Ölçme ve değerlendirme alanında ilköğretim öğretmenlerinin kavram yanılgılarının belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Kutlu, Ömer | |
dc.contributor.author | Arik, Recep Serkan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T12:56:50Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T12:56:50Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86277 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, ilköğretimde görev yapan öğretmenlerin, ölçme vedeğerlendirme alanı ile ilgili kavram yanılgılarını belirlemek amacıyla yapılantarama türünde bir araştırmadır. Araştırma, 2005-2006 eğitim öğretim yılında,Ankara Büyük Şehir Belediyesi sınırları içerisinde en büyük ilçe olan veöğretmen profili bakımından en geniş ranja sahip Çankaya ilçesindeki 7ilköğretim okulunda görev yapan 265 sınıf ve alan öğretmeniyleyürütülmüştür. Araştırmada kullanılan araçlar; 13 maddelik öğretmenler için?Ölçme ve Değerlendirme Kavram Testi (ÖDKT)? ve 21 maddelik ?Ölçme veDeğerlendirme Yeterliklerini Değerlendirme Formu (ÖDYDF)?dur. ÖDKTaraştırmacı tarafından, ÖDYDF ise Aydın (2001) tarafından geliştirilmiştir.Uygulama, 20 Ocak-15 Nisan 2006 tarihleri arasında yapılmıştır. Eldeedilen veriler SPSS 10.0 programında çözümlenmiştir. Öğretmenlerin,ÖDKT'nden aldıkları kavram yanılgısı puanları arasında; mezun olunan okultürüne, ölçme ve değerlendirme konusunda eğitim alıp almama durumuna,görev yaptıkları alana ve hizmet süresine göre fark bulunup bulunmadığıbağımsız gruplar için t testiyle ve tek yönlü varyans analizi ile test edilmiştir.ÖDKT ve ÖDYDF'ndan aldıkları puanlar arasındaki ilişkiye Spearman BrownSıra Farkları Korelasyon Katsayısı ile bakılmıştır. Elde edilen bulgular,öğretmenlerin en fazla ?düzeltme puanı? kavramında (%40) kavramyanılgısına sahip olduklarını, genel olarak belirlenen kavramlarda yanlışkavramlama yaptıklarını göstermiştir. Ayrıca ölçme ve değerlendirme dersialanlar ile almayanlar arasında ÖDKT puanları bakımından manidar birfarklılık bulunmuştur. Öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme alanındakiyeterlikleri ile kavram testinden aldıkları kavram yanılgısı puanları arasındamanidar bir ilişki bulunamamıştır.Bu araştırmada, ilköğretimde görev yapan öğretmenlerin ölçme vedeğerlendirme alanında kavram yanılgılılarının olduğu belirlenmiş vearaştırma sonuçlarına göre önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | This research is a scanning type performed to determine themisconceptions of primary school teachers in measurement and evaluation.The research was carried out in 2005-2006 academic year through 256primary school teachers working in 7 primary schools in Çankaya county, thebiggest county in the borders of Ankara metropolitan municipality with thewidest range of teacher profile. The instruments used in the research were?Measurement and Evaluation Concept Test (MECT)? for teachers with 13items, and ?Measurement and Evaluation Competence Evaluation Form(MECEF)? with 21 items. MECT was improved by the researcher while theMECEF was improved by Aydın (2001). The application was performed on 20January-15 April 2006. The data derived was analysed with the SPSS 10.0programme. The misconception scores teachers got from MECT have beenanalysed through independent sample t test and one-way ANOVA whetherthere was any difference according to their education situation, beingeducated on this subject or not, the field they worked on and theiremployment period. The relation between the scores teachers got fromMECT and MECEF has been analysed through Pearson Brown product-moment correlation coefficient. The results derived from the analyses haveintroduced that teachers mainly have misconceptions on the ?correct scoring?concept (%40) and on the concepts used in MECT. Also a meaningfuldifference between those who took measurement and evaluation lessonshave been found out in respect of MECT scores. No meaningful relation hasbeen found out between teachers? competence in measurement andevaluation field and misconception scores.In this study, it has been found out that the teachers at primaryeducation have got some misconceptions in the field of measurement andevaluation and depending on the consequences of the study, somesuggestions have been made. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ölçme ve değerlendirme alanında ilköğretim öğretmenlerinin kavram yanılgılarının belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Determination of primary teachers? misconceptions in measurement and evaluation | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 175539 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 204595 | |
dc.description.pages | 85 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |