dc.contributor.advisor | Gürkan, Tanju | |
dc.contributor.author | Bilasa, Pinar | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T12:56:54Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T12:56:54Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86281 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, 2004 yılında Ankara'da ve 2006 yılında stanbul vezmir'de uygulanan NLP Pratisyenlik Eğitim Programlarınıdeğerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada eğitime katılanların;eğitimden önce eğitimden beklentilerine, eğitimin hedeflerine, içeriğine,yöntemine, süresine, eğitim ortamına ve eğitmene ilişkin görüşlerineyer verilmiştir. Bunun yanı sıra eğitime katılanların cinsiyet, yaş, en sonmezun olunan okul değişkenlerine göre dağılımlarına, eğitimden sonraprogramın amaçlarına, içeriğine, öğretme-öğrenme sürecine vedeğerlendirmeye ilişkin görüşlerine yer verilmiştir.Araştırmada üç farklı yöntemle bilgi toplanmıştır. lk olarak, NLPPratisyenlik eğitimine katılan kişilere, eğitime başlamadan önce eğitimialma amaçlarına ilişkin olarak görüşme formu uygulanmıştır. kinciolarak eğitmene yönelik olarak gözlem yapılmıştır. Eğitmeningözlenmesi için ayrı bir gözlem formu düzenlenmiştir. Bu gözlem formuYÖK 1998 Bölüm 4'de yer alan öğretmenlik uygulaması değerlendirmeformundan uyarlanmıştır. Üçüncü olarak, NLP Pratisyenlik Eğitimisonunda kişilere; programın amaçları, içeriği, öğrenme-öğretme süreci,değerlendirilmesi ile ilgili program değerlendirme anketi uygulanmıştır.Ankara, stanbul ve zmir llerinden elde edilen veriler tablolaştırılmış vedeğerlendirmeleri yapılmıştır.Araştırma sonucunda uluslararası alanda kabul gören NLPeğitimlerinin Türkiye'nin üç büyük şehrinde amacına uygun bir şekildeuygulandığı, farklı yaş grubuna, cinsiyete ve öğrenim durumuna sahipolan kişilerin eğitimden beklentilerinin karşılandığı görülmüştür.Çalışmada yer alan görüşme, gözlem, anket verileri sonucunda NLPPratisyenlik eğitim programlarının, eğitime katılan kişilerin eğitimi almaamaçlarına hizmet ettiği görülmüştür. Üç programdaki katılımcılargenel olarak eğitim sürecini yeterli bulmuşlar, programdakazandırılması beklenen hedeflerin tamamının gerçekleştirilebildiğigörüşüne varmışlardır. Üç programdaki eğitimin içeriğinin kişilerineğitimden beklentilerini karşılayacak nitelikte olduğu görülmüştür.Bunun yanı sıra eğitimde kişilere verilen NLP dokümanının yenidengözden geçirilerek değerlendirilmesi gerekmektedir. NLP Pratisyenlikeğitimlerinin eğitmenleri konularına hakimdir. Eğitmenler eğitimekatılanların eğitimden beklentilerini karşılayabilmektedir. | |
dc.description.abstract | This study has been performed for the purpose determining theopinions of the attendees of NLP Practitioner Training Program in 2004in Ankara, in 2006 stanbul and in zmir. In this study to be caused tohappen their expectations from training, aims, content, period, methodof training, the environment of training and trainer before the training.In this addition to be caused to happen introducing their distribution asper the gender, age, and the last graduated school variables; andestablishing their opinions about the goals, content, teaching-learningprocess, and assessment after the training.The information has gathered in three different methods during thestudy. Firstly, we applied an interview form with the attendees of NLPtraining before the commencement of training about their goals byreceiving the training. Secondly, observed the trainer during the periodof training. A separate observation form was prepared for observingthe trainer. This observation form was adapted from the assessmentform for the teaching application assessment form that is found in YÖK1998, Chapter 4. Thirdly, by the end of the NLP Practitioner TrainingProgram, the individuals were subjected to a training assessmentsurvey about the aims, content, teaching-learning process, andassessment of the programs. The obtained data has been tabled andassessed from Ankara, stanbul and zmir.After the study has observed that the internationally accepted NLPtrainings are expediently applied in three big city in Turkey as well.NLP training, which meets the expectations of people from differentage groups, gender and educational background, guides the lives ofindividuals in some sense. As a result of the interview, observation andsurvey data of the study, observed that NLP training program servesthe attendees of training for their aims by receiving the training. Ingeneral, attendees found the training process sufficient and they are ofthe opinion that all of the aims that are expected to be achieved in thethree programs can be realized. After the study has observed that thenature of three programs content can meet the expectations ofindividuals from the programs. In addition, NLP introductory booksthat are given to individuals during training should be revised andreassessed. The trainers of NLP Practitioner training is the master ofthis subject. They can meet the expectations of attendees fromtraining. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | NLP (Neuro Linguistic Programming) (beyin dili programlama) pratisyenlik eğitim programının değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Assessment of NLP (Neuro Linguistic Programming) practitioner training program | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 175495 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 204592 | |
dc.description.pages | 132 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |