Ortaokul öğrencilerinde 12 haftalık ritim eğitimi çalışmasının özgüven gelişimi ve problem çözme becerisi üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yapılan araştırma Ortaokul Öğrencilerinde 12 haftalık ritim eğitimi çalışmasının özgüven gelişimi ve problem çözme becerisi üzerine etkisinin olup olmadığını tespit etmek amacı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada ortaokul öğrencilerinin Özgüven Düzeyleri ve Problem Çözme Becerilerini ölçmek üzere araştırmacı tarafından geliştirilen demografik özelliklerin sorulduğu kişisel bilgi formu, Akın (2007) tarafından Türkçe uyarlaması yapılan Özgüven ölçeği ve Serin ve ark. (2010) tarafından geliştirilen Çocuklar İçin Problem Çözme Envanteri kullanılmıştır. 33 madde ve iki alt boyuttan oluşan Özgüven ölçeğinin güvenirlik katsayısı ölçeğin tamamında .83, iç öz güven alt boyutunda.83 ve dış öz güven alt boyutunda .85'tir. Çocuklar İçin Problem Çözme Envanteri ( ÇPÇE) ise, `Problem Becerisine Güven` i ifede eden 12 maddeden, `Öz Denetim` 'i ifaden eden 7 maddeden ve `Kaçınma`yı ifade eden 5 maddeden olmak üzere 24 madde ve 3 alt boyuttan oluşmaktadır. Her iki ölçekte 5 li likert tipindedir. Araştırmaya Sakarya ilinde eğitim gören 159 erkek 126 kız öğrenciden oluşan toplam 285 ortaokul öğrencisi gönüllülük esaslı katılmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilere 12 hafta boyunca ritim eğitimi programı uygulanmıştır. Yarı deneysel olarak kurgulanan çalışmada, ölçekler program başlamadan önce ve 12 hafta sonnunda tekrar uygulanarak ön test ve son test verileri elde edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 22.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Yapılan normallik analizleri sonucunda normal dağılım gösterdiği tespit edilen verilere parametrik testler uygulanmıştır. İki ölçeği ilişkisinin tespitinde Pearson Corelation testi kullanılırken, deşikenler açısından yapılan testlerde T-Testi ve Tek Yönlü Varyans analizlerine başvurulmuştur. Yapılan testler sonucunda uygulanan programın son testleri lehine anlamlı sonuçlara rastlanmıştır. Değişkenler açısından önemli farklılıklar gözlemlenmezken Elde edilen veriler ışığında ritim eğitimi programının ortaokul öğrencilerinde özgüvenleri ve problem çözme becerileri üzerine olumlu katkılar sağladığı söylenebilir The research was carried out to determine whether the 12-week Rhythm Training Study has effect on Self-confidence Development and Problem Solving Skills in Secondary School Students. In the study, the personal information form, which was developed by the researcher to measure the Self-Confidence Levels and Problem Solving Skills of secondary school students, was asked by Akın (2007). Problem Solving Inventory for Children was used (2010). The internal consistency coefficients of the self-confidence scale consisting of 33 items and two sub-dimensions were .83 for the whole scale, and .83 and .85 for internal self-confidence and external self-confidence sub-dimensions, respectively. The Problem Solving Inventory for Children (CPI) consists of 12 items that express Güven Trust in Problem Skills,, 7 items that express `Self-Control ve and 5 items that express` Avoidance 24, and 24 items and 3 sub-dimensions. It is a 5-point likert type in both scales. A total of 285 secondary school students (159 male, 126 female) in Sakarya participated in the study on a voluntary basis. Rhythm training program was applied to the students for 12 weeks. In the quasi-experimental study, pre-test and post-test data were obtained by re-applying the scales before and at the end of 12 weeks. The data were analyzed with SPSS 22.0 package program. As a result of normality test, parametric tests were applied to the data showing normal distribution. While Pearson Correlation test was used to determine the relationship between two scales, T-Test and One-Way ANOVA were used in the tests for variables. As a result of the tests, significant results were found in favor of the last tests of the program. While no significant differences were observed in terms of variables, it can be said that the rhythm education program made positive contributions to self-confidence and problem-solving skills among secondary school students.
Collections