Show simple item record

dc.contributor.advisorBütüner, Okan
dc.contributor.authorTirakioğullari, Ömer
dc.date.accessioned2020-12-04T12:56:47Z
dc.date.available2020-12-04T12:56:47Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86274
dc.description.abstractBu çalışmanın temeldeki hedefi, meslek yüksekokulu öğrencilerinin iş sağlığı ve güvenliği güvenlik kültürü seviyelerini ölçerek güvenlik kültürünün iş kazalarını önlemekteki etkisini incelemektir. Araştırmanın birinci bölümünde; araştırmanın problemi, amacı, önemi, sınırlılıkları ve araştırma bölgesi, ikinci bölümünde; iş sağlığı ve güvenliği kavramı üçüncü bölümünde; örgüt kavramı, dördüncü bölümünde; mesleki ve teknik eğitim beşinci bölümünde; araştırmanın yöntemi açıklanmış, altıncı bölümde ise sonuç ve önerilere yer verilmiştir. Araştırmanın evrenini Düzce Üniversitesi, Düzce Meslek Yüksekokulunda eğitim ve öğretim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın yapıldığı okulda 9 bölüm 13 program ve 3958 öğrenci yer almaktadır. Tabakalı örneklem metoduyla yapılan araştırmada geçerli toplam 541 anket formu verisi elde edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS istatistik programında analiz edilmiş, Tanımlayıcı istatistik yöntemi kullanılarak frekans analizleri yapılmış ve yorumlanmıştır. Araştırmada sonuç olarak Güvenlik bağlılığının, güvenlik önceliğinin, güvenlik iletişimin, Güvenlik eğitiminin, Güvenlik katılımın, Kaderciliğin ve raporlama kültürünün düşük seviyede olduğu, güvenlik farkındalığının ise yüksek seviyede olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: İş Sağlığı ve Güvenliği, İş Sağlığı, İş Güvenliği, İş Kazaları, Meslek Hastalıkları, Mesleki ve Teknik Eğitim, Meslek Yüksekokulları, Farkındalık, Algı.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the effect of work safety culture on preventing work accidents. Occupational health and work safety culture levels of Vocational High School students is measured. In the first part of the research consists of the research problem, purpose of this study, importance and limitations of the research and the research field. The second part is followed by the concept of occupational health and work safety culture. The third part includes the concept of organization. The fourth part contains vocational and technical education. The method of the research is explained in the fifth part and in the final part the results and suggestions are given.The sample of the study consists of the current students of Düzce University and Düzce Vocational School. The research field includes 9 departments, 13 programs and 3958 students. Stratified sampling method is used and 541 fully responded questionnaire were collected in the research. The data were analyzed in SPSS statistical program and the frequency analysis was performed by using descriptive statistical method.As a result, it is concluded that Security Commitment, Security Priority, Security Communication, Security Training, Security Participation, Predeterminism and Reporting Culture are low and Security Awareness is high.Key Words: Occupational Health and Safety, Occupational Health, Occupational Safety, Work Accidents, Occupational Diseases, Vocational and Technical Education, Vocational Schools, Awareness, Perception.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectKazalartr_TR
dc.subjectAccidentsen_US
dc.titleMeslek yüksekokulu öğrencilerinin iş sağlığı ve güvenliği açısından güvenlik kültürlerinin incelenmesi
dc.title.alternativeVocational school students occupational health and safety investigation of security cultures
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-08
dc.contributor.departmentToplam Kalite Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOccupational health
dc.subject.ytmWork safety
dc.subject.ytmEducation higher schools
dc.subject.ytmSafety culture
dc.subject.ytmAwareness
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.identifier.yokid10230605
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDÜZCE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid542929
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess