Türk ve Alman çocuklarına seslenen kitaplardaki yetişkin kahramanların karakter çerçeveleri açısından değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Sever, Sedat | |
dc.contributor.author | Zivtçi, Figen | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T12:57:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T12:57:34Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86327 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, Türk ve Alman çocuklarına seslenen kitaplardakiyetişkin kahramanların karakter çerçeveleri açısından değerlendirilmesiamaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Türk Çocuk Edebiyatı'nda yeredinmiş olan yazarlardan Rıfat Ilgaz'ın ?Öksüz Civciv?, Muzaffer İzgü'nün?Can Dayım? adlı eserleri, Çetin Öner'in ?Gülibik? ve Fatih Erdoğan'ın?Korsan Kitap Çetesi? adlı eserleri ile İhmal Amca'nın ?Pencereme Konmuştu?adlı eseri ele alınmıştır. Alman Çocuk Edebiyatı'nda önemli yer edinmiş olanyazarlardan ise Christine Nöstlinger'in ?Konrad ya da Konserve KutusundanÇıkan Çocuk? ve ?Kim Takar Salatalık Kral'ı?? adlı iki romanı, PeterHärtling'in ?Büyükanne? ve ?İhtiyar John? adlı iki romanı ve Erich Kästner'in?Uçan Sınıf? adlı eseri ele alınmıştır. Çalışmada Türk ve Alman ÇocukEdebiyatı'ndan seçilen bu on eserdeki yetişkin kahramanlar tek tek incelenipkarakter çerçeveleri açısından karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. Sözkonusu eserleri bir bütün içinde değerlendirebilmek amacıyla iki toplumun daçocuk edebiyatı, tarihsel süreç içinde ele alınarak incelenmiştir. Çalışmadaayrıca kuramsal çerçeve dahilinde çocuk edebiyatının dayanması gerekentemel ilkeler ve genel anlamda çocuk edebiyatında karakterin yeri hakkındabilgi verilmiştir. Bu araştırmadan elde edilen bulgular iki farklı kültürün çocukkitaplarındaki yetişkin kahramanların benzer karakter özeliklerine sahipolduğunu göstermiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is an evoluation of adult heroes in Turkish andGerman children books according to their character frames. In the directionof this aim, the works of the writers, who have taken parts in TurkishLiterature, have been taken up; Korsan Kitap Çetesi by Fatih Erdoğan, ÖksüzCivciv by Rıfat Ilgaz, Can Dayım by Muzaffer İzgü, Pencereme Konmuştu byİhmal Amca and Gülibik by Çetin Öner. As for the works of the writers, whohave taken important parts in German Children Literature, have also beentaken up; Konrad ya da Konserve Kutusundan Çıkan Çocuk and Kim TakarSalatalık Kral?ı by Christine Nöstlinger, Büyükanne and İhtiyar John by PeterHärtling and Uçan Sınıf by Erich Kästner. In this study, the adult heroes whohave been chosen from both community children books, ten in total,evaluated one by one and compared according to their character framesaspect. In order to put to good use these work of art entirely, bothcommunity?s children literature have been studied in a historical processaspect. In addition, it is given general information about the place and role ofcharacter in children literature and also given that fundemental principles, onwhich children literature is based, in theoretical framework aspect. Asconsequences of this comparison, adult heroes characters in Turkish andGerman literature books are determined as indicating parallelism in theircharacters. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türk ve Alman çocuklarına seslenen kitaplardaki yetişkin kahramanların karakter çerçeveleri açısından değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of adult heroes in Turkish and German children books according to their character frames | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 178750 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 205159 | |
dc.description.pages | 173 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |