öğretmenlerin tamamı olumlu görüş bildirmişlerdir. IV | |
dc.description.abstract | SUMMARY PRACTICE OF 'I AM A HUMAN' HUMAN RIGHTS EDUCATION SERIES FOR BAŞKENT UNIVERSITY COLLEGE AYSEABLA SCHOOLS Alper, Nurtac MA. CURRICULUM DEVELOPMENT DEPARTMENT Thesis Adviser: Prof. Dr. F. Dilek Gözütok January 2004, 184 pages In this work Ministry of Education aims to evaluate the application of 'I Am A Human' Human Rights Education Series in 2002-2003 semesterto Başkent University College Ayşeabla Schools (1-6 grades) is a product of Educational Research and Develpoment Center with the cooperation of UK Embassy Cultural Counselship. The research bases on an illustrative group which consists of 649 students and 24 teachers. In this research, methods of measurement pretesting and post-testing observation forms, democratic attitude scale and material evaluation forms are used. From the obtained datum percentages, avarages and differences between avarages are calculated by using excel data base programming. In the calculations of the avarages of pre-testing and post-testing results have shown differences in favor of the objectives. It is determined that most of the teachers take care of human rights and demonstrate democratic attitudes in their relations with the students. In addition all of the teachers announced positive point of views to the material used. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ben İnsanım ilköğretim için insan hakları eğitimi dizisinin Başkent Üniversitesi Kolej Ayseabla okullarında uygulanması | |
dc.title.alternative | Practice of I Am A Human rights education series fos Baskent University College Ayseabla schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 146063 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 141235 | |
dc.description.pages | 184 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |