Show simple item record

dc.contributor.advisorDeryakulu, Deniz
dc.contributor.authorÇalişkan, Erkan
dc.date.accessioned2020-12-04T12:58:45Z
dc.date.available2020-12-04T12:58:45Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86406
dc.description.abstractBu araştırma Bilgisayar Destekli Ortaklaşa Öğrenme etkinliklerinde, kız, erkek ya da karışık gruplarda çalışmanın bireysel ve grup görev başarıları üzerindeki etkisini ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın deneysel işlemleri 2004-2005 öğretim yılında Ankara ili Altındağ ilçesi Ayşe Numan Konakçı İlköğretim Okulu, Çubuk İlçesi Atatürk İlköğretim Okulu ve Güdül ilçesi Güdül İlköğretim Okulu 7. ve 8. sınıf öğrencilerinden seçilen 27'si kız ve 27'si erkek toplam 54 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma, tek faktörlü gruplar arası deneysel desen (tam randomize desen) modeline uygun şekilde tasarlanıp, yürütülmüştür. Öğrenciler üç farklı gruba (karma-kız-erkek) rasgele yerleştirilmiş, etkinlikler boyunca kullanılacak site, araçlar ve nasıl çalışacakları hakkında bilgiler verilmiş ve altı haftalık deneysel işlemler sürecinde kendilerine verilen öğrenme görevleriyle ilgili çalışmalarını yaparak bireysel ve grup raporları hazırlamaları istenmiştir. Araştırmanın bağımlı değişkenleri bireysel görev başarısı ve grup görev başarısıdır. Bağımsız değişkenleri ise etkileşim sıklığı, sosyal beceri düzeyi ve grup yapısıdır. Değişkenler arası ilişkilerin belirlenmesi için tek faktörlü ANOVA, ilişkisiz t testi, ikili ve kısmi korelasyon, Kruskal Wallis ile çoklu doğrusal regresyon analizleri yapılmıştır. Araştırma sonucunda grup yapısının bireysel ya da grup görev başarısı üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı, etkileşim sıklığının bireysel görev başarısını anlamlı olarak yordadığı, sosyal beceri düzeyinin ise bireysel görev başarısının anlamlı bir yordayıcısı olmadığı bulunmuştur.
dc.description.abstractThe purpose of this study to present how students' individual and team successes has changed with group structure in Computer Supported Collaborative Learning activities. Experimental procedures of the research was operationalized on 54 students (27 girls - 27 boys) from Ayşe Numan Konakçı, Atatürk and Güdül elemantary schools in the 2004-2005 education term. This study was planned and implemented in full randomise design. Students were allocated to three different groups (mixed-girls-boys) randomly, they were informed about the web-site, the tools and how to study during the activities. After that for the six-week-experiment period the students were asked to prepare individual and group reports after completing their studies about the learning tasks which were assigned to them. The dependent variables of the study are individual task achievement and team task achievement. On the other hand, the independent variables are the frequency of interaction, social ability level, and group structure. In order to determine the relationship among the variables, the one way analysis of variance (ANOVA), independent samples t-test, bivariate and partial correlation, Kruskall-Wallis and regression analysis were conducted. The results show that group structure has no significant effects on individual or group task achievements. Moreover, the results indicate that the frequency of interaction significantly influences individual task achievement, whereas social ability level does not significantly affect individual task achievement.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilgisayar destekli ortaklaşa öğrenmede grup yapısının öğrencilerin görev başarısı üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeThe effect of group structure on students task performance in computer supported collaborative learning
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmComputer assisted learning
dc.subject.ytmComputer assisted instruction
dc.subject.ytmGroups
dc.subject.ytmGroup work
dc.subject.ytmGroup education
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmTasks
dc.identifier.yokid178892
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid160116
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineEğitim Teknolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess