Show simple item record

dc.contributor.advisorAğraş, Süleyman
dc.contributor.authorİmamoğlu, Caner
dc.date.accessioned2020-12-04T12:58:00Z
dc.date.available2020-12-04T12:58:00Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-05-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86356
dc.description.abstractYetenek yönetimi, işletmelere rekabette avantaj sağlamak amacıyla, işletmenin stratejik hedefleri doğrultusunda gereksinim duyduğu, yüksek performans ve potansiyele sahip nitelikli işgücünün işletmeye kazandırılmasıdır. Bunun yanında nitelikli işgücü için gelişim olanaklarının sunulması ve elde tutulmasını kapsayan insan kaynakları yönetimi tarafından belirlenen rollerin ve sorumlulukların getirdiği yeni bir yaklaşımdır. Otel işletmelerinin turizm sektörü içerisinde rekabeti karşılamak, kaynakları daha verimli kullanmak, maliyetleri azaltmak, geleceğe yönelik riskleri azaltmak gibi stratejik hedeflere ulaşmak için yenilikçi olması ve yetenek yönetimi faaliyetlerinden yararlanmaları gerekmektedir. Bu tez çalışmasının amacı, otel işletmelerindeki yetenek yönetiminin otel işletmelerinin sürdürülebilir rekabet üstünlüğü elde etmeleri üzerindeki etkilerini ortaya koymaktır. Araştırma otel işletmeleri özelinde, doğal güzellikleri ve turizm potansiyeli açısından gelişmekte olan, çok sayıda alternatif turizm çeşidinin yapılabildiği Düzce ve Sakarya illerindeki otel işletmelerini kapsamaktadır. Bu çalışmada, araştırma yöntemi olarak nitel araştırma yöntemi tercih edilmiş, veri toplama aracı olarak da görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, turizm endüstrisinde zaman zaman tartışılan `nitelikli işgücü` ile ilgili sorunlara yetenek yönetimi açısından yeni bir bakış açısı sağladığı gibi, yetenek yönetimi kapsamındaki faaliyetlerin rekabet üstünlüğüne nasıl dönüştürülebileceğine ilişkin de anlamlı katkılar sunmaktadır.
dc.description.abstractTalent management is the ability to operate a qualified workforce with high performance and potential, which the business needs in line with its strategic objectives, in order to gain a competitive edge in business. It is also a new approach brought about by the roles and responsibilities determined by human resources management, including the provision and retention of development opportunities for the qualified workforce. Hotel businesses need to be innovative and utilize talent management activities in order to reach the strategic objectives such as meeting competition within the tourism sector, using resources more efficiently, reducing costs, reducing risks for the future. The aim of this thesis is to demonstrate the influence of hotel management's talent management activities on achieving sustainable competitive advantage of hotel businesses. The research covers hotel enterprises in Düzce and Sakarya provinces where a number of alternative tourism cultures can be made, which are developing in terms of natural beauty and tourism potential. In this study, qualitative research method was preferred as research method and interview technique was used as data collection tool. The results of the research provide a new perspective on talent management issues related to the `qualified workforce`, which is sometimes discussed in the tourism industry, as well as a significant contribution on how talent management activities can be transformed into competitive advantage.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYetenek yönetiminin sürdürülebilir rekabet üstünlüğüne etkileri: Oel işletmelerine yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeThe effects of talent management on sustainable competitive advantage: A research on hotel enterpri̇ses
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-05
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTalent management
dc.subject.ytmSustainable competition
dc.subject.ytmHotel business
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmCompetition
dc.identifier.yokid10205918
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDÜZCE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid528096
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess