Bir Simülasyon Oyununun Hemşirelik Öğrencilerinin Yansıtıcı Düşünme Becerilerine Etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma, hemşirelik son sınıf öğrencilerinin yansıtıcı düşünme becerilerine `Klinik` isimli simülasyon oyununun etkisini incelemek amacıyla karma yöntem kullanılarak yapılmıştır. Power analizi sonucu 23 öğrenci gönüllülük ilkesi kapsamında araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırma sürecinde öğrencilere haftada bir gün olmak üzere yedi (7) hafta boyunca `Klinik` isimli simülasyon oyunu uygulanmıştır. `Kişisel Bilgi Formu`, `Kolb Öğrenme Stilleri Envanteri`, `Yansıtıcı Düşünme Düzeyi Belirleme Ölçeği`, `Çözümleme Aşaması Görüşme Formu`, `İki Kolonlu Öğrenme Yazıları` ve `Oyun Görüş Anketi` aracılığı ile veriler toplanmıştır. Nicel verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler, bağımlı gruplar için t testi, Kruskall Wallis testi, nitel veri analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Yedi (7) hafta boyunca uygulanan `Klinik` simülasyon oyununun öğrencilerin yansıtıcı düşünme düzeylerini anlamlı düzeyde arttırdığı, simülasyon oyununun öğrenciler tarafından eğlenceli bulunduğu, öğrencilere ekip duygusu hissettirdiği ve farklı bakış açıları kazandırdığı belirlenmiştir. Grup cevaplarının duyulması ise öğrenciler tarafından oyununun olumsuz bir yönü olarak belirtilmiştir. Sonuç olarak yansıtıcı düşünme becerileri gelişen öğrencilerin simülasyon oyununun yarattığı ekip çalışması ve işbirliği ortamında var olan bilgi ve düşüncelerini diğer öğrencilerle karşılaştırarak eksik bilgi, beceri ya da yanlış öğrenmelerinin farkına vardıkları bu doğrultuda yeni bilgiler edindikleri ve eksik bilgilerini tamamladıkları belirlenmiş olup, oyunla ilişkili olarak öğrencilerin motivasyonlarının arttığı ya da azaldığı saptanmıştır. Aynı zamanda öğrencilerin farklı görüşleri analiz ederek bakış açılarının ve etkili karar verme becerilerinin geliştiği ve öz güven kazandıkları da belirlenmiştir. Bu doğrultuda hemşirelik öğrencilerinin eğitim sürecinde yansıtıcı düşünme düzeylerini geliştirmeye yönelik farklı yöntem ve stratejiler kullanılarak eğitim programlarının yeniden gözden geçirilmesi ve yapılandırılması önerilmektedir.Anahtar sözcükler: Hemşirelik, Hemşirelik öğrencileri, Hemşirelik eğitimi, Simülasyon oyunu, Yansıtıcı düşünme. The study was carried out using mixed method to examine the effects of simulation game `The Ward` on senior nursing students' reflective thinking skills. 23 students were voluntarily participated in the study as a result of power analysis. During study, simulation game `The Ward` was conducted with students once a week for seven (7) weeks. Data were collected using `Personal Information Form`, `Kolb Learning Styles Inventory`, `Reflective Thinking Level Scale`, `Debriefing Form` , `Two-Column Writings` and `Game Wiev Survey`. Descriptive statistics, t test for dependent groups, Kruskall Wallis tests were used for analyzing quantitative data, and content analysis for qualitative data. It was detected `The Ward` administered for seven (7) weeks significantly improved students' reflective thinking skills, was considered fun, got people to feel a sense of team work and acquire new perspectives. That group answers were heard by others was stated as a negative aspect of the game. As a result, it was found students who improved their reflective thinking skills noticed their shortcomings and mislearnings by comparing their existing knowledge and opinions to those of others' in setting of teamwork and cooperation created by the game, and consequently students' motivation increased or decreased. It was also determined students improved their perspectives and effective decision-making skills by analysing different views and developed confidence. Accordingly, it is suggested nurses' educational programme be reexamined and restructured using new methods and strategies aimed at improving students' reflective thinking skills.Keywords: Nursing, Nursing students, Nursing education, Reflective thinking, Simulation game.
Collections