Öğrenme stilleri ile ilgili elektronik ortamda yayınlanan çalışmaların incelenmesi
dc.contributor.advisor | Babadoğan, Mustafa Cem | |
dc.contributor.author | Aşkin, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T12:57:04Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T12:57:04Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86293 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, öğrenme stilleri ile ilgili olarak yurt içi ve yurtdışında elektronik ortamda yayımlanan çalışmaları incelemektir. Bu amacaulaşabilmek için dokuz alt amaç oluşturulmuş ve bunların yanıtlanması içingereken araştırmalar yapılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini elektronikortamda öğrenme stilleri ile ilgili yayımlanmış erişilebilir nitelikteki İngilizce veTürkçe araştırmalar oluşturmaktadır. Bu araştırma elektronik ortamdaöğrenme stilleri ile ilgili yayımlanmış yurt içi ve yurt dışı kaynakların analizineulaşmak konusunda ilgilenenlere yol gösterici bir çalışma olması bakımındanönem taşımakla beraber, bu alanda ülkemizde benzer bir çalışmayarastlanmadığından dolayı da yapılmasına ihtiyaç duyulmuştur. Buaraştırmada 1995-2005 yılları arasında öğrenme stilleri ile ilgili elektronikortamda yayımlanan toplam yüz elli çalışma yıllara, öğrenme stil modellerine,yapıldığı ülkeye, araştırmacı yazar sayısına, çalışma alanına, öğrenme stiltercihlerine, temel etkenlere, araştırma yöntemine ve araştırma türüne göreanaliz edilmiştir.Araştırma sonucunda, öğrenme stilleri ile ilgili çalışmaların 2002-2005döneminde arttığı, genellikle Kolb öğrenme stil modelini temel aldığı, büyükçoğunluğunun ABD'de yapıldığı, tekil ve ikili araştırmalardan oluştuğu,yükseköğretim alanında yoğunlaştığı, bilişsel öğrenme stil tercihini ele aldığı,temel etken olarak psikolojik etkeni incelediği, genellikle nicel araştırmayönteminin ve betimsel araştırma türünün tercih edildiği ortaya çıkmıştır. | |
dc.description.abstract | This research is aimed to carry out an investigation of studies onlearning styles published in Turkey and abroad in the electronic environment.In order to achieve this aim nine subsidiary aims were determined and thenecessary research was done to find the answers of these questions. Theuniverse of this research is the studies related to learning styles in Turkishand English, which were published and accessed in the electronicenvironment. This study is an important piece of work since it ensures aguideline to the ones who would like to have access to Turkish and Englishresources about meta analysis on learning styles in the electronicenvironment. Furthermore, since having not met a similar study in Turkey,this research is needed to be done. In this research, totally a hundred andfifty studies, related to the learning styles between the years 1995-2005,were analysed according to their years, learning style models, their countries,the number of research writers, group universe, learning style preferences,basic factors, research method and research type.The findings of this research showed that there is an increase in thenumber of studies related to learning styles between the years 2002-2005,mostly Kolb?s learning style model is used, most of the studies are conductedin the U.S.A., most of the studies are done by a single writer or two writers,generally used in higher education, cognitive style is taken into consideration,psychological factor is examined as the basic factor, generally quantitativeresearch method and descriptive research type are preferred. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğrenme stilleri ile ilgili elektronik ortamda yayınlanan çalışmaların incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of studies on learning styles published in the electronice environment | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 175397 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 204582 | |
dc.description.pages | 212 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |