Eğitilebilir zihinsel engelli çocuklarda futbol antrenmanının motor yeterlik, iletişim becerileri ve ruhsal uyum düzeyleri üzerine etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma 8-12 yaş aralığındaki eğitilebilir zihinsel engelli çocuklara uygulanan futbol antrenman programının motor yeterlik, iletişim becerileri ve ruhsal uyum düzeylerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada 12 haftalık özel futbol antrenman programı hazırlanmış ve hazırlanan bu program deney grubu olarak belirlenen öğrencilerle gerçekleştirilmiştir. Normal eğitim programlarına devam eden kontrol grubu öğrencileri ile futbol antrenman programına devam eden uygulama grubu öğrencileri arasındaki motor, iletişim becerileri ve ruhsal uyum düzeyleri üzerindeki etkilerinin karşılaştırılması hedeflenmiştir. Ön test ve son testte yarı deneysel olarak desenlenen çalışma, 12 deney grubu öğrencisi 12 kontrol grubu öğrencisi olmak üzere toplam 24 erkek öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Deney grubuna dahil edilen 12 zihinsel engelli öğrenci ile 12 hafta boyunca haftada 2 gün ve günde 60 dakika futbol antrenman programı uygulanmıştır. Uygulama öncesinde öğrencilerin motor becerilerini ölçmek için Bruininks Oseretsky Testi (BOT2) yaptırılmıştır. Çocukların ebeveyn, özel eğitim öğretmenleri ve psikologlarına 'Hacettepe Ruhsal Uyum Ölçeği' ve 'Zihinsel Yetersizliği Olan Bireyler İçin Performans Belirleme' formu kullanılmıştır. Çalışmanın ön testinde kullanılan bu ölçekler çalışmanın sonunda son test olarak tekrar edilmiştir. Araştırmanın örneklem grubunu oluşturan deney ve kontrol grupları ile ön test ve son test ölçümlerine ilişkin iki faktörlü varyans analizi ile test edilmiştir.Sonuç olarak uygulanan futbol antrenman programının deney ve kontrol grupları arasında motor yeterlik, iletişim becerileri ve ruhsal uyum düzeylerinde ön test ve son test puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Anahtar Sözcükler: Futbol, İletişim, Motor Beceri, Ruhsal Uyum, Zihinsel Engelli The purpose of the study is determining the effect of football training programme's which is implied on educable mental disabled children aged between 8 and 12 years, motor proficiency, communication skills, psychological adaptation levels. In the study, a special football training programme is prepared for 12 week and this programme is put into practice with the students who are identified as experimental group. It is aimed to compare motor, communication skills and psychological adaptation levels between the students who continue their normal training programme with the students who continue their football training programme . The study, which is designed as quasi-experimental in the preliminary test and the final test is carried out with 24 students that consist of 12 experimental group students and 12 control group students. Football training programme is applied with 12 mentally disabled students who count in experimental group for 2 days a week and 60 minutes per day for 12 weeks. In order to test motor skills of students Bruininks Oseretsky Test (BOT2) is implied. Hacettepe Emotional Adjustment Scale and Performance Determination Form for Mentally Disabled Persons is used for parents, special education teachers and psychologists of the children. This scales which are used in preliminary test are used again as final test in the end of the study. Experimental and control groups which constitute the sample group of the study is tested with two factor variance analysis which is concerned with preliminary and final test. As conclusion, between preliminary and final test points in applied football training programme's motor proficiency, communication skills and psychological adaptation levels between experimental and control group, a meaningful difference is identified on behalf of experimental group.Key words:Football,Communication,Motor Skill,Psychological Adaptation,Mentally Disabled
Collections