Yükseköğretim kurumlarında toplam kalite yönetimi anlayışı: Düzce Üniversitesi ve Oviedo Üniversitesi örnekleri
dc.contributor.advisor | Çelik, Ahmet Hüsrev | |
dc.contributor.author | Gökmen, Seda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T12:56:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T12:56:08Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-10-01 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86228 | |
dc.description.abstract | Yükseköğretim kurumları ülkelerin kültürel, ekonomik, sosyal ve politik kalkınmasında önemli rol oynayan unsurlardan birisidir. Üniversitelerin yüksek başarı standartlarına sahip olmaları küreselleşen dünya düzeni içerisinde önemli bir yer tutmaktadır. Bu nedenle ülkeler, bütüncül bir bakış açısıyla sistemi değerlendirmeye ve gereken işlemleri başarılı bir şekilde uygulamaya geçirip yükseköğretim kurumlarının sayılarını ve kalitesini artırmak için çalışmaktadırlar. Bu durum da kalite çalışmalarının gerekliliğinin önemini ve kalite çıktılarının değerlerini ortaya koymaktadır. Kalite çıktılarının uygulama alanı olarak Yükseköğretim Kurumlarının bu sayede küresel değişiklikler ile irtibatını korumayı ve her gün yenilenen ve yeniden oluşan ihtiyaçları ve gereksinimleri karşılayacak hale gelmeyi sağlayacak dinamik bir yapıya kavuşmuş olması amaçlanmaktadır. Bu çalışmada, küreselleşen dünyada yükseköğretim kurumlarının kendi bünyelerinde hayata geçirdikleri kalite uygulamaları, çıktıları ve toplumsal fayda gözetilerek hazırlanan projelerin özellikleri ve hedef kitlelerinin yapısal yenilikleri Toplam Kalite Yönetimi altında incelenmiştir. Bu kapsamda Düzce Üniversitesi ve Oviedo Üniversitesi'nin kalite araştırmaları, uygulamaları ve çıktıları ortaya konulmuş; her iki üniversite Toplam Kalite Uygulamaları bağlamında değerlendirilmiştir. | |
dc.description.abstract | Higher education institutions play an important constituents role for a country to develop culturally, economically, socially and politically. Having prior goals in the globalizing world stands as a crucial aim for a country. Therefore with a collective gaze, countries try their best to evaluate their systems, practices necessary actions successfully so as to foster quality and quantity of their higher education institutions. Henceforth, the study here executes the needs for quality studies and thereafter realizes quality outputs.Higher Education Institutions as for practice, ground of quality outputs play a crucial role in keeping in touch with the global changes hereafter preserve their ties with the World; hence compensate the daily needs changed occurred in the course of the time and so forth, providing necessities of the day to be updated and reserving their dynamic positions are expected ambitions of the quality assessment output. This study focuses on the quality practices, outputs and social benefits of the project practices and target group innovation actualized by higher education institutions in the globalized world. Within the scope of Total Quality Practices, quality researches, practices and outputs of Düzce University and Oviedo University are studied and their present practices are evaluated. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Kamu Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Public Administration | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Yükseköğretim kurumlarında toplam kalite yönetimi anlayışı: Düzce Üniversitesi ve Oviedo Üniversitesi örnekleri | |
dc.title.alternative | Total quality management perception in higher education institutions: Düzce University and Oviedo University samples | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-10-01 | |
dc.contributor.department | Toplam Kalite Yönetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Higher education institutions | |
dc.subject.ytm | Total quality | |
dc.subject.ytm | Total quality management | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | Higher education | |
dc.subject.ytm | Düzce | |
dc.subject.ytm | Düzce University | |
dc.subject.ytm | Oviedo University | |
dc.subject.ytm | Spain | |
dc.identifier.yokid | 10257084 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DÜZCE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 559840 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |