Show simple item record

dc.contributor.advisorGüler, Mediha
dc.contributor.advisorKısaç, İbrahim
dc.contributor.authorErdal, Seda
dc.date.accessioned2020-12-04T12:59:45Z
dc.date.available2020-12-04T12:59:45Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86464
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmanın amacı, Gazi Üniversitesi, Mesleki Eğitim Fakültesi, El Sanatları Eğitimi Bölümü, Dekoratif Ürünler Öğretmenliği Bölümünde Uygulanan Deri Eğitiminin, öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Çalışma, tarama modeline dayalı betimsel bir araştırmadır. Literatür taraması sonucunda, araştırmayı oluşturacak verileri elde etmek amacıyla bölüm öğrencilerine uygulanmak üzere anket hazırlanmış ve öğrencilere uygulanmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini, 2003-2004 öğretim yılında Gazi Üniversitesi, Mesleki Eğitim Fakültesi, El Sanatları Eğitimi Bölümü, Dekoratif Ürünler Öğretmenliği Programının 4. sımf öğrencileri oluşturmaktadır. Toplam 50 öğrenciye ölçek uygulanmış, elde edilen veriler SPSS paket programında değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarım yorumlamak için verilerin analizinde frekans ve yüzde dağılımları alınmış ve bulgular tablolarda verilmiştir. Araştırmada elde edilen veriler değerlendirildiğinde Deri Eğitimi Programının, bölüm öğrencileri tarafından çok sevildiği görülmektedir. Deri Eğitimi için ayrılmış olan atölyeler sayı, büyüklük ve donanım açılarından yetersiz bulunmaktadır. Kullanılan araç-gereçlerin günün teknolojisine uygun olmadığı ve sayı bakımından yetersiz olduğu tespit edilmiştir. Programda bulunan derslerin saatleri çoğunlukla yeterli bulunmuş ve çoğunlukla amaçlarına ulaştığı görülmüştür. Programa eklenmesi gereken dersler bulunduğu, varolan yeniliklerin derslere fazla yansıtılmadığı belirtilmiştir. Derslerde kullanılan yazılı kaynaklar yetersiz düzeydedir. Programda yer alan dersler kısmen beklentilere cevap verebilmektedir. Derslerde oluşturulan ürünlerle piyasada bulunan ürünler arasında kısmen benzerlikler olduğu görülmüştür. Piyasadaki teknolojik yeniliklerin derslere kısmen yansıtıldığı tespit edilmiştir. Derslerde oluşturulan ürünlerin sergilenme yada satış imkanı kısmen bulunmaktadır. Derslerde oluşturulan ürünlerin okul dışmda ilgi gördüğü görülmüştür. Öğrencilerin çoğunluğu malzeme temini konusunda kısmen de olsa sıkıntı çekmektedir. Araç-gereçler teknolojik açıdan yetersizdir. Kullanılan program çoğunlukla içerik açısından yeterli durumdadır. Alman eğitim iş hayatma kısmen uygundur. Derslerde yazılı kaynak olarak en fazla dergiler, broşürler vemecmualar kullanılmaktadır. Deri eğiminde kullanılan öğretim yöntemleri kısmen yeterli görülmektedir. Deri Eğitimi Programında öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmaları çoğunlukla mümkün olmaktadır. Bu programda eğitim veren öğretim elemanlarının davranışları kısmen dersi sevdirecek niteliktedir, ayrıca öğretim elemanlarının verdikleri eğitim yeterli görülmektedir. u
dc.description.abstractSUMMARY In this study, the aim is to design Leather-Work Education Programme Curriculum, which is applied at Gazi University, Education Faculty, Handcraft Education, Decorative Products Department, to be based upon students' opinions. This study relies on a descriptive scanning method. At the end of the literature search, a questionnaire was prepared and applied to receive the data which will constitute the research. This research study contains senior students at Gazi University Vocational Education Faculty Handcraft Education, Decorative Products Teaching Department. 50 students were included in the study and the data were evaluated at SPSS pocket programme. To comment on the results of the research, at the analysis of the data, frequency and percentage distribution were collected and findings were given at tables. When the data were analyzed, it was seen that Leather- Work Education Programme was liked greatly by the students. Students expressed their appreciation for all kinds of courses included in this programme. However, the workshops were insufficient with regard to their quantity and size. It was determined that the equipment was not up-to-date technology and it was insufficient in number. The total of the course hours were found satisfying and they were also found to meet their aims. In this study, it was noted that there were subject-areas to be added to the programme and the innovations were not reflected upon the subject-areas. Written resources were insuficient in number. The subject-areas included in the programme partially met their aims. It was seen that the products produced in the classrooms and the ones at market were somewhat similar. It was stated that the innovations at market were reflected upon lessons partially. There is a possibility to exhibit and to sell the products produced in the classes. It was understood that these products drew attention outside university as well. It was also stated that most of the students had mdifficulty in supplying the necessary materials partially. The equipment was insufficient with regard to technology. The programme applied was mostly satisfying in its content. The training received by the students was partially appropriate for their professional careers. As written resources, magazines, brochures and periodicals were mostly used. The teaching methods at Leather- Work education were partially suitable. It was possible for students to use their creativity in Leather- Work Education Programme. The behaviour of the teaching staff was aimed to get the students to like the course partially and their teaching skills and methods were greatly satisfying. IVen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEl Sanatlarıtr_TR
dc.subjectCraftsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleGazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Dekoratif Ürünler Anabilim Dalı`nda uygulanan deri eğitiminin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe Evaluation of leather training applied at Gazi University Vocational Education Faculty Decorative Products main branch
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid146694
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid143717
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess