Show simple item record

dc.contributor.advisorAdıgüzel, Abdullah
dc.contributor.authorKumkale, Zeynep
dc.date.accessioned2020-12-04T12:57:54Z
dc.date.available2020-12-04T12:57:54Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-06-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86350
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, İngilizce öğretiminde, mevcut öğretim programındaki yöntemler ile Cyberhunt etkinliklerinin, öğrencilerin İngilizce okuduğunu anlama düzeyine etkisini belirlemektir. Bu çalışma, Yarı Deneysel Desen kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmanın katılımcıları 2017-2018 eğitim öğretim yılı, Düzce ili, Çilimli ilçesine bağlı bir ortaokulda öğrenim görmekte olan toplam 32 tane beşinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Deney süreci öncesinde başlangıç koşullarının eşit olup olmadığını ve uygulama süreci sonrasında deney ve kontrol gruplarında işlenen İngilizce derslerinde kullanılan yöntemin etkililiğini belirlemek için öğrencilere the simple present tense (geniş zaman) testi ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Deney ve kontrol grubunda bulunan öğrencilerin aldıkları puanlar üzerinde bağımlı örneklem t-testi, bağımsız örneklem t-testi ve regresyon analizi uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda, Cyberhunt etkinlikleri ile İngilizce dersi işleyen deney grubu öğrencileri ve mevcut öğretim programındaki yöntemler ile İngilizce dersi işleyen kontrol grubu öğrencilerinin son test puan ortalamaları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Ayrıca, Cyberhunt etkinliklerinin okuduğunu anlama düzeyinin anlamlı bir yordayıcısı olduğu belirlenmiştir. Buna ek olarak, deney grubu öğrencilerinin son test puan ortalamaları üzerinde yapılan bağımsız örneklem t-testi sonucunda, öğrencilerin başarı düzeylerinin cinsiyete göre bir farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Sözcükler: Cyberhunt, İngilizce eğitimi, İngilizce öğrenme, İngilizce öğretimi
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the effect of the Cyberhunt activities and the methods in the current curriculum on students' reading and comprehension level in English. This study was conducted using the quasi-experimental design. Participants of this study consisted of 32 fifth grade students who are studying in a secondary school from Çilimli district of Düzce province in 2017-2018 academic year. The simple present tense test was applied to the students as pre-test and post-test to determine whether the initial conditions were equal before the test process and whether the method used in the foreign language lessons in the experimental and control groups was effective after the application process. Dependent samples t-test, independent samples t-test and regression analysis were applied on the scores of the students in experimental and control groups.As a result of the analyzes made, there was a significant difference between the post-test scores of the experimental group students who are studying English language courses with Cyberhunt activities and the control group students who are studying the foreign language courses with the methods in the current curricurulum in favor of the experimental group. It was also found that the Cyberhunt is a significant predictor of reading comprehension level. In addition, as a result of the independent samples t-test made on the final test scores of the students in the experimental group, the achievement levels of the students have no difference according to gender.Keywords: Cyberhunt, English languge teaching, English language learning, English language teachingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİngilizce öğretiminde Cyberhunt kullanımının okuduğunu anlama düzeyine etkisi
dc.title.alternativeThe impact of Cyberhunt on the reading comprehension level in English language teaching
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-09
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmReading-comprehension
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmCyberhunt
dc.identifier.yokid10202051
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDÜZCE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid529922
dc.description.pages265
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess