Kara Harp Okulu öğrencileri ve öğretim elemanlarının öğrenme stilleri
dc.contributor.advisor | Keser, Hafize | |
dc.contributor.author | Karakoç, İkbal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T12:58:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T12:58:43Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86404 | |
dc.description.abstract | ÖZET KARA HARP OKULU ÖĞRENCİLERİ VE ÖĞRETİM ELEMANLARININ ÖĞRENME STİLLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI Yazar : İkbal Karakoç Tezin Niteliği : Yüksek Lisans Anabilim Dalı : Eğitim Programları ve Öğretim (Eğitim Teknolojisi) Danışman : Prof. Dr. Hafize Keser Bu çalışmanın amacı, Türk Silahlı Kuvvetleri'nin nitelikli personel ihtiyacını karşılayan Kara Harp Okulu'ndaki öğrenci ve öğretim elemanlarının öğrenme stillerini belirlemektir. Çalışmaya 2049 Kara Harp Okulu öğrencisi (1. sınıf n=565, 2. sınıf n= 548, 3. sınıf n=497, 4. sınıf n=439) ile Kara Harp Okulu'nda görev yapmakta olan 69 öğretim elemanı katılmıştır. Çalışma 2003-2004 öğretim yılı kış döneminde yapılmıştır. Araştırma verileri Kolb Öğrenme Stilleri Envanteri, öğrenci ve öğretim elemanı kişisel bilgi formları aracılığıyla toplanmıştır. Bu çalışma ile; öğrenci ve öğretim elemanlarının öğrenme stilleri ile kişisel özellikleri arasında anlamlı ilişki olup olmadığı ve öğretim elemanlarının ve aynı sınıftaki öğrencilerin öğrenme stilleri arasında anlamlı fark olup olmadığı araştırılmıştır. Bu çalışma, öğretim elemanlarının, öğrencilerin öğrenme stillerine uygun eğitim ortamları düzenleyebilmeleri, uygun yöntem ve teknikleri seçebilmeleri için aydınlatıcı bilgiler sağlayacağı için işlevseldir. Öğrenci merkezli uygulamalar için önemli bilgiler sağlayacağı için günceldir. Bugüne kadar Kara Harp Okulu'nda okuyan öğrencilerin ve bu öğrencileri yetiştiren öğretim elemanlarının öğrenme stillerini araştıran bir çalışma yapılmadığı için bir ilktir. VYapılan bu araştırma ışığı altında, eğitimin en önemli hedeflerinden birinin öğrenciye nasıl öğrenmesi gerektiğini, farklı öğrenme stilleri seçmeyi, uygulamayı ve bunları amacına göre kullanmayı öğretmek olduğunu göstermektedir. Araştırma bulguları araştırmanın amaçları doğrultusunda ele alınarak tablolar halinde açıklanarak yorumlanmıştır. Araştırma sonunda elde edilen sonuçlara dayalı olarak geliştirilen önerilere yer verilmiştir. VI | |
dc.description.abstract | ABSTRACT COMPARING LEARNING STYLES OF CADETS AND ACADEMICIANS IN TURKISH MILITARY ACADEMY Author : İkbal Karakoç Type of Thesis : Master's Degree Field of Study : Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı (Eğitim Teknolojisi) Supervisor : Prof. Dr. Hafize Keser The purpose of this study is to determine learning styles of cadets and academicians in Turkish Military Academy, which educates qualified personnel for Turkish Armed Forces. 2049 cadets (1st year n=565, 2nd year n= 548, 3rd year n=497, 4th year n=439) and 69 academicians from Turkish Military Academy participated in this study. This study was carried out during 2003-2004 Fall Semester. Tha data of the study were collected by Kolb Learning Style Inventory and Cadet and Academician Personal Information Form. This study investigates whether there is a significant relationship between the learning styles of cadets and academicians and their personal characteristics. This study also investigates whether there is a significant difference between the learning styles of academicians and cadets in the same class. This study is functional because it gives information for academicians to provide educational situations that are appropriate to learners' learning styles. This study is up-to-date because it provides important information for learner-centered classroom applications. This study is the first of its kind since there is not any study that investigates the learning styles of cadets and academicians in the Turkish Military Academy. VIIThis study shows that the most important aim of the education is to teach learners how to learn, choose and apply different learning styles and use these learning styles considering different purposes. The findings of the study is discussed along with the tables considering the aims of the study. At the end of the study, various suggestions based on the findings are given. VIII | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Kara Harp Okulu öğrencileri ve öğretim elemanlarının öğrenme stilleri | |
dc.title.alternative | Comparing learning styles of cadets and academicians in Turkish Military Academy | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 178884 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 160117 | |
dc.description.pages | 112 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |