Öğrenci merkezli öğretim uygulamalarında yer alan ve almayan farklı başarı amaç yönelimli öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerinin karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Çıkrıkcı, Rahime Nükhet | |
dc.contributor.author | Toraman, Çetin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T12:56:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T12:56:03Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86223 | |
dc.description.abstract | Toraman, Çetin, Öğrenci Merkezli Öğretim Uygulamalarında Yer Alan Ve Almayan Farklı BaşarıAmaç Yönelimli Öğrencilerin Okuduğunu Anlama Becerilerinin Karşılaştırılması, Yüksek LisansTezi, Danışman: Doç. Dr. R. Nükhet Demirtaşlı. VII-54 sÖZETBilgi çağının gerekleri doğrultusunda bireylerden beklenen nitelikler artmaktadır. Bunitelikleri sağlama konusunda en önemli sorumluluğu ise eğitim üstlenmektedir. Bubeklentilerin itici gücü ile eğitimde bireysel farklılıklar, öğretim yöntemlerinin etkililiği,öğretim programlarının etkililiği, sınıf ortamlarının özellikleri, güdülenme gibi konularbirçok araştırmaya konu olmuştur. Ülkemizde de bilgi çağının bazı yansımaları olmuştur.Bunlar; uluslararası düzeyde öğrenci başarısını belirleme çalışmalarına katılma; ulusaldüzeyde öğrenci başarısı belirleme çalışmaları ve bu çalışmalardan elde edilen sonuçlarınilköğretim programlarının yenilenmesinde kullanılması olarak özetlenebilir.Bu çalışmanın öncelikli araştırma konularından biri, ülkemizde gerçekleştirilenilköğretim program yenileme çalışmalarının (programlar öğrenci merkezli öğretimyöntemlerini temel aldığı için dolayısıyla öğrenci merkezli öğretim yöntemlerinin)öğrencilerin başarılarına olan etkisidir. Bir diğer araştırma konusu ise güdülenmearaştırmaları içerisinde yer alan ?amaç yöneliminin? öğrenci başarısına etkisinin olupolmadığıdır.Araştırmanın amacına dayalı sorulara cevap bulabilmek için Ankara BüyükşehirBelediyesi sınırları içinde yer alan Altındağ ilçesinden bir deneme (ilköğretim programdeğişikliklerinin denendiği) okulu ve bir deneme dışı okul araştırmaya dahil edilmiştir.Araştırmaya katılan 98 öğrenciye okuduğunu anlama gücünü ölçen bir test ile başarı amaçyönelimini ölçen bir ölçek uygulanmıştır. Araştırma verileri SPSS 13.0 yardımı ile bilgisayarortamına aktarılmış ve analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre, öğrenci merkezli öğretimindenendiği okul ile deneme dışı kalan okuldaki öğrencilerin okuduğunu anlama güçleribakımından aralarında manidar bir fark bulunamamıştır. Öğrenci merkezli öğretimyöntemleri ile amaç yöneliminin birlikte okuduğunu anlama gücünde farklılık yaratıpyaratmadığı incelenmiş, ancak manidar farklılıklar bulunamamıştır. | |
dc.description.abstract | Comparing the Reading Comprehension Scores of the Students Who Show DifferentAchievement Goal Orientations at the Schools Both Take and Not Take Place in the StudentCentered Applications.SUMMARYDirectly related to the requirements of the information age expected qualities fromindividuals increase. The most important responsibility has been taken on by education inorder to obtain those qualities. With the propulsion of those expectations educational topicslike; individual differences, effectiveness of the teaching methods, effectiveness of theeducational programmes, special features of the classroom atmosphere, motivation have beena subject for many researches. Reflections of the information age can also seen in our country.Some of those reflections can be summarized as; joining to the international projects todetermine the student achievement, national studies to determine the student achievementand using the results of these studies for renovation of the elementary education programmes.One of the prior subjects of this study is the effects of the studies to renovate theelementary education programme (because of the programmes are based on student centerededucational methods so the effects of them) to the student achievement in our country.Another subject is whether the aim orientation that take place in the motivation researcheshas an effect on the student achievement or not.In order to find out answers to the researche?s aim based questions, a pilot (where theelementary programme changes are tested) school and a non-pilot school (which stays out ofthis programme change application) from Altındağ district in Ankara MetropolitanMunicipality are included to the researche. A reading comprehension test and an aimorientation scale have been applied to 98 students who have participated in this study.Research data have been transfered and analized by SPSS 13.0. According to the analysisoutcomes, no significant differences could be found between two schools in point of thereading comprehension capasities. It has been examined whether the student centerededucational methods and the aim orientation together have created a difference over thereading comprehension capasity or not, but significant differences couldn?t be found. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Öğrenci merkezli öğretim uygulamalarında yer alan ve almayan farklı başarı amaç yönelimli öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerinin karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | Comparing the reading comprehension scores of the students who show different achievement goal orientations at the schools both take and not take place in the student centered applications | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 178570 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 205275 | |
dc.description.pages | 66 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |