Çoklu ortam tasarımında paralellik düzeyinin öğrenme süresi. başarı ve transfer becerilerine etkisi
dc.contributor.advisor | Şimşek, Nurettin | |
dc.contributor.author | Aslan, Fikret | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T12:56:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T12:56:15Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86237 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma çoklu ortamlarda paralellik düzeyinin öğrenme süresi,başarı ve transfere etkisini ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın deneysel işlemleri 2005-2006 öğretim yılı ilköğretim 7. sınıföğrencilerinden toplamda 60 öğrenciyle yapılan uygulama sonucundadeğerlendirmeye alınmıştır. Araştırma ders dışı etkinlik olarak sürdürülmüş vebilgisayarda Excel programı formülleri üzerinde 40 dakikalık 4 ders saati süresiiçinde uygulama gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma üç gruplu deneysel modeliçerisinde yürütülmüştür. Araştırmanın bağımsız değişkeni; birinci, ikinci vesanal olmak üzere üç düzey paralellikten oluşmaktadır. Araştırmada kullanılanbağımlı değişkenler ise öğrenme süresi, başarı ve transferdir.Araştırma verileri öntest, sontest, transfer testi ve uygulama sürelerindenelde edilmiştir. Tek değişkenli (ANOVA) varyans analizi sonuçlarındanyaralanılarak yorumlanan bu araştırmada, birinci düzey paralellik ile sanalparalellik arasında bulunmuş olan farklar; öğrenmede sanal paralellik düzeyininbaşarısının ve transfer becerilerinin en yüksek iken harcanan sürenin ise enfazla olduğu yönünde yorumlanabilmiştir. | |
dc.description.abstract | This study has been caried out to expose the effect of parallelism levelon learning process, success and transfer in multimedia.The experimental procedure of this study was evaluated as a result of itsapplication on 60 students in total out of seventh graders of primary school in2005-2006 school year. The research has been carried on as an off-classactivity and conducted on the formulas of Microsoft Office Excel program oncomputer within the time of 4 lesson hours of which takes 40 minutes each.This study was performed within the 3-grouped empirical model. Theindependent variable of research was composed of three levels of parallelismsuch as first, second and virtual design. Dependent variables which were usedin research are learning period, success and transfer skills.The data of research was obtained through preliminary test, final test,test of transfer and periods of application. In this study which was explained bythe benefit from single variable (ANOVA) variance analyze results, thedistinction found between first level parallelism and virtual parallelism was tobe interpreted in a way that in learning, success in the level of virtualparallelism and transfer skills are the most highest whereas the time spent areat the most. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Çoklu ortam tasarımında paralellik düzeyinin öğrenme süresi. başarı ve transfer becerilerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of paralleism level on learning process, success and transfer skills in multimedia design | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 179023 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 205161 | |
dc.description.pages | 84 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |