İlk ve ortaöğretim kurumlarında çalıoşan öğretmenlerin okuma alışkanlıkları ve bu alışkanlıkları etkileyen faktörler (Elmadağ ilçesi örneği)
dc.contributor.advisor | Boz, Hayat Avcı | |
dc.contributor.author | Şahiner, Yusuf | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T12:57:48Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T12:57:48Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86343 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada ilk ve orta öğretim okullarında görev yapanöğretmenlerin okuma alışkanlıkları ve okuma alışkanlıklarına etki edendeğişkenlerin belirlenmesi amaçlanmıştır.Betimsel tarama modeli niteliğindeolan araştırmanın evrenini Elmadağ ilçe merkezinde görev yapan 415öğretmen oluşturmuştur.Araştırmanın örnekleminde 150 öğretmen yer almışolup, örneklem grubuna anket formu uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSSprogramında çözümlenmiştir.Öğretmenlerin okuma alışkanlığının düzeyi; kıdem, branş, gelir, mezunolunan okul ve cinsiyete göre değişip değişmediği frekans yüzde ve çapraztablo teknikleri kullanılarak belirlenmiştir. Bu araştırmalardan elde edilenbulgular gelir ile okuma alışkanlığı arasında doğru bir orantı olmadığınıgöstermiş, öğretmenler okuma materyallerinden en fazla romanı ve siyasisosyal konulu kitapları okuduklarını belirtmişlerdir. En fazla kitap okuyansosyal bilimler branşından olup onu sınıf öğretmenliği branşından olanöğretmenler izlemiştir. Kitap sayısı ile ele alınan kitabın okunma süresinedoğrudan bir ilişki bulunmadığı ortaya çıkmış öğretmenlerin kıdem süresiattıkça okuma oranının azaldığı tespit edilmiştir. En fazla takip edilengazetelerin ise Hürriyet ve Milliyet gazeteleri olmakla birlikte en sonokudukları ve en çok beğendikleri kitaplar arasında çeşitlilik olduğu tespitedilmiştir. Yayın evi takibinin çok az olduğu ve kütüphanelerin az kullanıldığıanlaşılmıştır. En beğenilen yazarlarında çeşitliliği dikkati çekmektedir. | |
dc.description.abstract | The main aim of this study to investigate the reading habits ofTeachers who are working in primary and elemantary education and alsoinvetigate the factors affecting these habits of teachers . DescriptiveResearch Method was used as a research methodology and 415 teachersconstituted the accessible population of the study . The sample of the studyconsisted of 150 teachers and a questionnaire was administrated to thissample . The obtained data was tested with SSPS (Statistical Packagefor Social Sciences for personal computers ) .If the level of reading habits of teachers changes or not wasdetermined by utilizing from the percentage and crossed charts according toseniority , branch ,income, and gender .The results of this study showednovels and books containing political and social issues stated as the mostselected books? types by teachers . The results also showed that teacherswhose branches are social sciences are the most literate and the primary -class teachers are the second most literate among the teachers participatedto the study . Moreover , study results showed that the rate of reading isdecreased with the increasing seniority of teachers . The study alsoindcated that Hürriyet and Milliyet were newspapers that are the mostcurrently and regularly followed by teachers . The books that are last readand the most liked indicated too much variation .It was also understoodthat following books with respect to publishers and usage of library wasvery poor among the tachers who participated to the study.The mostfavoured authors indicated too much variation in the study | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlk ve ortaöğretim kurumlarında çalıoşan öğretmenlerin okuma alışkanlıkları ve bu alışkanlıkları etkileyen faktörler (Elmadağ ilçesi örneği) | |
dc.title.alternative | Reading habits of primary school teachers and factors affecting their reading habits | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 175719 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 204613 | |
dc.description.pages | 95 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |