Show simple item record

dc.contributor.advisorTavşancıl, Ezel
dc.contributor.authorTokgöz Gülsoy, Sevim
dc.date.accessioned2020-12-04T13:00:55Z
dc.date.available2020-12-04T13:00:55Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86543
dc.description.abstractÖZET ÖĞRETMENLERİN PSİKOLOJİK DANIŞMANLARA YÖNELİK TUTUMLARINI ÖLÇEN LİKERT TİPİ BİR ÖLÇME ARACININ GELİŞTİRİLMESİ Gülsoy (Tokgöz), Sevim Yüksek Lisans, ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı Tez Danışmanı: Prof.Dr. Ezel Tavşancıl Şubat 2004, 152 sayfa Bu çalışmada, resmi ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin psikolojik danışmanlara yönelik tutumlarıyla ilgili bilgi sağlayacağı düşünülen likerttipi bir ölçme aracı geliştirmek amaçlanmıştır. Tarama modeli niteliğinde olan araştırmanın evrenini, 2002-2003 eğitim- öğretim yılı Çankaya ilçesindeki resmi ortaöğretim okullarında görev yapan 2462 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmanın ömeklemini, genel liseler ve mesleki teknik liselerde görev yapan 465 öğretmen oluşturmuştur. Psikolojik Danışmanlara Yönelik Tutum ölçeği(PDYTÖ), 29 madde ve 5 alt ölçekten( psikolojik danışmanların; fonksiyonları, gereklilikleri, yaptıkları psikolojik danışma, işbirliği, kişilik özellikleri) oluşmaktadır, ölçek derecelemeli likert tipi bir ölçek olup, puanlamaları 1 ile 5 arasındadır. Araştırmada, anlamlılık düzeyi olarak 0.05 alınmış ve tüm verilerin analizinde SPSS paket programı kullanılmıştır. Ölçeğin güvenirliği için Cronbach a katsayısı hesaplanmıştır. Konu uzmanı olan dört uzman tarafından ölçeğin kapsam geçerliği değerlendirilmiştir. Ölçeğin yapı geçerliği için faktör analizi yapılmıştır. Araştırma bulgularına dayalı olarak, öğretmenlerin tüm ölçek ve beş alt boyut bazında psikolojik danışmanlara yönelik tutumlarının genel alamda olumsuz olduğu görülmüştür. Ayrıca araştırma bulguları ölçeğin geçerli ve güvenilir olduğunu göstermektedir. ıu
dc.description.abstractABSTRACT DEVELOPMENT OF LİKERT TYPE MEASUREMENT INSTRUMENT TO MEASURE THE ATTITUDE OF TEACHERS TOWARD^PSYCHOLOGICAL COUNSELINGS Gülsoy (Tokgöz), Sevim M.Sc. Department Of Measurement And Evaluation Supervisor: Prof. Dr. Ezel Tavşancıl February 2004, 152 pages The aim of this study was to develop a likert type measurement instrument to get enough information about the public secondary school teachers' attitudes toward psychological counselings. The research part of the study was originated from participation of 2462 public secondary school teachers, while the sampling part was established from 465 teachers from high schools in 2002-2003 Education and Training year. Attitudes Scale Toward psychological counselings (ASTPC) comprised of 29 item and 5 subscale (functions of psychological counselings, necessities, psychological counseling, cooperation, characters). The scale was a graduated likert type, and ratings changed between 1 and 5. in this study, meaningful level was of significance taken as 0.05 and SPSS statistics program was used to analyze the all data. Cronbach oc coefficient was calculated for the reliability of the scale. The scale's scope validity was evaluated by four specialist persons. Factor analysis was performed for the scale's construct validity. According to research findings, based on the whole scale and the five subscales, the attitude of teachers toward psychological counselings were found to be negative in general. In addition, research findings reveal that the scale is valid and reliable. IVen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin psikolojik danışmanlara yönelik tutumlarını ölçen likert tipi bir ölçme aracının geliştirilmesi
dc.title.alternativeDevelopment of likert type measurement instrument to measure the attitude of teachers toward psychological counselings
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid146184
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid141380
dc.description.pages152
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess