10. sınıf rehberlik programı kazanımlarına ulaşma düzeylerine ilişkin öğrenci görüşleri
dc.contributor.advisor | Sapancı, Ahmet | |
dc.contributor.author | Demirbaş, Meral | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T12:58:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T12:58:34Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-05-29 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86395 | |
dc.description.abstract | Araştırmada 10. sınıf rehberlik programı kazanımlarına ulaşma düzeylerine ilişkin öğrenci görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Öğrencilerin görüşleri cinsiyet, okul türü, yerleşim yeri, anne ve babanın eğitim durumları değişkenleri çerçevesinde incelenmiştir. Araştırmada tarama modeli benimsenmiştir. Öğrenci görüşlerini belirlemek amacıyla bir anket geliştirilmiştir. Anket 51 maddeden oluşan beşli likert tipi bir ankettir. Ayrıca kişisel bilgileri elde etmek için demografik bilgileri içeren anket-1 ve 10. sınıf rehberlik programının kazanımlarına ilişkin öğrenci görüşlerini içeren anket-2 formu uygulanmıştır.Araştırma Düzce il merkezinde bulunan dokuz farklı ortaöğretim okulunda öğrenim gören 573 10. sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin 10. sınıf öğrencilerinin rehberlik programı kazanımlarına genel olarak ulaştıkları görülmektedir. Cinsiyet değişkenine göre 38 madde de 10. sınıf öğrencilerinin rehberlik programı kazanımlarına ulaşma noktasında anlamlı bir farkın oluştuğu ve anlamlı farkın tamamının kızlar lehine oluştuğu görülmektedir. 10. sınıf öğrencilerinin rehberlik programı kazanımlarına ulaşma noktasında okul türü değişkenine göre fen lisesinde öğrenim gören öğrenciler lehine anlamlı bir farklılık oluştuğu görülmektedir. Yerleşim yeri değişkenine göre sadece iki maddede anlamlı bir farkın oluştuğu belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre baba eğitim durumu, anne eğitim durumuna göre 10. sınıf rehberlik programının kazanımlarına ilişkin öğrenci görüşlerini daha fazla etkilediği görülmektedir. | |
dc.description.abstract | It was aimed to determine student opinions about the level of attainment of the acquirementsof the 10th class guidance program in the research. The opinions of the students were examined in terms of gender, type of school, settlement location, educational status of the parents. The survey model was used.A questionnaire was developed to identify student views. The questionnaire is a five-point Lichert-type questionnaire consisting of 51 items Inaddition, to obtain certain information, questionnaire-1 for demographic information and questionnaire-2 for students' opinions on the 10th class guidance course were applied.The research was conducted on 573 student senrolled in 9 different secondary schools located in Düzce city center.According to the results of the research, it is seen that the 10th grade students reach to the guidance program acquirements in general. According to the gender variable, 38 items showed a meaningful difference at the point of reaching the guidance program acquirement sand it is seen that all of the meaningful difference is in favor of the girls. At the point of reaching the acquirements of guidance program, it is seen that there is a meaningful difference in favor of the students in science education according to the type of school type. It is determined that there is a meaningful difference in only 2 items according to the settlement variable. According to the results of the research, it is seen that the fathers' educational situation influenced the student views on the acquirements of 10th class guidance program more according to the education level of the mothers'. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 10. sınıf rehberlik programı kazanımlarına ulaşma düzeylerine ilişkin öğrenci görüşleri | |
dc.title.alternative | Student views on the level of accessibility to the 10th grade guidance program acquirements | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-05-29 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Guidance services | |
dc.subject.ytm | Guidance | |
dc.subject.ytm | Program development | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Opinions of students | |
dc.identifier.yokid | 10194476 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DÜZCE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 529433 | |
dc.description.pages | 187 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |