Show simple item record

dc.contributor.advisorAksoy, Hasan Hüseyin
dc.contributor.authorTemur, Sinan
dc.date.accessioned2020-12-04T12:57:56Z
dc.date.available2020-12-04T12:57:56Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86353
dc.description.abstractBu araştırma endüstri meslek lisesi öğrencilerinin eşitlik ilkesiçerçevesinde istihdam, toplumsal yaşam ve yükseköğretime ilişkin görüşve beklentilerinin değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır.Araştırma tarama modelindedir. Araştırmada veri toplama aracıolarak anket tekniği uygulanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Ankara iliAltındağ ilçesindeki, Endüstri Meslek Liselerinin son sınıfındaki 320öğrenciden oluşmaktadır. Çözümlemede yüzde, frekans ve kay-kare analizisonuçlarından yararlanılmıştır. Öğrencilerin bölümleri, anne ve babalarınıneğitim düzeyi, ailenin aylık toplam geliri açısından gösterdiği farklılık Kaykare testi ile .05 manidarlık düzeyinde test edilmiştir.Araştırma bulgularına dayalı olarak aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır.1. Endüstri meslek liselerinde okuyan öğrencilerin büyük birbölümünün gelir ve eğitim düzeyi düşük olan ailelerin çocukları olduğugörülmektedir. Öğrencilerin İnternet kullanımı, günlük gazete okuma,sinemaya/tiyatroya gitme, tatil yapma düzeyleri düşüktür. Bu durum, mesleklisesi öğrencilerinin sosyal ve kültürel bakımdan oldukça sancılı bir tabloiçinde bulunduklarını göstermektedir.2. Endüstri meslek liselerinin cinsiyete göre öğrenci dağılımında,erkek öğrencilerin büyük bir çoğunlukta olduğu görülmektedir. Programlarınkız ve erkek öğrenciler için ayrı ayrı ve piyasadaki ?kadın? ve ?erkek?mesleklerine koşut bir içerikte yapılandırılması, kadın ile erkek arasındakigüç eşitsizliğine dayanan toplumsal cinsiyet rollerini sürdürmeye dönükeşitsizliği yeniden üreten bir uygulamadır.3. Endüstri meslek lisesi öğrencilerinin büyük bir kısmı şu anokumakta olduğu okuldan ve seçtiği meslek dalından hiç memnun değildir.Bu durum öğrencileri büyük bir umutsuzluğa sevk etmektedir.4. Araştırmaya katılan öğrencilerin büyük bir çoğunluğununilköğretimde mesleki rehberlik almadığı görülmüştür. Türk ortaöğretimi,öğrencilerin ilköğretimde yönlendirileceği temel varsayımı üzerinekurulmuştur. İlgi yetenek ve yeterlilikleri konusunda sağlıklı bilgilere sahipolmayan gençlerin, aşırı şekilde çeşitlendirilmiş ortaöğretim kurumlarıarasından doğru tercihte bulunma imkanları oldukça zayıftır.5. Araştırmaya katılan meslek lisesi öğrencileri, üniversiteye giriş,sosyal ve sportif faaliyetler ve toplumsal statü (sosyal mevki ve itibar)açısından, genel liseleri meslek liselerine oranla daha iyi buldukları bunakarşın mezun olduktan sonra iş bulma şansı ve iş bulduktan sonra ücretdüzeyi açısından kendilerini genel liseye oranla daha iyi bulduklarıgörülmektedir.6. Öğrenciler meslek liselerindeki en büyük problem olaraküniversiteye girişte ayrıma tabi tutulmalarını göstermektedirler. Üniversiteyegirişte meslek lisesi öğrencilerine haksızlık yapıldığı görüşü yaygındır.Araştırmaya katılan öğrencilerin ikinci büyük problem olarak meslekliselerinde kültür derslerinin ders saatlerinin az olmasından şikayetçidir.
dc.description.abstractThis research has been made to evaluate the expectations ofemployment, social life and higher education of industrial vocational highschool students in the frame of equality principleThe research is a model of survey method. A public survey has beencarried out to make real the sub-objectives of the research. The studygroup of the research is made up of 310 students at the senior class ofindustrial vocational high schools in province of Ankara district of Altindag.In the analysis, it has been benefited from the results of chi-square test andfrequency. With the chi-square test, the sections of students, parentaleducational levels and monthly income of the family budget and the relationbetween the student opinions has been tested at the 0.5 significant level bySPSS on computer.A public survey has been carried out to learn the opinions ofstudents related with the industrial vocational high school and dependingon the inventions of this survey there are some conclusions which has beenreached out:1. It is seen that a great deal of industrial vocational high schoolstudents? parents whose budget income and education level are low.Students? usage of Internet, reading daily newspaper, going tocinema/theatre and travelling are comprehensive rare. This situation showsthat industrial vocational high school students are at a quietly bad level atsocial and cultural rewiews.2. The % 95.4 of students which have participated in the researchare male. In student dispersion in respect of gender in these schools, theabondance of male students , to construct programmes seperately in acontent which parallels to male and female jobs as it work that reproducethe ineguality about carpying on social gender roles learning on the powerinequality between male and female.3. A great deal of industrial vocational school students are notsatisfied with their school and the job mostly related they?ve chosen. Thissituation makes a great deal of students hopeless in industrial vocationalhigh schools.4. The survey carried out the students did take professionalguidance with specialists. Turkish secondary educatioan system has beenbuilt on a basic hypothesis that students would be directed in primaryeducation level. The possibilities of youngsters (who haven?t got reliableinformations about their interests, copabilities, qualifieds) to make a realpreference among from extremely various secondary education institutionsare quietly rare.5. Students in this research, decided that general high schools arebetter than theirs at the entrance of higher education, social rights, sportiveactiveness and social statitue. Otherwise, after graduate, they decide thevery good chance of employment and basic salary of this situation belongsthat their high schools.6. Students concern that the bigest and primary problem of thevocational schools is entrance of the the university. Most of students thinkthat very unequal behaviours with them on this entrance exam. Theresearch has carried out the secondary problem is general basic culturallessons are not on the high school curricullum.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAnkara ili Altındağ ilçesindeki endüstri meslek liseleri öğrencilerinin toplumsal yaşam ve yüksek öğretime ilişkin görüş ve beklentilerinin eğitimde eşitlik ilkesi açısından değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEstimating for social life and higher education in province of Ankara district of Altındağ industrial vocational high school students concern related rewiews and expects frame of eouality on education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid175625
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid204605
dc.description.pages150
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess