Show simple item record

dc.contributor.advisorKılıç, Abdurrahman
dc.contributor.authorYüksel, Elif
dc.date.accessioned2020-12-04T12:58:49Z
dc.date.available2020-12-04T12:58:49Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-06-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86411
dc.description.abstractBu araştırmada, ortaokullarda matematik ve fen bilimleri zümre öğretmenler kurullarının işleyişi incelenmiştir. Araştırma kapsamında `Zümre öğretmenler kurullarının işleyişiyle ilgili öğretmen görüşleri nelerdir?`, `Zümre öğretmenler kurulu toplantılarında yer alan görüşme konuları ve alınan kararlar nelerdir?` ve `Zümre öğretmenler kurulu toplantı tutanakları ile öğretmen görüşlerinin karşılaştırılması ile ortaya çıkan sonuçlar nelerdir?` olmak üzere 3 tane alt probleme cevap aranmıştır.Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden `durum çalışması deseni` kullanılmıştır. Araştırma verileri nitel araştırma tekniklerinden görüşme ve doküman incelemesi ile toplanmıştır. Araştırma kapsamında İl Milli Eğitim Müdürlüğünden alınan izinle 10 matematik ve 10 fen bilimleri öğretmeni olmak üzere toplam 20 öğretmen ile yarı yapılandırılmış görüşme yapılmış ve zümre öğretmenler kurulu toplantı tutanaklarından birer örnek incelenmek üzere alınmıştır. Araştırma verileri betimsel analiz ve içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir.Araştırmanın birinci alt probleminde öğretmenlerle yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Görüşmelerin analizi sonucu elde edilen bulgular; `zümre öğretmenler kurulu toplantılarının işlevselliği`, `zümre öğretmenler kurulu toplantılarına duyulan ihtiyaç`, `ideal zümre öğretmenler kurulu ve zümre olmayı engelleyen durumlar`, `okulların, toplantıların ve öğretmenlerin etkililiğini artırmaya yönelik tavsiyeler` olmak üzere 4 ana temaya ayrılmıştır. Ana temalar da kendi içlerinde alt temalara ayrılarak tablolar halinde sunulmuştur. Araştırmanın ikinci alt problemi doğrultusunda toplantı tutanaklarında yer alan görüşme konuları ve alınan kararlar eğitim ve öğretim yılı başında, ortasında ve sonunda olmak üzere üç başlık altında incelenmiş; görüşülen gündem maddeleri ve alınan kararlar tablolar halinde sunulmuştur. Araştırmanın üçüncü alt problemi doğrultusunda İlköğretim Kurumları Yönetmeliği'nde belirtilen zümrelerde görüşülmesi gereken konular referans alınarak toplantı tutanaklarının analizinden elde edilen bulgular ile görüşmelerin analizinden elde edilen bulgular tablolara aktarılmış ve karşılaştırmaya gidilmiştir.Araştırma bulgularına göre, Zümre öğretmenler kurulu toplantı tutanaklarında güncel değişimlere uygun olmayan ve geçmişteki uygulamaların karşılığı olan gündem maddeleri ve kararların yazılı olduğu, resmi evrakların çeşitli yerlerden hazır olarak alındığı sonucuna ulaşılmıştır. Zümre öğretmenler kurulu toplantılarının amacına uygun yapılmadığı ve formalite gereği yapıldığı görülmüştür. Çeşitli faktörlerin öğretmenlerin zümre olmasını engellediği, sosyal medyada yer alan zümre gruplarına yönelme olduğu, öğretmenlerin aslında zümre olmaya ihtiyaçları olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin zümre öğretmenler kurulu toplantı tutanaklarında genel olarak `ders planlarının düzenlenmesi`, `öğretim yöntem ve teknikleri` ve `ölçme değerlendirme` konularının ayrıntılı yazıldığı, `okulun çevre imkânlarının analizi` konusunun ayrıntılı yazılmadığı görülmüştür. Araştırma sonunda elde edilen sonuçlara yönelik öneriler getirilmiştir.
dc.description.abstractIn this research, the functioning of the teachers' boards of mathematics and sciences in secondary schools was examined. Within the scope of the research, three sub-problems, namely, `What are the opinions of the teachers about the functioning of the teachers' board?`, `What are the interview topics and the decisions taken at the board meetings?` and `What are the consequences of comparing the records of the teachers' board and the opinions of teachers?` were searched and answers were tried to be found to these problems.Among the qualitative research methods, `case study design` was used in the research. The research data were collected through interviews and document reviews from qualitative research techniques. Within the scope of the research, semi-structured interviews were made with a total of 20 teachers including 10 mathematics teachers and 10 science teachers with the permission taken from the Provincial Directorate of National Education and one sample was taken from each of the records of the teachers' board meetings. Research data were analyzed through descriptive analysis and content analysis technique. Semi-structured interviews were conducted with teachers in the first sub-problem of the research. Findings obtained after the analysis of the interviews were separated into four main themes such as `the function of board meetings`, `the need for board meetings`, `the ideal board of teachers and the situations that prevent the formation of groups`, and the `recommendations to increase the effectiveness of schools, meetings and teachers`. The main themes are presented in tabular form with sub-themes separated in them. In the direction of the first sub-problem of the research, the interview topics and the decisions taken in the records of the meetings were examined under three headings at the beginning, middle and end of the academic year; the agenda items and the decisions taken are presented in tables. According to the research findings, it has been concluded that the agenda items and decisions, which are not suitable for the current changes and which correspond to the past applications, have been written in the records of the board meetings, and the official documents have been obtained from various places. It has been observed that the board meetings are not held in line with the purpose and as formally required. It has been concluded that the various factors prevent teachers from becoming a board, teachers are directed to boards in the social media, and teachers actually need to be form a board. It has been observed that there is not much emphasis on `analyzing the school's environment possibilities`, but teachers mostly focus on `arranging lesson plans`, `teaching methods, techniques,` and `assessment and evaluation` in the meetings of teachers' board. Suggestions were made in line with the results obtained at the end of the research.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul matematik ve fen bilimleri zümre öğretmenler kurulunun işleyişinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe study of the functioning of the secondary school mathematics and science teachers' board
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-09
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school teachers
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.subject.ytmCouncil of teachers' group
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience teaching
dc.identifier.yokid10202135
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDÜZCE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid529930
dc.description.pages161
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess