Show simple item record

dc.contributor.advisorŞimşek, Nurettin
dc.contributor.authorAslan, Fikret
dc.date.accessioned2020-12-04T12:56:15Z
dc.date.available2020-12-04T12:56:15Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86237
dc.description.abstractBu araştırma çoklu ortamlarda paralellik düzeyinin öğrenme süresi,başarı ve transfere etkisini ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın deneysel işlemleri 2005-2006 öğretim yılı ilköğretim 7. sınıföğrencilerinden toplamda 60 öğrenciyle yapılan uygulama sonucundadeğerlendirmeye alınmıştır. Araştırma ders dışı etkinlik olarak sürdürülmüş vebilgisayarda Excel programı formülleri üzerinde 40 dakikalık 4 ders saati süresiiçinde uygulama gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma üç gruplu deneysel modeliçerisinde yürütülmüştür. Araştırmanın bağımsız değişkeni; birinci, ikinci vesanal olmak üzere üç düzey paralellikten oluşmaktadır. Araştırmada kullanılanbağımlı değişkenler ise öğrenme süresi, başarı ve transferdir.Araştırma verileri öntest, sontest, transfer testi ve uygulama sürelerindenelde edilmiştir. Tek değişkenli (ANOVA) varyans analizi sonuçlarındanyaralanılarak yorumlanan bu araştırmada, birinci düzey paralellik ile sanalparalellik arasında bulunmuş olan farklar; öğrenmede sanal paralellik düzeyininbaşarısının ve transfer becerilerinin en yüksek iken harcanan sürenin ise enfazla olduğu yönünde yorumlanabilmiştir.
dc.description.abstractThis study has been caried out to expose the effect of parallelism levelon learning process, success and transfer in multimedia.The experimental procedure of this study was evaluated as a result of itsapplication on 60 students in total out of seventh graders of primary school in2005-2006 school year. The research has been carried on as an off-classactivity and conducted on the formulas of Microsoft Office Excel program oncomputer within the time of 4 lesson hours of which takes 40 minutes each.This study was performed within the 3-grouped empirical model. Theindependent variable of research was composed of three levels of parallelismsuch as first, second and virtual design. Dependent variables which were usedin research are learning period, success and transfer skills.The data of research was obtained through preliminary test, final test,test of transfer and periods of application. In this study which was explained bythe benefit from single variable (ANOVA) variance analyze results, thedistinction found between first level parallelism and virtual parallelism was tobe interpreted in a way that in learning, success in the level of virtualparallelism and transfer skills are the most highest whereas the time spent areat the most.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÇoklu ortam tasarımında paralellik düzeyinin öğrenme süresi. başarı ve transfer becerilerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of paralleism level on learning process, success and transfer skills in multimedia design
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid179023
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid205161
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess