Otizmli çocuklarda uygulanan farklılıkla öğrenme egzersizlerinin denge ve üst ekstremite koordinasyonu üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma otizmli çocuklarda uygulanan farklılıkla öğrenme egzersizlerinin denge veüst ektsremite koordinasyonu üzerine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır.Araştırmaya Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) olan 8-16 yaş aralığındaki çocuklarınailelerinin bilgisi dahilinde gönüllülük esası ile katılımları sağlanmıştır. Otizmliçocuklar çalışma grubu (n=12) ve kontrol grubu (n=12) olmak üzere iki grubaayrılmıştır. Çalışma grubuna 8 hafta boyunca, haftada 3 gün kendi eğitim programlarınaek olarak 1-1,5 saat farklılıkla öğrenme egzersizleri yaptırılmıştır. Kontrol grubuna isekendi eğitim ve öğretim programı dışında herhangi bir ek egzersiz yaptırılmamıştır. 8haftalık egzersiz programından önce ve 8 hafta sonuna Bruininks-Oseretsky MotorYeterlik Testi - İkinci Basım (BOT-2) kullanılmıştır. Çalışmamızdan elde edilen verilerSPSS paket programında analiz edilmiştir. Yapılan normallik testi sonuçlarına göreverilerin normal dağılmadığı belirlenmiştir. Buna göre grup içi karşılaştırmalardaWilcoxon Testi, gruplar arası karşılaştırmalarda ise Mann Whitney U Testikullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak kabul edilmiştir. Ön ve son testsonuçlarına göre çalışma grubunun denge testi (p<0.002) ve üst ekstremitekoordinasyon testi'nde (p<0.002) anlamlı farklılığa rastlanırken, kontrol grubunundenge testi (p>0.928) ve üst ekstremite koordinasyon testi'nde (p>0.118) anlamlı birfarklılığa rastlanmamıştır. Sonuç olarak otizm spektrum bozukluğu olan çocuklardayapılan farklılıkla öğrenme egzersizlerinin motor gelişim üzerinde olumlu etkileriolduğu sonucuna varılmıştır. The aim of this study was to investigate the effects of learning exercises with balanceand upper extremity coordination on children with autism. Children between the ages of8 and 16 with Autism Spectrum Disorder were informed about their families and theirparticipation was made on a voluntary basis. Children with autism were divided intotwo groups as experimental group (n=12) and control group (n=12). The study groupreceived 1-1.5 hours of differential learning exercise in addition to their programs for 8weeks, 3 days a week. The control group did not have any exercise other than its owneducation and training program. The Bruininks-Oseretsky Motor Competence Test -Second Edition (BOT-2) was used before and after the 8-week exercise program. Thedata obtained from our study were analyzed in SPSS package program. According tothe normality test results, it was determined that the data were not distributed normally.Accordingly, Wilcoxon Test was used for intragroup comparisons and Mann Whitney UTest was used for intergroup comparisons. Significance level was accepted as p <0.05.According to the pre-test and post-test results, significant differences were found in thebalance test (p <0.002) and upper extremity coordination test (p <0.002) of the studygroup. 0.118). As a result, it can be concluded that the difference training in childrenwith autism spectrum disorder has positive results on motor development.
Collections