Show simple item record

dc.contributor.advisorTavşancıl, Ezel
dc.contributor.authorYağimli, Yurdagül
dc.date.accessioned2020-12-04T13:01:11Z
dc.date.available2020-12-04T13:01:11Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86552
dc.description.abstractBu araştırma Bilkent Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi (Elektrik- Elektronik, Endüstri, Bilgisayar Mühendisliği), İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi (İktisat, Siyaset Bilimi, Uluslararası İlişkiler) ve İşletme Fakültesi (İşletme) bölümlerine 2001-2002 eğitim öğretim yılında ÖSS ile yerleştirilen öğrencilerin ÖSS-SAY ve ÖSS-EA puanları ile Üniversite birinci sınıftaki ABNO'ları arasındaki ilişkilerin saptanması amacıyla yapılmıştır. Ayrıca bu üniversitenin Mühendislik Fakültesine yerleştirilen burslu ve ücretli öğrencilerin akademik başarılarını karşılaştırmak da amaçlanmıştır. Bu araştırma, 2001-2002 eğitim öğretim yılında Bilkent Üniversitesinin yukarıda belirtilen bölümlerine girmeye hak kazanmış burslu ve ücretli öğrencilerin, 2001-2002 İngilizce hazırlık sınıfı okumamak için sınava girmiş ve birinci sınıfa devam etme hakkını kazanmış 621 öğrencisi ile sınırlıdır. Araştırmada iki sürekli değişken arasındaki ilişkinin ortaya konması için Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon katsayısı, iki ortalama arasındaki farkın test edilmesi için ilişkisiz örneklem t-testi yapılmıştır. Mühendislik Fakültesindeki öğrencilerin ÖSS-SAY puanları ile ABNO arasındaki ilişki 0.68 ile 0.46 arasında değişmektedir. En yüksek ilişki Bilgisayar Mühendisliği Bölümündeki öğrencilerde bulunmuştur (r=0.68). En düşük ilişki ise Endüstri Mühendisliği bölümünde okuyan öğrencilerin ÖSS- SAY puanları ile ABNO arasında bulunmuştur (r=0.46). iniktisadi idari ve Sosyal Bilimler Fakültesi (İktisat, Siyaset Bilimi, Uluslararası İlişkileri) ve işletme Fakültesi (İşletme) öğrencilerin ÖSS-EA puanları ile ABNO arasındaki ilişki 0.39 ile 0.30 arasında değişmektedir. En düşük ilişki İşletme bölümünde okuyan öğrencilerin ÖSS-EA puanları ile ABNO'ları arasında bulunmuştur (r=0.30). En yüksek ilişki ise İktisat bölümü öğrencilerinin ÖSS-EA puanları ile ABNO arasında bulunmuştur (r=0.39). Mühendislik fakültesinde okuyan öğrencilerin burslu ve ücretli öğrencilerin ABNO'ları arasında burslu öğrenciler lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Bilgisayar, Endüstri ve Elektrik Elektronik mühendisliği bölümlerinde okuyan burslu öğrencilein ABNO, aynı bölümlerde ücretli olarak okuyan öğrencilerin ABNO'dan daha yüksektir. iv
dc.description.abstractThis study was performed with the purpose of determining the relation between OSS-SAY and ÖSS-EA scores of the students placed in Bilkent University, Engineering Faculty ( Electric-Electronics, Industry and Computer Engineering), Economical, Administrational and Social Sciences (Economics, Political Sciences and International Relationships) and Business Administration departments in 2001-2002 academic year with ÖSS Examination and their ABNOs in their first year in university. In addition, comparing the academic success of paying students with scholarship was also aimed at. This study is limited with 621 paying and scholarship students who were accepted in the said departments of Bilkent University to attend courses in 2001-2002 academic year and who took the English examination in order not the attend the preparation year in 2001-2002 academic year. Pearson Correlation Coefficient Moments Product was used to establish the relation between two continuous variables and unrelated sampling t-test was performed to test the difference between the two averages. The relation between ÖSS-SAY scores and ABNO of the students of Engineering Faculty differs from 0.68 to 0.46. The highest relation was foundin the scores of Computer Engineering Department (r=0.68). The lowest relation was found in the ÖSS-SAY scores and ABNO and of the students of Industrial Engineering Department (r=0.46). Relation between the ÖSS-EA scores and ABNO of the students in Economical, Administrational and Social Sciences (Economics, Political Sciences and International Relationships) and Business Administration departments differs from 0.39 to 0.30. The lowest relation was found in the ABNO and ÖSS-EA scores of Business Administration Department (r=0.30) The highest relation was found in the OSS-SAY scores and ABNO of the students of Economics (r=0.39). Significant difference favoring the students with scholarships was found between the ABNOs of the paying and scholarship students of the Engineering Faculty. ABNOs of students attending to Computer, Industry and Electric-Electronic Engineering Departments were found to be significantly higher than ABNOs of paying students of the same departments. VIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğrenci seçme sınavının yordama geçerliğine ilişkin bir araştırma - Bilkent Üniversitesinde
dc.title.alternativeA Study on the validity of the interpretation of student selection axmination
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPredictive validty
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmUniversity entrance examinations
dc.subject.ytmExamination
dc.subject.ytmStudent Selection Examination
dc.identifier.yokid146587
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid141332
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineÖlçme ve Değerlendirme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess