Show simple item record

dc.contributor.advisorİştar Işıklı, Emel
dc.contributor.authorYildiz, Hasan Hüseyin
dc.date.accessioned2020-12-04T12:56:51Z
dc.date.available2020-12-04T12:56:51Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-10-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86278
dc.description.abstractAcil sağlık hizmetlerinin başarılı bir şekilde yerine getirilmesinde insan faktörü büyük öneme sahiptir. Çünkü tüm hizmetler insanlar tarafından sunulmaktadır. Bu nedenle kaliteli bir acil sağlık hizmeti için çalışanların kurumuna bağlı, yöneticisine ve kurumuna güvenen, etik kurallara uyan kişilerden oluşması gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, Düzce acil sağlık hizmetleri çalışanlarının etik iklim algılarının örgütsel güven ve örgütsel bağlılık ile ilişkisinin ortaya konmasıdır. Araştırmada nicel veri analiz tekniklerinden tarama modeli kullanılmış olup, saha araştırması kapsamında hazırlanan anket formu çalışanlara uygulanmıştır. Çalışanlara uygulanan anket formunun ilk bölümünde katılımcıların demografik bilgileri, ikinci bölümünde örgütsel bağlılık ölçeği, üçüncü bölümünde örgütsel güven ölçeği ve son bölümünde de etik iklim ölçeği yer almaktadır. Araştırma sonuçlarına göre; Acil sağlık hizmetleri çalışanlarının etik iklim algıları ile örgütsel güvenleri arasında pozitif yönde kuvvetli bir ilişkinin olduğu bulunmuştur. Bununla birlikte, çalışanların etik iklim algıları ile örgütsel bağlılıkları arasında pozitif yönde kuvvetli bir ilişkinin olduğu ve son olarak da çalışanların örgütsel güvenleri ile örgütsel bağlılıkları arasında pozitif yönde kuvvetli bir ilişkinin olduğu ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractThe human factor is of great importance in the successful delivery of emergency health services. Because all services are offered by people. Therefore, depending on the quality of emergency medical services for corporate employees, directors and trusting the institutions should be composed of people obey to the ethical rules. The purpose of this study, the ethical climate perceptions of organizational trust Duzce emergency medical services employees, and to demonstrate the relationship between organizational commitment. The survey model, which is one of the quantitative data analysis techniques, was used in the study and the questionnaire prepared within the scope of the field research was applied to the employees. In the first part of the questionnaire applied to the employees, demographic information of the participants, organizational commitment scale in the second part, organizational trust scale in the third part and ethical climate scale in the last part.According to research results; It is revealed that there is a positive strong relationship between the ethical climate perceptions and organizational trust of emergency medical services employees. However, it was found that there is a positive strong relationship between employees' ethical climate perceptions and organizational commitment, and finally there is a positive strong relationship between organizational trust and organizational commitment of employees.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHastanelertr_TR
dc.subjectHospitalsen_US
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDüzce acil sağlık hizmetleri çalışanlarının etik iklim algılarının örgütsel güven ve örgütsel bağlılık ile ilişkisi
dc.title.alternativeThe relationship between ethical climate, organizational trust and organizational commitment of Düzce emergency medical services employees
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-15
dc.contributor.departmentSağlık Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHealth personnel
dc.subject.ytmEmergency service
dc.subject.ytmEmergency medical services
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmEthical climate
dc.subject.ytmOrganizational trust
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmDüzce
dc.identifier.yokid10216867
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDÜZCE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid560812
dc.description.pages157
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess