Uluslararası Bakalorya ve ulusal programlardan mezun olan öğrencilerin ortaöğretim diploma notları ve ÖSS puanlarının karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Kutlu, Ömer | |
dc.contributor.author | Gültekin, Selda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T12:56:38Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T12:56:38Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86263 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı, UB Programından mezun olan öğrencilerinOrtaöğretim Diploma Not ortalamaları ve ÖSS puan ortalamaları ile UlusalProgramdan mezun olan öğrencilerin Ortaöğretim Diploma Not ortalamalarıve ÖSS puan ortalamaları arasında manidar bir fark olup olmadığını ortayakoymaktır. Nedensel karşılaştırmalı tarama modeli niteliğinde olanaraştırmanın çalışma grubunu 2003, 2004, 2005 yıllarında TED AnkaraKoleji'nden mezun olan, UB Programında okumaya hak kazanmış, 132 UBDiploma Programından, 550 Ulusal Programdan olmak üzere 682 öğrencioluşturmuştur. Türkçe-Matematik ve Fen Bilimleri alanlarından mezun olanUB Diploma Programı ve Ulusal Program öğrencilerinin Ortaöğretim DiplomaNotları, ÖSS Sayısal ve Eşit Ağırlıklı puanları arasında manidar bir farkbulunup bulunmadığı İki Yönlü MANOVA ile test edilirken; OrtaöğretimDiploma Notları ile ÖSS Sayısal ve Eşit Ağırlıklı puanları arasındaki ilişkimiktarı için Pearson Korelasyon Katsayısı hesaplanmış ve iki korelasyonarasındaki farkın önem kontrolü analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, UBProgramının, diploma notu ve ÖSS puanları bakımından öğrenci başarısınınartmasında Ulusal Programa göre daha etkili olduğu ve ortaöğretimbaşarısının, program türüne bağlı olmaksızın ÖSS başarısının bir yordayıcısıolduğu saptanmıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate if there is a considerabledifference between the students who are graduated from InternationalBaccalaureate Diploma Programme (IBDP) and the students who aregraduated from National Programme based on their general cumulative intheir diploma and received scores in the ÖSS. The research can becharacterized as a causal comparative scanning model. The study groupconsists of 682 students who have graduated from TED Ankara Koleji in theyears 2003, 2004, 2005, and who have been admitted to the IBDP, 132 ofwhich have graduated from the IB Diploma Program and 550 from theNational program. The students from both programs are selected from thefields of either Turkish-Mathematics or Sciences. In this study, It was usedtwo-way MANOVA to test whether there is a considerable difference betweenthe students graduated from the IBDP and the National Programme on thesubjects of High School Diploma Grades and ÖSS Quantitative and Equal-weighted scores. That is, Pearson correlation coefficient was used to find therelation between Diploma Grades and ÖSS Quantitative and Equal-weightedscores. According to the research results, it is observed that students?diploma grades and OSS scores in IB programme are higher than the ones innational programme. Regardless of the type of the programme, it is foundthat diploma grade is a predictor of OSS score. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Uluslararası Bakalorya ve ulusal programlardan mezun olan öğrencilerin ortaöğretim diploma notları ve ÖSS puanlarının karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | The difference between the students who are graduated from international baccalaureate diploma programme and the students who are graduated from national programme based on general cumulative and received scores in the university entrance exam (ÖSS) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 175617 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 204600 | |
dc.description.pages | 65 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |