Eğitimsel WEB tasarım ilkelerine göre şekillenen WEB temelli bilişsel yapıcı yaklaşıma destek olarak hazırlanan basılı materyal ve yüz yüze öğretimin öğrenci başarısına etkisi
dc.contributor.advisor | Keser, Hafize | |
dc.contributor.author | Eşgi, Necmi | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T12:59:00Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T12:59:00Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86418 | |
dc.description.abstract | ÖZET EĞİTİMSEL WEB TASARIM İLKELERİNE GORE ŞEKİLLENEN WEB TEMELLİ BİLİŞSEL YAPICI YAKLAŞIMA DESTEK OLARAK HAZIRLANAN BASILI MATERYAL VE YÜZYÜZE ÖĞRETİMİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ Doktora, Eşgi Necmi Eğitimde Program Geliştirme Bilim dalı Eğitim Teknolojisi Anabilim Dalı Danışman: Prof. Dr. Hafize Keser Bu araştırma eğitimsel web tasarım ilkelerine uygun web temelli bilişsel yapıcı yaklaşıma destek olarak hazırlanan basılı materyal ve yüzyüze öğretim boyutlarının öğrenci başarısına ve görüşlerine etkilerini belirlemek için yapılmıştır. Bu genel amacı yerine getirmek için önce eğitimsel web tasarım ilkeleri belirlenmiş, ardından bu ilkeler rehberliğinde bilişsel yapıcı web temelli öğretim için kullanılacak web sitesi tasarlanmıştır. Site tasarımı sonunda web temelli öğretim için sunulacak basılı materyal ve yüzyüze öğretim boyutları şekillendirilmiştir ve öğrenci görüşlerini belirlemek için öğrenci görüş anketi oluşturulmuştur. Araştırma örneklemi toplam 55 öğrenciden oluşmaktadır. Birinci grup 18, ikinci grup 18, üçüncü grup 19 öğrenciden oluşmaktadır. Birinci gruba sadece web sitesi, ikinci gruba web sitesinin yanı sıra basılı materyal, üçüncü gruba web sitesi basılı materyal ve yüzyüze öğretim desteği sunulmuştur. Uygulamalar sırasında öğrencilere başarı testi (öntest-sontest) ve görüş anketi verilmiştir. Araştırma sonucunda üçüncü grup en başarılı grup, ikinci grup en başarılı ikinci grup ve birinci grup en başarılı üçüncü grup olmuştur. Tüm gruplar bu çalışmada web temelli öğretimin temel şartlarının karşılandığını belirtmişlerdir. Birinci ve ikinci grup öğrenciler web temelli öğretimin sosyalleşmeyi azalttığı ve sıkıcı olduğunu ifade ederken, en başarılı olan ve yüzyüze öğretimin kullanıldığı üçüncü grup ise web temelli öğretimin sosyalleşmeyi azaltmadığı ve sıkıcı olmadığını ifade etmişlerdir. IV | |
dc.description.abstract | SUMMARY EFFECTS OF PUBLISHED MATERIAL AND FACE TO FACE TEACHING THAT PREPARED TO SUPPORT WEB BASED COGNITIVE CONSTRUCTIVE APPROACH GUIDED BY PRINCIPLES OF EDUCATIONAL WEB DESIGN ON STUDENTS ACHIVEMENT Ph,D, Eşgi, Necmi Division of Curriculum & Instruction (Subdivision of Educational Technology) Adviser: Prof. Dr. Hafize Keser This research is aimed to determine effects of published material and face to face learning that prepared to support web based cognitive contructivist approach guided by principles on students achievement and perspective. To realize that general purpose first educational web design principles were formed then according those principles the educational web site was designed. After the designing of web site published materials and face to face learning were constructed. To get to know students' perceptions about all educational activitities the questionnaire was determined. Research sample has totaly 55 students. First group of sample has 1 8, second group of sample has 1 8, third group of sample has 19 students. Only the web site was given to first group, Web site and published material were given to second group, Web site, published material and face to face learning support were given to third group. During practicing students were asked to take the achievement test (as pre-test, post-test) and to answer the questionnaire. At the end of the application third group has the highest score on test, second group has the second highest score on test and finally first group has the lowest score on test. All groups have the same perception that fundamental characteristics of educational web based teaching are fullfilled in this study, Although first and second groups mention that using web decreases the being social and web based learning is boring, the third group which is the most succesfull group specifies that using web does not decrease the being social and web based learning is not boring. V | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitimsel WEB tasarım ilkelerine göre şekillenen WEB temelli bilişsel yapıcı yaklaşıma destek olarak hazırlanan basılı materyal ve yüz yüze öğretimin öğrenci başarısına etkisi | |
dc.title.alternative | Effects of published material and face to face teaching that prepared to support WEB based cognitive constructivist approach guided by principles of educational WEB design on students achievement | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 178118 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 159745 | |
dc.description.pages | 289 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |