Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, İnayet
dc.contributor.authorTabancali, Erkan
dc.date.accessioned2020-12-04T13:00:34Z
dc.date.available2020-12-04T13:00:34Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86511
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı'nda insan Kaynakları Yönetimi uygulamalarının değerlendirilmesidir. Betimsel nitelikte olan bu araştırmada, Milli Eğitim Bakanlığı Yardımcı Hizmet Birimlerinde görev yapan üst, orta ve alt düzey yöneticilerin insan kaynakları yönetimi uygulamalarının değerlendirilmesine yönelik görüşleri saptanmaya çalışıldığı için genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2003-2004 öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı Merkez örgütü Yardımcı Hizmet Birimlerinde görev yapan üst orta ve alt düzey yöneticiler oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma evrenini Milli Eğitim Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü'nün istatistiksel verilerine dayalı olarak üst düzey yönetici 26, orta düzey yönetici 167 (Bunlardan 3'ü sivil savunma uzmanı olarak görev yapmaktadır) ve alt düzey yönetici 237 olmak üzere toplam olarak 430 yönetici oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan veri toplama ölçeğinde 110 likert tipi madde bulunmaktadır. Uygulama sonucu 272 ölçme aracı değerlendirmeye alınmıştır. Verilerin istatiksel analizi Windows SPSS paket programı ile yapılmıştır. Yöneticilere ilişkin kişisel bilgiler frekans ve yüzde ile çözümlenmiştir. Yöneticilerin insan kaynakları uygulamalarına ilişkin görüşlerinin ise ortalaması alınarak değerlendirmeler yapılmıştır. Yöneticilerin görüşleri arasında farklılık olup olmadığını belirlemek için tek yönlü varyans analizi yapılmıştır. Farkın kaynağını belirlemek için LSD testinden yararlanılmıştır. Cinsiyete göre görüşler arasında fark olup olmadığını belirlemek için t-testinden yararlanılmıştır.Araştırma sonucunda; Milli Eğitim Bakanlığı'nda, insangücü planlaması, işgören seçme ve yerleştirme, eğitim ve geliştirme ve disiplin işlevlerinin orta derecede, kariyer planlaması, performans değerlendirme, ödeme, koruma ve ayırma işlevlerinin az derecede gerçekleştiği belirlenmiştir. Yönetici görüşleri arasında sadece işgören seçme ve yerleştirme işlevinde anlamlı fark olduğu belirlenmiştir. Farkın üst düzey yöneticiler ile orta düzey yöneticiler arasında olduğu belirlenmiştir. Birimlere göre yöneticilerin görüşleri arasında, eğitim ve geliştirme, kariyer planlaması, performans değerlendirme, koruma ve disiplin işlevlerinde farklılık olduğu belirlenmiştir. Yöneticilik kıdemi, yaş ve cinsiyet değişkenlerine göre, yönetici görüşleri arasında anlamlı fark bulunmamıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this descriptive survey is to evaluate human resources management practices by senior, middle and line level managers holding a position at the auxiliary units of Central Organization of Ministry of National Education. The population of the study includes senior, middle and line level managers who hold a position at the auxiliary units of Central Organization of Ministry of National Education between the years 2003 and 2004. The sample of the study, based on the statistical data taken from Personnel General Manager of the Ministry of National Education, consists of 26 senior managers, 167 middle level managers (of 3 work as a civil defence expert) and 237 line level managers, yielding a total of 430 managers. The questionnaire used in the study consisted of 110 Likert items. Windows SPSS was used to analyse 272 returned responses. Frequency distribution and mean scores of the subjects' personal information were analysed. The mean scores of the subjects' opinion about human resource practices were calculated to make the evaluations. One-way ANOVA was used to determine whether or not there was a difference between managers' views. To determine the source of the difference LSD test was used. T-test was used to determine whether or not a difference exist between managers' views in terms of gender. ivThe results of the research showed that manpower planning, employee selection and placement, education improvement, discipline functions are implemented at moderate level by the Ministry. Career planning, performance appraisal, payment, protection and separation functions were found to be implemented at low level by the Ministry. A significant difference between managers' views was only found in employee selection and placement function. The source of the difference was found to be senior and middle managers. A significant difference betwen units was found in education improvement, career planning, performance appraisal, protection and discipline functions. A significant difference was not found between managers' views in terms of seniority, age, and gender variables.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMilli Eğitim Bakanlığı`nda insan kaynakları uygulamalarının değerlendirilemsi
dc.title.alternativeEvaluation of human resources practices in the Ministry of National Education
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid146227
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid141410
dc.description.pages211
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess