Show simple item record

dc.contributor.advisorÖğülmüş, Selahiddin
dc.contributor.authorAliyev, Ramin
dc.date.accessioned2020-12-04T13:00:27Z
dc.date.available2020-12-04T13:00:27Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2019-02-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86507
dc.description.abstractBu çalışmada Azerbaycan Cumhuriyeti ve Türkiye Cumhuriyeti devlet liselerinde çalışan öğretmenlerin iş doyum düzeyi karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Araştırma grubunu 250'si Türkiye ve 250'si Azerbaycan'dan olmak üzere toplam 500 öğretmen oluşturmuştur. Verilerin toplanması için, öğretmenlere Minnesota iş Doyumu Ölçeği ve araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 10.6 programı ile çözümlenmiştir. Çözümlemede Korelasyon, T testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi teknikleri kullanılmıştır. Medeni durum, yaş, mezun oldukları alanlar, hizmet verdikleri branşlar, kıdem, dersyükü, bakmakla yükümlü olduğu kişi sayısı, aile geliri gibi değişkenler yönünden öğretmenlerin birbirinden anlamlı derecede farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Bunun yanında, genel iş doyumu düzeyi, öğretmenlerin bireysel gelirleri, mesleklerinden ayrılıp ayrılmamaları, mesleğini kendi isteğiyle seçip seçmeme durumuna bakıldığında, öğretmenlerin birbirlerinden anlamlı derecede farklılaştığı görülmüştür.
dc.description.abstractThe level of job satisfaction of teachers employed at state high schools in Republic of Azerbaijan and Republic of Turkey are studied comparatively in this thesis. The research sample consisted of 250 teachers from Turkey, and 250 from Azerbaijan, totalling to 500 teachers. For collecting data, the Minnesota Job Satisfaction Scale and a Personal Data Form prepared by the researcher were applied to teachers. The collected data was analysed by using SPSS program, release 10.6. The employed techniques are Correlation test, T test and One-Way ANOVA analysis. As a result of analysis it was found that the teachers do not differ from each other significantly as regards factors such as marital status, age, field of education, branches of specialisation, years of service, burden of work, number of dependent persons, and family incomes. However, it was found that the teachers differ from each other significantly when general level of job satisfaction, individual income, the intention to give up the profession, and whether the teacher selected the profession by his/her own will are considered.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkiye Cumhuriyeti ve Azerbaycan Cumhuriyeti devlet liselerinde çalışan öğretmenlerin iş doyumu açısından karşılaştırılması
dc.title.alternativeComperative comparison of job satisfaction of teachers employed at state high schools in Republic of Turkey and Republik of Azerbaijan
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-22
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid146161
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid141287
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineEğitimde Psikolojik Hizmetler Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess