Otaöğretim okullarında teknoloji kapasitesi ve kullanımı hakkında öğretmen görüşleri (Ankara ili Altındağ ilçesi örneği)
dc.contributor.advisor | Aksoy, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Baltaci, Ali | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T12:57:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T12:57:46Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86341 | |
dc.description.abstract | Bilindiği gibi günümüzde toplumlar hızla değişmektedir. Toplumların budeğişimi, teknolojiyi ve iletişim alanındaki gelişmeleri beraberinde getirmektedir.Teknoloji, bilgisayarlar ve iletişimdeki yeni gelişmeler; öğretim anlayışında dadeğişimlere neden olmuş ve günümüz öğretiminde yeni teknik ve yöntemlerinkullanımını da beraberinde getirmiştir. Teknik gelişmelerle birlikte yeni kavramlar veteknoloji ürünleri eğitim ve öğretimde yerini almıştır. Ortaöğretim kurumlarındakiöğretmenlerin de eğitim teknolojilerinden yararlanma imkânları giderek artmaktadır.Ancak eğitim teknolojilerinden yararlanmada kullanılan araç ve gereçlerin niceliğikadar niteliği de önemlidir.Araştırma, tarama modeliyle gerçekleştirilmiş ve veri toplama aracı olarakanket kullanılmıştır. Birinci aşamada, literatür taranarak konuyla ilgili veriler eldeedilmiş ve bu veriler ankete dönüştürülmüştür. İkinci aşamada ankete ilişkin alanuzmanı, dil uzmanı ve istatistikçi görüşleri alınarak ön deneme farklı branşlardaki 75öğretmenle yapılarak düzeltilmiş ve son şekli verilmiştir.Araştırmaya Ankara ili Altındağ ilçesindeki 8 resmi genel ortaöğretim okulundagörevli 286 öğretmen katılmıştır. Öğretmenlerin %40,6'sı teknoloji ürünlerinin ilkkurulumu için gerekli finansman kaynağını sağlayacak birim olarak özel kuruluşlarıgörmektedir. Öğretmenlerin %57,3'ü eğitim teknolojisi ürünlerini sağlamaya yönelikçalışmaları gerekli bulmaktadır. Bunun yanında, öğretmenlerin % 52,4'ü, eğitimteknolojisi ürünlerini sürdürmeye yönelik çalışmaları yetersiz bulmaktadır.Öğretmenlerin günlük yaşantılarında kullandıkları teknoloji ürünlerinin kullanımındayeterli oldukları, günlük yaşantılarında karşılaşmadıkları (projeksiyon cihazı, tarayıcı,slayt makinesi, video kamera) teknoloji ürünlerinin kullanımında yetersiz olduklarıbelirlenebilir. Öğretmenlerin eğitim seviyesi yükseldikçe eğitim teknolojisi ürünlerinigerekli bulma durumu artmaktadır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin büyük birbölümü eğitim teknolojisi ürünlerini kullanım sıklıklarını yetersiz ve çok az yeterlibulmaktadır. | |
dc.description.abstract | Societies have changed rapidly with the development in the information andcommunication technology. The recent developments in tecnology, computers andcommunication have caused variations in instruction comprehension and havebrought with them the use of modern techniques and methods nowadays. Newconcepts and technologies have taken place in education and instruction with therecent developments in technology. In secondary education?s teachers number whotake more advantage from educational technologies increases gradually. Howeverthe equipments and materials quantity, which is being used to take advantage fromeducational technologies, is important as its quality.The research bases on scanning model. A survey technique is employedduring the study. During the first phase, the literature is reviewed and the data relatedto the subject is attained. By benefiting from the data are put in form of aquestionnaire items, for use in the survey. During the second phase, by taking theopinions of the specialists, language experts and the statisticians, in relation to thesurvey, the initial trail was performed with participation of 75 teachers who were indifferent branches and the survey was arranged to reach at its final form.The survey was applied to 286 high school teacher at 8 high scholl in district ofAltındağ. There is 40,6% of the teachers make known to setting up the technologicalproducts in to their scholls require to financial support by private institutions. 57,3% ofthe teachers reach to necessity of providing to technological products of educationwhether, 52,4% of teachers reach to unsufficent of make continue to technologicalproducts of education. Teachers who feel themselves sufficent to use the technologicalproducts in recent live; at the other hand, who feel themselves unsufficent to unuse thetechnological products (data show, scanner, camera, slide machine etc.) in recent live.Teachers increases to necessity of the technological products of education by risingthe graduates of their education. Most of the teachers who is added on this researchand feel themselves as unsufficent and a few sufficent reach that using periods of thetechnological products of education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Otaöğretim okullarında teknoloji kapasitesi ve kullanımı hakkında öğretmen görüşleri (Ankara ili Altındağ ilçesi örneği) | |
dc.title.alternative | Teacher rewiews for using and capasity of technology in secondary schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 175726 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 204615 | |
dc.description.pages | 176 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |