Ankara Polis Koleji`ne olan bireysel talebi etkileyen etmenlerin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Tural, Nejla Kurul | |
dc.contributor.author | Erşahin, Ergün | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:00:17Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:00:17Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86501 | |
dc.description.abstract | ÖZET ANKARA POLİS KOLEJİ'NE OLAN BİREYSEL TALEBİ ETKİLEYEN ETMENLERİN İNCELENMESİ Özşahin, Ergün, Yüksek Lisans, Eğitim Ekonomisi ve Planlaması Bölümü Tez Danışmanı: Prof. Dr. Nejla Kurul Tural Haziran 2004, x-115s. Bu araştırmada, Ankara Polis Koleji'ne olan bireysel talebi etkileyen etmenleri belirlemek amaçlanmıştır. Bu genel amaç doğrultusunda; Ankara Polis Koleji'ni tercih eden öğrencilerin bireysel ve toplumsal özellikleri, bu okulu tercih etme nedenleri ve tercih etmelerinde etkili olan etmenlere ne derecede katıldıkları belirlenmeye çalışılmıştır. Alan araştırması niteliğinde olan bu çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Bu araştırmada çalışma grubu kolay ulaşılabilir nitelikte görüldüğünden, mevcut durum olduğu haliyle, 2002-2003 Eğ itim-Öğ retim yılında Ankara Polis Koleji'ne kayıtlı olup birinci sınıfta öğrenim gören 105 öğrencinin görüşlerine dayanılarak açıklanmak istenmiştir. Araştırmacı tarafından hazırlanan bilgi toplama aracı, uzman görüşüne dayalı olarak gözden geçirilmiş ve ön uygulama ile sınanıp gerekli değişikler yapıldıktan sonra hazırlanan anket, çalışma grubuna uygulanarak bilgi alınmıştır. Araştırmanın bazı önemli sonuçları aşağıda özetlenmiştir: 1. Öğrencilerin büyük bir çoğunluğu 4-5 kişiden oluşan çekirdek aile tipi denilebilecek ev ortamlarından gelmektedirler. Çalışmayan, ev hanımı olan, öğrenim düzeyi düşük anneler ile çalışan, meslek olarak memurluğu tercih etmiş, öğrenim düzeyi yüksek babaların çocuklarının bu okula devam ettikleri gözlenmektedir. 2. Coğrafi bölge olarak ailelerin yarıya yakınının İç Anadolu Bölgesinde ikamet ettiği ve öğrencilerin yarıya yakınının bu okula girmeden önceki yıl İç Anadolu Bölgesindeki illerin birisinde öğrenimlerini tamamladıkları göz önünde bulundurulduğunda, Ankara Polis Koleji'nin öğrenci aldığı çevre ülke geneli olmasına rağmen bu okul az da olsa bir bölge okulu kimliğine bürünmektedir. 3. `Bu okulu bitirerek ailesini memnun etmek istemek` öğrencilerin bu okulu talep etmelerinde etkili olan en önemli etmendir. Öğrenciler Ankara Polis Koleji'ni ortaöğrenim aşamasında bitirilmesi gereken bir okul olarak değerlendirmektedir. Öğrenciler bu okuldan mezun her öğrencinin Polis Akademisi'ne devam etmesinin ikinci önem sırasında, bu okulu ilgi ve yeteneklerine uygun bir okul olarak görüyor olmalarını ise üçüncü önem sırasında etkili olan etmen olduğunu ifade etmişlerdir. ii | |
dc.description.abstract | ABSTRACT THE INVESTIGATION OF THE FACTORS THAT AFFECT THE İNDİVİDUAL DEMAND ON THE ANKARA POLİÇE COLLEGE Özşahin, Ergün, Master of Art, Educational Economics and Plannig Supervision Prof. Dr. Nejla Kurul Tural, June 2004, x-1 1 5 page In this research, it is aimed to determine the factors that affect the individual demands to Ankara Police College. On our general aim, we'll try to explain individual and social peculiarities of the students, their reasons to choose this school and how they agree with the factors, which are effective on their choice. This work is a field research and the model of the research is searching model. As it is easy to find a work group, we explained the present situation by the opinion of 105 students who are in their first year in Police College in 2002 - 2003. Expert aspects revised the questionnaire that is prepared by the researcher. It was tested by a first step practice, then after the necessary modification it was applied to students. Some important conclusions of the research is summarized here: 1. A great number of the students are member of a small family. When we examine the parents of the students, it can be said that; generally their mothers don't work, their education levels are low and their fathers are generally choose to be officer and their education levels are high. 2. When it is taken in to consideration that almost half of the students reside in Interior Anatolia and nearly half of them are educated in a city in Interior Anatolia before they begin to Police College, despite being a countrywide school, it becomes a regional school. 3. The most important effect for the students to choose this school is to desire of pleasing their family. The students think Police College as a school to study in secondarily level of education. They mention that it is a secondly effect to continue directly to Police Academy after graduation from police college and a thirdly effect to see Police College as a school that is proper for their capacity and talents. m | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ankara Polis Koleji`ne olan bireysel talebi etkileyen etmenlerin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The Investion of the factors that affect the individual demand on the Ankara Police College | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 146340 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 141462 | |
dc.description.pages | 125 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı |