Show simple item record

dc.contributor.advisorTural, Necla Kurul
dc.contributor.authorÖzşahin, Ergün
dc.date.accessioned2020-12-04T12:59:19Z
dc.date.available2020-12-04T12:59:19Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86429
dc.description.abstractÖZETANKARA POLİS KOLEJİ'NE OLAN BİREYSEL TALEBİETKİLEYEN ETMENLERİN İNCELENMESİÖzşahin, Ergün,Yüksek Lisans, Eğitim Ekonomisi ve Planlaması BölümüTez Danışmanı: Prof. Dr. Nejla Kurul TuralHaziran 2004, x-115 s.Bu araştırmada, Ankara Polis Koleji'ne olan bireysel talebi etkileyen etmenleribelirlemek amaçlanmıştır. Bu genel amaç doğrultusunda; Ankara Polis Koleji'nitercih eden öğrencilerin bireysel ve toplumsal özellikleri, bu okulu tercih etmenedenleri ve tercih etmelerinde etkili olan etmenlere ne derecede katıldıklarıbelirlenmeye çalışılmıştır. Alan araştırması niteliğinde olan bu çalışmada taramamodeli kullanılmıştır. Bu araştırmada çalışma grubu kolay ulaşılabilir niteliktegörüldüğünden, mevcut durum olduğu haliyle, 2002-2003 Eğitim-Öğretim yılındaAnkara Polis Koleji'ne kayıtlı olup birinci sınıfta öğrenim gören 105 öğrenciningörüşlerine dayanılarak açıklanmak istenmiştir. Araştırmacı tarafından hazırlananbilgi toplama aracı, uzman görüşüne dayalı olarak gözden geçirilmiş ve önuygulama ile sınanıp gerekli değişikler yapıldıktan sonra hazırlanan anket, çalışmagrubuna uygulanarak bilgi alınmıştır.Araştırmanın bazı önemli sonuçları aşağıda özetlenmiştir:1. Öğrencilerin büyük bir çoğunluğu 4-5 kişiden oluşan çekirdek aile tipidenilebilecek ev ortamlarından gelmektedirler. Çalışmayan, ev hanımı olan, öğrenimdüzeyi düşük anneler ile çalışan, meslek olarak memurluğu tercih etmiş, öğrenimdüzeyi yüksek babaların çocuklarının bu okula devam ettikleri gözlenmektedir.2. Coğrafi bölge olarak ailelerin yarıya yakınının İç Anadolu Bölgesindeikamet ettiği ve öğrencilerin yarıya yakınının bu okula girmeden önceki yıl İçAnadolu Bölgesindeki illerin birisinde öğrenimlerini tamamladıkları göz önündebulundurulduğunda, Ankara Polis Koleji'nin öğrenci aldığı çevre ülke geneliolmasına rağmen bu okul az da olsa bir bölge okulu kimliğine bürünmektedir.3. ?Bu okulu bitirerek ailesini memnun etmek istemek? öğrencilerin bu okulutalep etmelerinde etkili olan en önemli etmendir. Öğrenciler Ankara Polis Koleji'niortaöğrenim aşamasında bitirilmesi gereken bir okul olarak değerlendirmektedir.Öğrenciler bu okuldan mezun her öğrencinin Polis Akademisi'ne devametmesinin ikinci önem sırasında, bu okulu ilgi ve yeteneklerine uygun bir okulolarak görüyor olmalarını ise üçüncü önem sırasında etkili olan etmen olduğunuifade etmişlerdir.
dc.description.abstractABSTRACTTHE INVESTİGATİON OF THE FACTORS THAT AFFECT THE İNDİVİDUALDEMAND ON THE ANKARA POLİCE COLLEGEÖzşahin, Ergün,Master of Art, Educational Economics and PlannigSupervisior: Prof. Dr. Nejla Kurul Tural,June 2004, x-115 pageIn this research, it is aimed to determine the factors that affect the individualdemands to Ankara Police College. On our general aim, we?ll try to explainindividual and social peculiarities of the students, their reasons to choose this schooland how they agree with the factors, which are effective on their choice.This work is a field research and the model of the research is searchingmodel. As it is easy to find a work group, we explained the present situation by theopinion of 105 students who are in their first year in Police College in 2002-2003.Expert aspects revised the questionnaire that is prepared by the researcher. It wastested by a first step practice, then after the necessary modification it was applied tostudents.Some important conclusions of the research is summarized here:1. A great number of the students are member of a small family. When weexamine the parents of the students, it can be said that; generally their mothersdon?t work, their education levels are low and their fathers are generally choose tobe officer and their education levels are high.2. When it is taken in to consideration that almost half of the students residein Interior Anatolia and nearly half of them are educated in a city in Interior Anatoliabefore they begin to Police College, despite being a countrywide school, it becomesa regional school.3. The most important effect for the students to choose this school is to desireof pleasing their family. The students think Police College as a school to study insecondarily level of education. They mention that it is a secondly effect to continuedirectly to Police Academy after graduation from police college and a thirdly effect tosee Police College as a school that is proper for their capacity and talents.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.titleAnkara Polis Koleji` ne olan bireysel talebi etkileyen etmenlerin incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of the factors that affect the individual demand on the Ankara Police College
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid178615
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid205283
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess