Show simple item record

dc.contributor.advisorKeser, Hafize
dc.contributor.authorVeznedaroğlu, Mine
dc.date.accessioned2020-12-04T12:57:27Z
dc.date.available2020-12-04T12:57:27Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86319
dc.description.abstractÖZETSENARYO TEMELLİ ÖĞRENMENİNÖĞRETMEN ADAYLARININÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİKTUTUM ve ÖZ YETERLİK ALGISINA ETKİSİVeznedaroğlu, H. MineYüksek Lisans, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları veÖğretim Bilim Dalı (Eğitim Teknolojisi Programı)Tez Danışmanı: Prof. Dr. Hafize KeserEylül 2005, 111 sayfaBu araştırmada Senaryo Temelli Öğrenmenin öğretmenadaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutuma ve öğretmenlikmesleğine yönelik öz yeterlik algısına etkisinin belirlenmesiamaçlanmıştır.Araştırmada deneysel desenlerden ?Ön Test, Son Test KontrolGruplu Araştırma Deseni? kullanılmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu 2004-2005 Öğretim Yılı Bahardöneminde Ankara Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim TeknolojileriEğitimi Bölümü son sınıf öğrencileri oluşturmaktadır.Deney grubu 20, kontrol grubu 17 olmak üzere toplam 37öğretmen adayı çalışmaya katılmıştır.Uygulama öncesinde ve sonrasında öğretmen adaylarınıntutumları, Yıldırım (2002) tarafından geliştirilen ve Croanbach AlfaGüvenirlik Katsayısı 0,79 olarak bulunan Likert tipi dörtlüderecelendirme içeren ?Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği?kullanılarak saptanmıştır. Öğretmen adaylarının öz yeterlik algıları ise,araştırmacı tarafından araştırmaya özgü hazırlanan Croanbach AlfaGüvenirlik Katsayısı 0,92 olarak saptanan Likert tipi beşliAnahtar Kelimeler: Senaryo Temelli Öğrenme, Tutum, Öz Yeterlik Algısıiderecelendirme içeren ?Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Öz YeterlikAlgısı Ölçeği? kullanılarak saptanmıştır.Ön test ve son test arasında 7 hafta süren Senaryo TemelliÖğrenme çalışmasında öğretmen adaylarına e-posta yolu ile 5 adetöğrenme senaryosu verilmiştir.Araştırma deseni gereği öğretmenlik mesleğine yönelik tutum veöğretmenlik mesleğine yönelik öz yeterlik algısı puanlarındakifarklılaşma SPSS yazılımı kullanılarak ?İlişkili t-testi?, öğretmenlikmesleğine yönelik tutum ve öz yeterlik algılarının cinsiyete göredeğişkenliği ?İlişkisiz t-testi?, ön test ve son test puanlarındakifarklılaşma arasındaki ilişki ?Basit Korelasyon Tekniği? ile testedilmiştir.Araştırma sonucunda Senaryo Temelli Öğrenme Modelininöğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik öz yeterlikalgısında artışa yol açtığı saptanmıştır.Ancak gerek deney grubu gerekse kontrol grubununöğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarında anlamlı bir farklılaşmagözlenmemiştir.Anahtar Kelimeler: Senaryo Temelli Öğrenme, Tutum, Öz Yeterlik Algısıii
dc.description.abstractABSTRACTTHE EFFECTS OF SCENARIO BASED LEARNINGON ATTITUDES ANF SELF EFFICACY BELIEFSOF TEACHER CANDIDATES?TOWARDS TEACHER PROFFICIENCYVeznedaroğlu, H. MineMaster Degree, Department Of Educational Sciences, CurriculumDevelopment & Instruction, (Educational Technology)Adviser: Prof. Dr. Hafize KeserSeptember 2005, 111 pagesThe purpose of this research is to determine the effects ofScenario Based Learning on students?, attended the last year onComputer Education & Instructional Technology department, self-efficacy beliefs and attitudes towards teacher profession.In this research, ?pre-test, last-test control group experimentalmodel? is used.Students in control and experimental groups are selected fromstudents who attend Ankara University - Computer Education &Instructional Technology department in-2004 Spring semester.Experimental group is consisted of 20 students and control group isconsisted of 17 students.In research, data collection was done by 2 different scales. Oneof these is used to scale attitudes. This scale is developed by Yıldırım(2002) which has 0,79 Croanbach alpha coefficient and 4 degrees inLikert Type. Another scale is used to scale self-efficacy beliefs anddeveloped by researcher which has 0,92 Croanbach alpha coefficientand 5 degrees in Likert Type.Keywords: Scenario Based Learning, Attitude, Self-EfficacyiBetween pre-test and last-test, 7 weeks are planned aboutdelivering scenarios to experimental groups. 5 learning scenarios aredelivered to students.Data are analyzed in SPSS software by using ?Paired Samples t-test?, ?Independent Sample t-test? and correlations between variationof pre-test and last-test is examined by ?Bivariate Correlation?techniques.As a result of this research, It was observed that self-efficacybeliefs are increased meaningfully at the end of the Scenario BasedLearning experiment. On other hand, on attitudes no meaningfulvariation was observed.Keywords: Scenario Based Learning, Attitude, Self-Efficacyiien_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSenaryo temelli öğrenmenin öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ve öz yeterlik algısına etkisi
dc.title.alternativeThe effects of scenario based learning on attitudes and self efficacy beliefs of teacher candidates` towards teacher proficiency
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid178801
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid205175
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess