Teknoloji yoğun ortamların öğrencilerin öğrenme stil tercihlerine ıuygunluğu
dc.contributor.advisor | Keser, Hafize | |
dc.contributor.advisor | Babadoğan, Cem | |
dc.contributor.author | Çelik, Levent | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:00:45Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:00:45Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86517 | |
dc.description.abstract | ÖZET TEKNOLOJİ YOĞUN ORTAMLARIN ÖĞRENCİLERİN ÖĞRENME STİL TERCİHLERİNE UYGUNLUĞU ÇELİK, Levent Doktora, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı E.P.Ö / Eğitim Teknolojisi Tez Danışmanı: Doç. Dr. Hafize KESER Mayıs 2004, 272 Bu araştırmanın amacı öğrencilerin öğrenme stil tercihlerinde eğitim kademesi, sınıf düzeyi, cinsiyet ve okul türüne göre farklılık olup olmadığını ve bu doğrultuda teknoloji yoğun ortamların öğrencilerin öğrenme stil tercihlerine uygunluğunu belirlemektir. Araştırmada kullanılmak üzere 63 madde, 4 ana ve 13 alt boyuttan oluşan öğrenme stil envanteri araştırmacı tarafından oluşturulmuştur. Araştırmanın genel evreni Türkiye'deki Müfredat Laboratuvar Okul öğrencileridir. Araştırmanın öğrenci örneklemini oluştururken; birinci aşamada her okul bir küme olarak alınmış ve küme örneklemesi, ikinci aşamada öğrenci seçimi yapılmıştır. Bu amaçla örnekleme dahil edilen 5 merkez ilçedeki 5 ilköğretim ve 6 ortaöğretim Müfredat Laboratuvar Okulundan her bir sınıfı temsilen bir şube yansız olarak belirlenmiştir. Örnekleme alınan sınıflardaki ilköğretim okullarında 553 öğrenci ve ortaöğretim okullarında 484 öğrenci olmak üzere toplam 1037 öğrenciye ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda, eğitim kademesine göre ses, sorumluluk ve bireysel/arkadaşla çalışma tercihlerinde ilköğretim öğrencileri lehine; cinsiyete göre ise çalışma ortamı, kararlılık, sorumluluk, beyin yarı küreleri, bireysel/arkadaşla çalışma ve görsel öğrenme tercihlerinde kız öğrenciler lehine anlamlı bir fark bulunmuştur, ilköğretim kademesinde sınıf düzeyine göre bireysel/arkadaşla çalışma tercihlerinde anlamlı fark bulunmuştur. Ortaöğretim kademesinde okul türüne göre beyin yarı küreleri, bireysel/arkadaşla çalışma ve görsel öğrenme tercihlerinde Anadolu Lisesi lehine; sınıf düzeyine göre ise kararlılık, sorumluluk ve dokunsal öğrenme tercihlerinde anlamlı fark bulunmuştur. vı | |
dc.description.abstract | SUMMARY APPROPRIATENESS TECHNOLOGY RICH ENVIRONMENTS IN STUDENTS' LEARNING STYLE PREFERENCES ÇELİK, Levent PhD, Department of Curriculum and Instruction Educational Technology Adviser: Assoc. Prof. Hafize KESER May 2004, 272 This research is aimed to determine whether there are any differences on learning style preferences of students according to school level, grade level, gender and school types, and to determine appropriateness of technology rich environments for students' learning style preferences. Consequently, a learning style inventory which includes 63 items, 4 main sections and 13 subsections was developed by the researcher. The universe of this research is students of Laboratory Curriculum Schools in Turkey. Two phases were followed during the sampling procedure. First, every school is taken as a clump and then clump sampling was realized. Second, selection of students was realized. For this reason, one class representing each of the classes of 5 primary and 6 secondary Laboratory Curriculum Schools in 5 central districts that is included in the sample is chosen randomly. The numbers of the students included in this research are as follows: 553 primary and 484 secondary school students, totally 1037. The findings of the research shows that there are significant differences on sound, responsibility, independent study/with friends in favour of primary school students. There are significant differences on study environment, consistency, responsibility, brain hemispheres, independent study/with friends, visual learning in favour of girl students. There are significant differences on independent study/with friends according to class level in the primary school level. There are significant differences according to school type on brain hemispheres, independent study/with friends and preferences of visual learning in favour Anatolian High School students. According to class level, there are significant differences on consistency, responsibility and tactile learning preferences of learning styles. VII | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Teknoloji yoğun ortamların öğrencilerin öğrenme stil tercihlerine ıuygunluğu | |
dc.title.alternative | Appropriateness technology rich environments in students learning style preferences | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 145989 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 141192 | |
dc.description.pages | 298 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |