Hizmet içi eğitimde kurumsal ağ kullanımında izlenen yöntem ve öğretim dili bilgisinin öğrenci başarısına etkisi
dc.contributor.advisor | Şimşek, Nurettin | |
dc.contributor.author | Onat Bayir, Gülin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T12:57:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T12:57:20Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86311 | |
dc.description.abstract | Araştırma kurumsal ağ kullanılarak gerçekleştirilen hizmet içi eğitimde izlenenöğrenim yöntemi ve öğrencilerin öğretim dili bilgi düzeylerinin başarı ve kalıcılıküzerindeki etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın deneysel işlemleri2x2x3`lük karışık desen çerçevesinde planlanıp uygulanmıştır. Araştırma TürkiyeCumhuriyet Merkez Bankası'nda kurumsal ağ üzerinden uygulanan ve anlatım diliİngilizce olan Teknoloji Destekli Bilgisayar Eğitimi (TDBE) Programına katılan veyabancı dil ödeneği alan 64 denek (şube personeli) üzerinde yürütülmüştür.Araştırmada denek grupların eşleştirilmesinde yaş, mezun olduğu okul, Banka'dakihizmet yılı, konu hakkındaki ön bilgi düzeyi dikkate alınmıştır.Araştırmanın sonucunda TDBE kapsamında uygulanan her iki öğretimyönteminin başarıyı arttırdığı bulunmuştur. Ancak yüz yüze öğrenme ve kurumsal ağortamını birlikte kullananlarla (kurumsal ağ destekli) tamamıyla kurumsal ağ ortamında(kurumsal ağ temelli) öğrenenlerin başarı ve kalıcılık testi başarı puanları arasındaanlamlı bir fark bulunmamıştır. Öğretim dili bilgi düzeyi ?iyi? ve ?orta? olan denekgruplarının başarı puanlarında anlamlı bir fark bulunamazken, kalıcılık testi başarıpuanları öğretim dili bilgisi ?iyi? olan grup lehine anlamlı bir fark göstermiştir. Öğretimdili bilgi düzeyi ?iyi? olan grupta kalıcılık testi başarı puanlarında artış olduğu saptanmışancak bu durumun tekrarlı ölçümlerden de kaynaklanmış olabileceği belirtilmiştir.Kurumsal ağ kullanımında izlenen iki ayrı öğretim yönteminin başarı ve kalıcılıktesti başarı puanları üzerindeki ortak etkisine bakıldığında ise anlamlı bir farklılıkbulunmamıştır. Bu bulgu yüz yüze öğrenme ve kurumsal ağ ortamını birliktekullananlarla (kurumsal ağ destekli) tamamıyla kurumsal ağ ortamında (kurumsal ağtemelli) öğrenenlerin başarı ve kalıcılık testi başarı puanları üzerinde farklı bir etkiortaya çıkarmadığını göstermektedir. Kurumsal ağ kullanımında iki farklı öğrenim dilibilgi düzeyinin başarı ve kalıcılık testi başarı puanı üzerindeki ortak etkisinebakıldığında ise .05 düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Bu bulgu öğretim dilibilgi düzeyi ?iyi? ve ?orta? olan denek grupların başarı ve kalıcılık testi başarı puanlarıüzerinde farklı bir etki ortaya çıkardığını göstermektedir.Katılımcı görüşleri TDBE öğrenim dilinin Türkçe olması istemi, iş başındaöğrenim görme zorluğu, iş yerinde uzaktan eğitim katılımcıları için bir yerin vebilgisayarın ayrılması istemi (öğrenme merkezi) ile donanım ve alt yapı sorunlarındayoğunlaşmıştır. Ayrıca TDBE sonrası uygulanan yüz yüze eğitim ve ders notu desteği(karma öğrenme) olumlu bulunmuş, ancak tamamıyla kurumsal ağ üzerinden öğrenimgören (ders notu ile desteklenen) grup katılımcıları da öğrenim sırasında karşılaştıklarısorunları çözmede uzman desteğinin gerekliliğini belirtmişlerdir. | |
dc.description.abstract | The research has been made to determine the effect of learning method thatwas realized by using intranet in in-service training and the effect of the knowledge ofthe language of instruction of the students on success and permanence.Experimental processes of the research have been planned and executed upona 2x2x3 mixed design. The research has been executed on 64 subjects (branchpersonnel), participating in Technology Aided Computer Training (TACT) Program,applied through organizational network at Central Bank of The Republic of Turkey andapplication and expression language of which is English, and receiving foreignlanguage allocation. Age, graduated schools, years of service in the Bank, levels ofpre-knowledge concerning the matter have been considered in matching the subjectgroups in the research.As a conclusion to the research, both learning methods applied within theenclosure of TACT have been found to be increasing the success. However,there could not be found a distinctive difference between the success points ofsuccess and permanence test of those, associatively using face-to-face learningand intranet (intranet aided) and those, learning completely in intranet (intranetbased). While a significant difference between success point of subject groupswith ?good? and ?intermediate? levels of knowledge of teaching language,success points of permanence test have shown a significant difference in favor ofthe group with ?good? level of knowledge of teaching language, an increase insuccess points of permanence test of the group with ?good? level of knowledge ofteaching language has been detected, however, the possibility of this situationbeing caused by repeated measurements has been determined, as well.When the common effect of two separate teaching methods, pursued inutilization of intranet, on success points of success and permanence test isreferred to, no significant difference could be found. This finding shows that nodifferent effect emerges on the success points of success and permanence test ofthose, associatively using face-to-face learning and intranet (intranet aided) andthose, learning completely in intranet (intranet based). And when referred to thecommon effect of two different levels of the knowledge of the language ofinstruction in usage of intranet on success points of success and permanencetest, a significant difference at .05 level has been found. This finding shows that,a different effect emerges on success points of success and permanence test ofsubject groups with ?good? and ?intermediate? levels of the knowledge of thelanguage of instruction.Participants opinions are concentrated on demand for TACT the language ofinstruction being Turkish, difficulty of learning on the job, request for establishing aseparate learning media at work place (learning center) and problems concerningequipment and substructure. Also, face-to-face learning applied after TACT and lecturenote support (blended learning) has been found affirmative, however, participants tothe group that learn completely through intranet (supported by lecture notes) stated thenecessity of specialist support in solving problems, encountered during learning. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Hizmet içi eğitimde kurumsal ağ kullanımında izlenen yöntem ve öğretim dili bilgisinin öğrenci başarısına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of intranet usage on learning and the effect of the knowledge of the language of instruction on students' success in in-service training | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 178952 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 205203 | |
dc.description.pages | 241 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |