Show simple item record

dc.contributor.advisorAslanargun, Engin
dc.contributor.authorGülmez, Fatih Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-04T12:56:09Z
dc.date.available2020-12-04T12:56:09Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-10-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86230
dc.description.abstract2000 yılından sonra Türk Milli Eğitim Sisteminde gerçekleştirilen değişiklikler ve bu değişikliklerin sistemin bütünü üzerindeki etkileri sıkça tartışılmıştır. Tüm bu tartışmalara rağmen bu dönemde yapılan değişiklikleri bütüncül bir bakış açısıyla ortaya koyan bir çalışma eksikliği dikkat çekmektedir. Bu çalışmada 2000 yılından 2019 yılına kadarki dönemde Türk Milli Eğitim Sisteminde yapılan değişikliklerin `ne olduğunu, hangi tarihte, hangi alanda, hangi değişikliklerin yapılıp bu değişikliklerin hangi sonuçları meydana getirdiğinin` resmedilerek ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu nedenlerle araştırma modeli olarak `Betimsel Tarama` modeli kullanılmıştır. Araştırmada Türk Milli Eğitim Sisteminde meydana gelen anlayış, uygulama, mevzuat ve bazı parametrelerdeki sayısal değişimlere yer verilmiştir. Bilgilerin elde edilmesinde MEB, diğer bakanlık ve kurumlar, çeşitli ulusal ve uluslararası örgütler, sendika ve sivil toplum kuruluşlarının yayımladığı matbu ve elektronik kaynaklardan yararlanılmıştır. Elde edilen veriler literatür taraması ve içerik analizleri yapılarak eğitim programları; eğitim yöneticilerinin seçimi ve atanma usullerinde izlenen yöntemler; öğretmenlerin yetiştirilmesi, özlük ve istihdamları; fiziki donanım, materyal ve teknoloji; okul türleri ve eğitim kademeleri, yüksek öğretim; yeni yönetim anlayışları; denetim sistemi; ölçme değerlendirme ve sınav sistemi; yaygın eğitim ve Türkiye'de bulunan Suriye vatandaşlarına yönelik eğitim ve öğretim faaliyetleri; özel öğretim ile uluslararası sınavlar olmak üzere 12 başlık altında incelenmiştir. 2000 yılından sonra, ifade edilen 12 başlık altında yüzlerce değişiklik yapılmasına rağmen eğitim sisteminin kronik problemlerinin halen devam ettiği görülmektedir. Yapılan değişiklikler incelendiğinde aynı konu üzerinde farklı tarihlerde birçok değişikliğin gerçekleştirildiği, ancak sistem bütünlüğü içerisinde problemlerin ele alınmaması sebebiyle değişikliklerin birbirinin kopyası olmaktan öteye geçemediği görülmektedir. Yapılan değişikliklere rağmen her defasında başlanılan noktaya geri gelinmesinin sebebinin, eğitim sisteminde ilk odaklanılması gereken yer olan toplumun kimlik ve kodlarına uygun, ihtiyaçlarına cevap verecek bir eğitim felsefesinin ortaya konulmadan harekete geçilmesi olduğu düşünülmektedir. Bunca değişikliğe rağmen değişmeyen toplumsal tatminsizlik ancak özgün bir eğitim felsefesinin ortaya konulmasından sonra, diğer alanlarda bu felsefeye uygun olarak atılacak adımların neticesinde aşılabilir.
dc.description.abstractThe changes in the Turkish National Education System and the effects of these changes on the whole system have been frequently discussed since 2000.Despite of all these discussions, it has been seen that there is a lack of a research that reveals the changes made in this period in a holistic perspective. The aim of this study is to illustrate, the changes, date of these changes, field of them in the Turkish National Education System between 2000 and 2019. In addition it is intended to illustrate what changes are made and what the consequences of these changes between 2000 and 2019. Because of these reasons descriptive survey research method was used. In this research, the numerical changes, understanding, implementation, legislation and some parameters in the Turkish National Education System are included. To gather the data The Ministry of Education's, other ministries and institutions', various national and international organizations', trade unions and non-governmental organizations published printed and electronic sources were used. After the content analysis and literature review twelve items were obtained. These items are education programs, selection of training managers and methods of appointment; teachers' training, employments and rights; physical equipment, materials and technology; school types and educational levels, university education; new management approaches; control system; measurement, evaluation and exam system; informal education and education activities for Syrian refugees; special education and international exam.Although hundreds of changes have been made under the 12 headings after 2000, it is seen that the chronic problems of the education system still continue. When the changes are evaluated, many changes have been made on different dates on the same subject but it is seen that the changes cannot go beyond being copies of each other due to the fact that problems are not addressed within the system integrity. Although many changes have been made it is returned to the point where it was started. Because the first focus in the education system should have a philosophy that is accordance with the identity and codes of society but the changes lack this philosophy. In spite of all these changes the social dissatisfaction that remains unchanged can only be overcome as a result of the steps to be taken in accordance with this philosophy in other areas after the introduction of a genuine educational philosophy.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.title2000 yılından sonra Türk milli eğitim sisteminde yaşanan değişimlerin incelenmesi
dc.title.alternativeThe analysis of the changes in the Turkish national education system from the year 2000 on
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-27
dc.contributor.departmentToplam Kalite Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducational policies
dc.subject.ytmEducational planning
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmTurkish education system
dc.subject.ytmTurkish education history
dc.subject.ytmChange
dc.subject.ytmNational education
dc.subject.ytmEducation philosophy
dc.identifier.yokid10262163
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDÜZCE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid561864
dc.description.pages376
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess