Bağlaşık öğrenme gruplarında bağlam çokluğu ve bilişsel stilin başarı, transfer ve bağımsızlaştırmaya etkisi
dc.contributor.advisor | Şimşek, Nurettin | |
dc.contributor.author | Demirkan, Özden | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T12:56:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T12:56:05Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86225 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, bağlaşık öğrenme gruplarında bağlam çokluğu vebilişsel stilin başarı, transfer ve bağlamsızlaştırmaya olan etkileri incelenmiştir.Araştırmada 3 x 2 faktöryel desen çerçevesinde, bağlam çokluğunun etkisibaşarı, transfer ve bağlamsızlaştırma becerileri açısından karşılaştırılarak; bukarşılaştırmada elde edilen sonuçların bilişsel stile göre değişip değişmediği testedilmiştir. Araştırmanın birinci faktörü üç deneysel işlem grubunu tanımlayan vebir bağlam, iki bağlam, üç bağlam olarak sınıflandırılan bağlam çokluğudur.Araştırmanın ikinci faktörü ise alan bağımsız ve alan bağımlı olmak üzeredeneysel işlem gruplarındaki öğrencilerin bilişsel stilleridir. Araştırma, 2004-2005 öğretim yılı Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Giyim Endüstrisi veModa Tasarımı Eğitimi Bölümü öğrencilerinden oluşan ve üçüncü sınıf, birinciyarıyıl programında yer alan ?Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme?dersini alan 78 katılımcı üzerinde yürütülmüştür. Katılımcıların belirlenmesindebilişsel stilleri dikkate alınmış, her biri 26 katılımcıdan oluşan üç deney grubuoluşturulmuştur.Elde edilen sonuçlara göre, bağlaşık öğretimde bağlam çokluğubaşarıda; bilgi düzeyi, üst düzey düşünme ve materyal geliştirmede anlamlı biretki yaratmazken, bilişsel stilin bu becerilerde anlamlı bir etki gösterdiği, bağlamçokluğu ile bilişsel stilin ortak etkisinin bulunmadığı belirlenmiştir. Bağlaşıköğretimde bağlam çokluğunun transfer ve bağlamsızlaştırma becerilerineanlamlı bir etki yarattığı, bilişsel stilin ise bir etkisinin olmadığı, bağlam çokluğuile bilişsel stilin ortak etkisinin bulunmadığı ortaya çıkarılmıştır. Bu bulgu transferve bağlamsızlaştırma değişkenlerinden elde edilen puanların, bağlaşıköğretimde alan bağımlı ya da alan bağımsız bilişsel stile sahip olma durumunabağlı olarak değişmediğini göstermektedir. Bağlam çokluğu ile bilişsel stilinortak etkileşiminin bulunmaması tam olarak bağlam çokluğunun etkisini ortayakoymaktadır; Bağlam çokluğunun transfere ve bağlamsızlaştırma becerisineetkisi bilişsel stilden bağımsızdır. Bağlaşık öğretim uygulaması ile sınırlı olmaküzere; bağlam çokluğunun transfere ve bağlamsızlaştırma becerilerine etkisininüzerinde bilişsel stilin bir etkisi yoktur, bağlam çokluğu sağlandığındakatılımcıların bilişsel stilleri ister alan bağımsız ister alan bağımlı olsun transferve bağlamsızlaştırma becerileri artmaktadır. | |
dc.description.abstract | This study investigates the effects of context multiplicity and cognitivestyle on success, transfer and decontextualization among anchored learninggroups. In this study, the effects of context multiplicity are compared in terms ofsuccess, transfer and decontextualization within the limits of 3x2 factorialdesign; by doing so, whether the results of this comporison change according tocognitive style is tested. The firs factor of the study is the context multiplicity thatdefines three experimental processing groups and that is classified as onecontext, two contexts and three contexts. The second factor of the study is thecognitive styles of the students in the experimental processing groups, fielddependent and field independent. This research has been carried out on 78attendants consisting of students who study at Gazi University, Faculty ofVocational Education, Department of Clothing Industry and Fashion DesignEducation and who have attended the course of ?Instructional Technologies andMaterials Design? in the first semester programme of the third grade. Cognitivestyles of the attendants have been taken into consideration when choosingthem and three experimental groups, each consisting of 26 attendant, havebeen made up.According to results, it has been determined that in anchored instruction,context multplicity has been determined to have no effect on success;information, high order thinking and material developmen. On the other hand,cognitive style has a meaningful effects on the variables. It also shows that thepoints have no effect on the reciprocal interaction between context multiplicityand cognitive style and the variables. It has been determined that in anchoredinstruction, context multplicity has a meaningful effects on the variables oftransfer and decontextualization. On the other hand, cognitive style has beendetermined to have no effect on transfer and decontextualization in anchoredinstruction. It also shows that the points have no effect on the reciprocalinteraction between context multiplicity and cognitive style and the variables oftransfer and decontextualization. This finding shows that; the points obtainedfrom the variables of transfer and decontextualization do not change dependingon the condition of having field dependent or field independent cognitive style inanchored instruction. There is no commen interaction and this situation exactlyputs forward the effects of context multiplicity. The effect of contexts multiplicityon transfer and decontextualization is independent from cognitive style. Limitedto the aplication of anchored instruction; cognitive style has no effect on theeffect of context multiplicity on transfer and decontextualization. When contextmultiplicity is provided, transfer and decontextualization improve no matter whatthe attendants? cognitive styles are whether field dependent or fieldindependent. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bağlaşık öğrenme gruplarında bağlam çokluğu ve bilişsel stilin başarı, transfer ve bağımsızlaştırmaya etkisi | |
dc.title.alternative | Effects of context multiplicity and cognitive style on success, transfer and decontextualization among anchored learning goups | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Instructional technologies and material development course | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Cognitive styles | |
dc.subject.ytm | Anchored learning | |
dc.subject.ytm | Context | |
dc.identifier.yokid | 177731 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 205149 | |
dc.description.pages | 132 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |