Gösterim ve hazırlama yaklaşımları ile yapılan öğretimin öğrenci başarısına etkisi
dc.contributor.advisor | Keser, Hafize | |
dc.contributor.author | Çoşgun, Zühal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T12:55:22Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T12:55:22Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86176 | |
dc.description.abstract | Bu arastırmada, ögrenme sürecinde görsel okuryazarlık becerilerinikazandırmak için belirlenen görsel materyal kullanım yaklasımlarının ögrencibasarısına etkisi incelenmistir. İngilizce dersi kapsamında uygulananyöntemde, ögrencinin görsel materyal hazırlaması (hazırlama yaklasımı),ögretmenin görsel materyal hazırlaması ve sunması (gösterim yaklasımı),hem ögrencinin hem de ögretmenin görsel materyal hazırlaması (hazırlamave gösterim yaklasımlarının bir arada kullanılması) ögrenci basarısını nasıletkiler sorusuna cevap aranmıstır. Arastırma, ön test ? son test denememodeli kapsamında yürütülmüstür. Arastırmaya 2 İngilizce ögretmeni ve 6.sınıf ögrencilerinden 32'ser kisilik 3 grup katılmıstır. Arastırmada, 6. sınıfögrencilerinin İngilizce dersindeki akademik basarılarını belirlemek için?Basarı Testi?, uygulanan yaklasımlara iliskin ögrenci görüslerini belirlemekiçin ?Görüsme Formu? olmak üzere iki ayrı veri toplama aracı gelistirilmistir.Görsel materyalleri kullanım yaklasımlarının, ögrenci basarısına etkisi,tekrarlı ölçümler için iki faktörlü ANOVA kullanılarak analiz edilmistir.Uygulanılan yöntemlere iliskin arastırmaya katılan ögrencilerin görüsleri iseolusturulan görüsme formları sonuçlarına göre frekans dagılımları ve yüzdeolarak betimlenmistir. lkögretim 6. sınıf ögrencilerine ngilizce dersikapsamındaki ?my family? ve ?physical appereance? ünitelerini içeren, 3haftalık uygulama sonucunda, her üç grupta ögrenci basarısının arttıgı,ancak sadece ögretmenin görsel materyal hazırlayıp sundugu gösterimyaklasımının ögrenci basarısını artırmada daha etkili oldugu görülmüstür.Ögrencilerin, görsel materyallerin İngilizce dersinde kullanımına iliskin olumludüsüncelere sahip oldugu, kullanılan görsel materyaller ile ögrencilerin derseolan ilgi ve katılımlarının arttıgı gözlenmistir. Kullanılan görüsme formlarınagöre ögrenciler: görsel materyaller ile dersin daha eglenceli geçtigini, derstegörsel materyal kullanmanın zamandan kazandırdıgını, derste görselmateryal kullanmanın gerekli oldugunu, kullanılan görsel materyaller ile derseolan ilgilerinin arttıgını, derste ögretmenin sundugu görsel materyallerinkonuyu ögrenmelerini kolaylastırdıgını, ögretmenlerin diger derslerde degörsel materyal hazırlamalarını istediklerini, derste ögretmenin sundugugörsel materyallerin evde görsel materyal hazırlamalarına yardımcı oldugunu,görsel materyal hazırlamanın konuyu ögrenmelerini kolaylastırdıgını, digerderslerde de görsel materyal hazırlamak istediklerini, görsel materyalhazırlarken herhangi bir güçlük yasamadıklarını belirtmislerdir. | |
dc.description.abstract | In this study the influence of usage of visual material approach on thesuccess of students, aim of which is gaining literacy ability in the learningperiod, is investigated. By means of this method which is applied in the scopeof English lessons, how the preparation of visual materials by a student(representing), the preparation and presenting of visual materials by ateacher (viewing), the preparation of visual materials by a teacher and astudent together (using both the representing approach and the approach ofviewing together) would influence the success of students was tried to beseen. The study was done applying the pre-test, post-test trial model. TwoEnglish teachers and three groups, number of each was 32, of students fromsixth class attended the study. Two types of separate data collectioninstrument which are ?Test of Success? aiming to decide on the academicperformance of students attending sixth class and ?Form of Meeting? aimingto learn the thoughts of students about the approaches were designed. Theinfluence of visual materials usage approach on the success of students wasanalyzed by using the two-factor ANOVA for repeated measurements. Thethoughts of students about the applied methods were taken as frequencydistribution and percentage by looking at the results of the forms of meeting.At the end of the 3-week application period, consisting units of ?my family and?physical appearance? in the scope of sixth class English lessons, thesuccess of students was raised in all three groups. However it was noticedthat the approach of viewing in which only the teacher prepared andpresented the visual material was more efficient in raising the success. It wasalso noticed that the students had positive feelings about the usage of visualmaterials in English lessons and the interest and the attendance of studentswere raised. According to the forms of meeting, the students reported thatthe lessons were more enjoyable with the visual materials; the visual methodusage was more practical as for time; it was a necessity to use a visualmethod during the lesson; their interest towards the lesson raised by meansof the visual material usage; the visual materials that the teacher presentsduring the lesson enabled them to understand the subject more quickly; theywanted their teachers to prepare visual materials for other lessons, too; thevisual materials that their teachers presented during the lessons helped themto prepare visual materials at their home; the preparation of visual materialmade it easy for them to learn the subject; they wanted to prepare visualmaterials for other lessons too; there was no difficulty in preparing a visualmaterial. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Gösterim ve hazırlama yaklaşımları ile yapılan öğretimin öğrenci başarısına etkisi | |
dc.title.alternative | The infulence of instruction practised by viewing and representing approaches on students' success | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 350807 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 234641 | |
dc.description.pages | 133 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |