İlköğretim öğrencilerinin bilgisayara ilişkin kaygı düzeyleri
dc.contributor.advisor | Şimşek, Nurettin | |
dc.contributor.author | Ersoy, Elif | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T12:58:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T12:58:49Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86410 | |
dc.description.abstract | ÖZET İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİSAYARA İLİŞKİN KAYGI DÜZEYLERİ ERSOY, Elif Yüksek Lisans, Eğitim Bilimleri (Eğitim Teknolojisi) Anabilim Dalı Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Nurettin Şimşek Eylül 2005, 52 +x Sayfa Bu çalışmada ilköğretim öğrencilerinin bilgisayar kaygı düzeylerini belirlemek amaçlanmıştır. Genel tarama modeli niteliğinde olan araştırmanın evrenini Türkiye' de ilköğretim ikinci kademede okuyan öğrenciler oluşturmaktadır. Örneklerini ise 2004-2005 öğretim yılı sayısal verilerinden yola çıkarak sınıf düzeyine ve cinsiyetine göre küme örnekleme yöntemi ile belirlenen 599 ilköğretim öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrencilere bilgisayar kaygısını etkilediği düşünülen değişkenler ve 18 kaygı maddesinden oluşan bir ölçek uygulanmıştır. Uygulanan ölçek araştırmacı tarafından geliştirimmiş ve geçerlik-güvenirlik çalışmaları yapılmıştır. Elde edilen veriler temel ve ileri düzeydeki parametrik istatistik teknikleri ile çözümlenmiştir. Verilerin çözümünde t testi, varyans analizi ve regresyon analizi (p<0,05) kullanılmıştır. Varyans analizi sonrasında yapılan ikili karşılaştırmalarda Scheffe testi uygulanmıştır. Öğrencilerin almış oldukları bilgisayar kaygısı puanlarından yola çıkarak, bilgisayar kaygılarının düşük olduğu söylenebilir. Sınıf ve cinsiyetin bilgisayar kaygısı üzerinde anlamlı bir yordayıcı olduğu sonucuna ulaşılamazken, evlerinde bilgisayar olması, bilgisayar kullanmaya başladıkları sınıf, öğrencilerin kendilerini tanımlama biçimleri, öğrencilerin iletişim güçlüğü yaşaması, evlerinde bilgisayar kullanan olması, ailelerin aylık geliri, bilgisayar kullanmayı bilme, öğretmenlerin bilgisayardan yararlanması değişkenlerinin bilgisayar kaygısını hep birlikte % 24 oranında yordadığı sonucuna ulaşılmıştır. IV | |
dc.description.abstract | ABSTRACT COMPUTER ANXIETY LEVELS OF PRIMARY SCHOOL STUDENTS Ersoy, Elif Master Thesis in Educational Technology Advisor: Asst. Prof. Dr. Nurettin Şimşek September 2005, 52+ x Pages In this study, the aim is to determine primary school students' computer anxiety level. This study characterized in general searching model which universe on primary school second degree students in Turkey. As sampling it consist 599 primary school students who are determined according to class and gender in 2004-2005 school year's statictics. A scale which is thought to effect computer anxiety and 18 anxiety articles was applied on students. Datas were analyzed with basic and advanced degree parametric statistic techniques.T test, varians analysis and regresyon analysis (p<0,05) were used in data analaysis. After the varians analysis, Scheffe test was used at double comparison. At the end of the analysis findings was obtained on primary students about computer anxiety. It was determined that students computer anxiety points were low. It was found that class and gender was not explain computer anxiety but having computer, age of starting using computer, definition of students themself, communication diffuculty of students, another computer user at home, monthly incame of parents, ability of computer using, teachers computer using at classroom variables explain computer anxiety in the ratio of % 24. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim öğrencilerinin bilgisayara ilişkin kaygı düzeyleri | |
dc.title.alternative | Computer anxiety levels of primary school students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 178896 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 160115 | |
dc.description.pages | 62 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |