Show simple item record

dc.contributor.advisorGürkan, Tanju
dc.contributor.authorAtmaca, Sevilay
dc.date.accessioned2020-12-04T12:57:07Z
dc.date.available2020-12-04T12:57:07Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86297
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının etkin öğrenmeyaklaşımı konusundaki bilgi ve becerilerinin değerlendirilmesidir. Buaraştırmada ?Tarama Modeli? esas alınmıştır. Araştırmanın çalışma grubunuHacettepe Üniversitesi, İlköğretim Bölümü, Fen Bilgisi Eğitimi AnabilimDalı'nda 2004-2005 Eğitim Öğretim yılında öğretim gören son sınıföğrencileri, (Öğretmen Adayı, N= 88); Öğretmenlik Uygulaması DersiÖğretim Elemanları (N=5) ve öğrencilerin uygulama okullarındaki UygulamaÖğretmenleri (N=11) oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacıtarafından geliştirilip gerekli geçerlik, güvenirlik çalışmaları yapılarak sonşeklini almış olan ?Etkin Öğrenme Bilgi Testi?, ?Günlük Plan DeğerlendirmeÖlçeği?, ?Ders Gözlem Ölçeği? ve ?Özdeğerlendirme Ölçeği? ile toplanmıştır.Verilerin analizinde SPSS 10.0 paket programı kullanılmıştır. Etkin ÖğrenmeBilgi Test'inden elde edilen bulgulara göre etkin öğrenme yaklaşımıkonusunda fen bilgisi öğretmen adaylarının bilgi düzeylerinin yeterli olmadığısaptanmıştır. Gözlem ve Özdeğerlendirme ölçeklerinden elde edilenbulgulara göre fen bilgisi öğretmen adaylarının etkin öğrenme yaklaşımınıuygulama konusundaki beceri düzeylerinin öğretim elemanları, uygulamaöğretmenleri ve öğretmen adaylarının kendileri tarafından yeterli görülmediğisaptanmıştır.
dc.description.abstractThe aim of the study is evaluation of science teacher candidates?knowledge and skills about active learning approach. Survey model wasused in this study. The group of the study consists of last grade students whoare studying in 2004-2005 semester in Department of Primary Education,Division of Science Teaching (N=88), lecturers of the teaching practicelesson (N=5) and mentors in teaching practice schools (N=11). The data ofthe study was gathered by using ?Active Learning Knowledge Test?, ?DailyPlan Evaluation Scale?, ?Lesson Observation Scale? and ? Self-assessmentScale?. These test and scales were developed and their reliability and validitywere determined by the researcher. SPSS 10.0 package program was usedfor analysis of data. According to the findings which were gathered from?Active Learning Knowledge Test?, it has been found that science teachercandidates? knowledge about active learning approach is insufficient.According to the findings which were gathered from observation and self-assessment skills, it has been found that science teacher candidates? skilllevel of putting active learning approach into practice is insufficient in respectof lecturers, mentors and science teacher candidates by own.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilgisi öğretmen adaylarının etkin öğrenme yaklaşımı konusundaki bilgi ve becerilerinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of science teacher candidates? knowledge and skills about active learning approach
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid175624
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid204604
dc.description.pages175
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess