dc.contributor.advisor | Akyüz, Yahya | |
dc.contributor.author | Özdemir, Kenan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:00:29Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:00:29Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86508 | |
dc.description.abstract | ÖZET HARP OKULLARININ TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ İÇERİSİNDEKİ YERİ 1923-2003 Kenan, Özdemir Yüksek Lisans, Eğitimin Sosyal ve Tarihi Temeller Anabilim Dalı Tez Danışmanı Prof.Dr. Yahya Akyüz Nisan 2004, 201 sayfa Bu çalışma sırasında Harp Okullarının tarihi süreç içerisindeki gelişimleri ele alınıp, uygulanmakta olan eğitim sisteminin geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunulması amaçlanmıştır. Araştırma sırasında tarama modeli kullanılmış; konu ile ilgili kanunlar, yönetmelikler, yönergeler, arşiv belgeleri, kitaplar, dergi, yüksek lisans ve doktora tezleri incelenmiştir. Veriler elde edilirken, T.B.M.M., ATAŞE, Gnkur. Bşk.lığı Kütüphanesi, Harp Okullarının Arşiv ve kütüphaneleri, YÖK Dokümantasyon Merkezi, Başbakanlık Devlet Arşivinde genel bir literatür taraması yapılmıştır. Araştırma; giriş bölümünün ardından, sırasıyla Üniversitelerimizin Cumhuriyet sonrası gelişimleri, Cumhuriyetten günümüze Harp Okulları ile ilgili kanuni düzenlemeler, Harp Okullarında Cumhuriyet öncesi gelişmeler, Kara Harp Okulu, Deniz Harp Okulu, Hava Okulu ile Hava Harp Okulu, sonuç ve öneriler bölümlerinden oluşmuştur. Cumhuriyet sonrasında Harp Okullarında yapılan önemli düzenlemelerden biri de, iki yıllık eğitim süresinin 1969 yılında üç yıla çıkarılmasıdır. 1971 yılında ise 1462 sayılı Harp Okulu Kanunu çıkarılmıştır. 1975 yılında Harp Okulları eğitim süresi 4 yıl kabul edilmiştir. 2000 yılında yapılan 4566 sayılı yasa sonucu Yüksek öğretim Kanunu ile uyum sağlanarak, Harp Okulları yüksek öğretim kurumu olarak kabul edilmiştir. inceleme sırasında; Cumhuriyet sonrasında yaşanan siyasi ve toplumsal değişimin, diğer eğitim kurumları ile birlikte Harp Okulları eğitim sistemini de etkilediği görülmüştür. Bu değişim Üniversiteler de yaşanan değişim ile hemen hemen aynı zaman diliminde gerçekleşmiştir. Harp Okullarının kuruluş amacı diğer eğitim kurumlarımızdan ne kadar farklı olursa olsun Üniversitelerde yaşanan benzer sorunlara, benzer çözümler arandığı görülmüştür. -VII- | |
dc.description.abstract | ABSTRACT POSITION OF THE MILITARY ACADEMIES IN THE TURKISH EDUCATION SYSTEM 1923-2003 Kenan, Özdemir Post Graduation, Department Of Social And Historical Basis Of Education April 2004, 201 Pages During this study, developments of military academies in the historical period is reviewed and the developmental proposals were aimed related with the currently used education system. In the research, scanning method is used. Laws, regulations.directives, archive documents, books, magazines, higher education and doctorate thesis related with the subject were examined. While obtaining datas, a general literature scanning is conducted in the Turkish National Assembly(T.B.M.M.), ATASE, General Staff Library, Military Academies Archieves and Libraries, Direction of Higher Education (YÖK) Documentation Center, and in the Prime Ministry Government Archieves. This Study is composed of the following parts; introduction, developments in the Universities following the establishment of the Turkish Republic, Regulations about the Academies from the establishment of Turkish Republic till today, Developmentsin the Academies before the Republic, Army Academy, Naval Academy, Air High School and Air Force Academy, Conclusion and Proposals. One of the most important regulation in the Military Academy is the extension of training period from 2 to 3 years in 1969. Also the new Academy act no1462 is put in effect in 1972. Military Academies training period is extended to 4 years in 1975. Military academies are considered as higher education instituons after the act no 4566 Higher Education Law put in effect in 2000. During this research; it is seen that after the establishment of republic, Military Academies and other education instituons are both effected from the political and social change.This change coincide with the changes occured at the same time period in other universities. Regardless of the difference in foundation objective of the military academies than other training instutions it is seen that solutions similar to the ones met in the military academies. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Harp okullarının Türk eğitim sistemi içerisindeki yeri (1923-2003) | |
dc.title.alternative | Position of the Military academies in the Turkish education system (1923-2003) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 146046 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 141226 | |
dc.description.pages | 201 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |